Viirujen munintatauko?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
helmutti

Viirujen munintatauko?

Viesti Kirjoittaja helmutti »

Meillä lopettivat muninnan, viime kesänä syntyneet. Munintatauosta en ole löytänyt tietoa... ovat vielä ulkohäkissä, vaikuttaako viilenneet ilmat munintaan?
max3

Re: Viirujen munintatauko?

Viesti Kirjoittaja max3 »

Vaikuttaa ja valon väheneminen. Tauko on vain hyvästä viiruille.
helmutti

Viesti Kirjoittaja helmutti »

Ja tekee tauko hyvää ihmisillekin :D Alkoi olla jo hiukkasen ylituotantoa ;) Kauankohan mahtaavat keskimäärintaukoilla, jos päivää eikeinotekoisesti pidennä?
Anne R

Viesti Kirjoittaja Anne R »

Meillä viirut alottivat sulkasadon ja samalla rupesivat muninta lakkoon. Mua kiinnostasi kanssa kauanko lakkoilevat jos päivää ei pidennä? Samaten kiinnosta et miten pian lopettavat lakon jos pidennän päivää?
PiaSalo

Viesti Kirjoittaja PiaSalo »

Meilläkin viiru jengi pitää muninta taukoa ja mie olin kyl tosi ilonen siitä, koska tuntu, että hullunmoisella muninnalla rääkkäävät itsensä hengiltä. Katsellaan kauanko taukoilevat.
lapaniina

Viesti Kirjoittaja lapaniina »

Meillä viirut ehtivät olla muutaman viikon tauolla, nyt on pari viikkoa ollut lisävalo (hyvin pieni led-lamppu) ja eilen tuli yksi muna ja tänään toinen :smt001 . Kanoja 8 ja kukkoja kaksi. Minua kiinnostaisi millainen valo olisi paras (mikä sävy jne) jotta munia tulisi edes jonkun verran, koska olisivat tarpeen ja niin hyviä :smt050
Anne R

Viesti Kirjoittaja Anne R »

Kun käytätte keinovaloa niin pidennättekö päivää aamusta ja illasta jokusen tunnin? Vai vaan jommmasta kummasta päästä?
lapaniina

Viesti Kirjoittaja lapaniina »

Meillä viirut ovat lämmitetyssä mutta ikkunattomassa varastossa, eli lampun varassa joka tapauksessa. Valoa pidetään 12h päivässä.
Vastaa Viestiin