Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
vardenji

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

'Pienen' nuorikko Saken heltat on punertunu ihanparissa päivässä ja se yrittää kertoo mulle kovin jotain. Vieläköhän menee kauan et pesässä on ensimmäinen kotona haudotun kanan muna :smt050 Myös Saken hautomoveli Laku yrittää kertoo mulle jotain, mut uskoisin sen liittyvän juur saavutettuun kanalanpäämiehenvirkaan. Pahemmin tappelun jälkiä ei oo, hieman rupee Riston harjassa, mutta nyt Laku on pomo. Kanat on jaettu tasan, vanhemmat Ristolle ja uudet neidot Lakulle. Voisin keväämmällä vielä yrittää ostaa pari erisukuista kanaa lisää, joko silveriä tai sinistä.
Viktoria

Viesti Kirjoittaja Viktoria »

Tänään tapahtui se, mitä ei pitänyt tapahtua; yksi hanhista on kadonnut. Luultavasti merikotka tai huuhkaja on sen vienyt, kun ei näy mitään jälkiä eikä sulkia missään. Ainoa lohtu tässä on se, että isä- ja äitihanhi ovat tallessa ja vahingoittumattomia. -ja nyt siis vain 5 poikasta jäljellä... :smt010

Ei auta muu kuin teurastaa ne, joita emme pidä talven yli ja pitää loppuporukka aitauksessa. :smt011
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Kakkua syöty nam ..Nyt mulla on sitten vävy kun tytär meni kihloihin.....
suikku

Viesti Kirjoittaja suikku »

Voi hanhilasta! Ja onnea harrastajalle! Mulla on nelivuotias tytär. Huh, huh. Joskus meilläkin ehkä tuollaista kakkua syödään?!
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Jospa se hanhilapsonen jostakin putkahtaa vielä ...
Harrastajalle onnea uudesta vävystä :smt045

Meillä laitettiin tänään lämmitystä päälle jotta saataisiin kostutta vähemmäksi kanalassa... mittari HI:lla koko ajan :smt019 ja ikkunoista valui vesi aamulla. <Nyt on lämpö päällä ja tuuletus räppänä auki ... katotaan onko mitään vaikutusta. Huomenna lisään kuivaa turvetta pehkun pintaan imemään kosteutta itseensä.
Viktoria

Viesti Kirjoittaja Viktoria »

JEE! Hanhilapsi huusi koko yön järvellä ja liittyi parveen aamulla, kun päästin elukat ulos. Se ei ollutkaan päättynyt saaliiksi! Pelokas on kyllä ,kun ei tullut heti esiin kutsuttaessa, eli jokin sitä on jahdannut.. :smt013
suikku

Viesti Kirjoittaja suikku »

:smt041 Kiva kun löytyi!
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Hyvä että oli turvassa!

Täällä laitettiin tänään ikkunat talvea varten kunnolla säppiin kanalassa. Minttu kun haukkuu jo joka yö jotain tos pihalla :smt011 Nytkin koko ajan, enkä mä nää mitään siellä. Luotan kuitenkin koiran nenään.
Kuttulan ikkunoita aloin laittaa kiinni mutta toinen on kosteuden takia turvonnu ja muutenkin sentin verran liian levee. Täytyy irrottaa ruuvit ja käydä jossain höyläämässä 1,5 cm pois leveydestä. Sisäpuolelle tulevat pleksit kanalaan ja kuttulaan haen vasta joulukuussa.
Kanalaan tuli askarreltua tänään kiintee pesä saranoidulla kattoluukulla :smt003 Kelpo tuli, hienompikin olis voinu tulla jos käyttäisin jotain muuta kun jätelautaa :smt002 Vaan kanat ei valita raakalaudasta tai naulanrei'istä :smt001
Armaada

Viesti Kirjoittaja Armaada »

Me ollaan ihan pähkinöinä ekat munat löytyi tänään pesästä! Samassa pesässä oli kaksi pientä munaa.
Tytöt ja kukko ovat pari päivää touhunneet ja eilen sanoin , että taitaa olla muninta alkamassa :smt001
Aleksandra
kalkkuna

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Armaada kirjoitti:Me ollaan ihan pähkinöinä ekat munat löytyi tänään pesästä! Samassa pesässä oli kaksi pientä munaa.
Tytöt ja kukko ovat pari päivää touhunneet ja eilen sanoin , että taitaa olla muninta alkamassa :smt001
Onneksi olkoon ekoista munista :smt006 ! Eikö vaan tunnukin hienolta :smt001 !
harrastaja

Aleksandra kirjoitti:
Armaada kirjoitti:Me ollaan ihan pähkinöinä ekat munat löytyi tänään pesästä! Samassa pesässä oli kaksi pientä munaa.
Onneksi olkoon ekoista munista :smt006 ! Eikö vaan tunnukin hienolta :smt001 !
Mullakin ovat pikkukanat joita on 3 aloitelleet munimaan ja aina yhtä kivaa saada pieniä munia..ONNEA
harrastaja

Saimpa sitte jyvät haettua ,antaa talven tulla ,mut ei oikein tämmösellä kuralla oo talvesta tietoo.Mutta hyväpuolikin on kanoilla kun
+12c astetta lämmintä ja ulkona +2 eipä oo lämpolamppua tarvinnu ja hyvä minä tänään vasta huomasin kellokytkin olikin kesässä. Syttyi vain aamulla 4 tunniksi ja illalla5 ja ihmetellyt vain suurta heittoa muninnassa .Mutta se selvisi aurinkoisella päivällä ovat saaneet enempi valoa.Tänään kun oli oikein pimee ja pyöriin siellä niin kanat oli orrella ja siinä tajusin et kello ei taidakkaan vielä pitää paikkaansa ja heti alkoi kuopsutus kun laitoin valon ja sitte ruokinnanaikana ne oli vastaanottamassa kun olivat saaneet koko päivän olla valosassa ,ihan toisella tavalla kuin aiemmin. kuukauden jo sisällä ollet tainu vanhuus tulla.
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Ekan munan onnea ei voita mikään :smt041 ..... :smt005
pirpeliini

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

Jei, meillä on alkanut toinen nuorista kiuruvetisistä munimaan :smt041 Mörkö varmaankin on pyöräyttänyt ekan pikkumunansa :smt048 Muna odotti ruokintapöydällä kanalaan mennessä :shock: Toivottavasti se nyt kumminkin oppii kohta pesään tekemään, ettei tarvihe munia pitkin poikin etsiskellä..
Se onkin nyt sitten tällähetkellä ainut muniva kiuru miulla, kun toinen nuori ei vielä muni ja Maissi on tauolla ja sulkasadolla :smt001
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

olen pitkään jo pohtinut, et pitäiskö myydä nuo mustat ruåtsalaiset pois. Tai eihän niitä ole kuin pariskunta. Millään ei viitsisi kahden takia pitää lämpimänä toista kanalaa talven yli. Toisaalta, voinhan mä ne 3 orppitipua sinne laittaa kans. Vai pitäisköhän niistäkin luopuu? Ärh, ehkä mä laitan ilmon ja katon et meneeks kaupaksi näin myöhään syksyllä...
Vastaa Viestiin