Viirujen munintatauko?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
helmutti
Viirujen munintatauko?
Meillä lopettivat muninnan, viime kesänä syntyneet. Munintatauosta en ole löytänyt tietoa... ovat vielä ulkohäkissä, vaikuttaako viilenneet ilmat munintaan?
-
max3
Re: Viirujen munintatauko?
Vaikuttaa ja valon väheneminen. Tauko on vain hyvästä viiruille.
-
helmutti
Ja tekee tauko hyvää ihmisillekin :D Alkoi olla jo hiukkasen ylituotantoa
Kauankohan mahtaavat keskimäärintaukoilla, jos päivää eikeinotekoisesti pidennä?
-
Anne R
Meillä viirut alottivat sulkasadon ja samalla rupesivat muninta lakkoon. Mua kiinnostasi kanssa kauanko lakkoilevat jos päivää ei pidennä? Samaten kiinnosta et miten pian lopettavat lakon jos pidennän päivää?
-
PiaSalo
Meilläkin viiru jengi pitää muninta taukoa ja mie olin kyl tosi ilonen siitä, koska tuntu, että hullunmoisella muninnalla rääkkäävät itsensä hengiltä. Katsellaan kauanko taukoilevat.
-
lapaniina
Meillä viirut ehtivät olla muutaman viikon tauolla, nyt on pari viikkoa ollut lisävalo (hyvin pieni led-lamppu) ja eilen tuli yksi muna ja tänään toinen
. Kanoja 8 ja kukkoja kaksi. Minua kiinnostaisi millainen valo olisi paras (mikä sävy jne) jotta munia tulisi edes jonkun verran, koska olisivat tarpeen ja niin hyviä 
-
Anne R
Kun käytätte keinovaloa niin pidennättekö päivää aamusta ja illasta jokusen tunnin? Vai vaan jommmasta kummasta päästä?
-
lapaniina
Meillä viirut ovat lämmitetyssä mutta ikkunattomassa varastossa, eli lampun varassa joka tapauksessa. Valoa pidetään 12h päivässä.