Onko normaalia että kukko vainoaa tipuja...?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Ilona
Re: Onko normaalia että kukko vainoaa tipuja...?
Ihme olisi, jos samanlainen alhokukko osuisi kohdalle toista kertaa peräkkäin. Yleensä alhopojat ovat helliä isiä ja muutenkin kaikinpuolin kunnon kukkokansalaisia. Meillä parhaat ovat jopa ruokkineet pieniä tipuja ja rakennelleet pesiä kanoille. Hanki vain huoletta uusi kukko. Missä kaukana muuten olet? Minulla olisi 12:sta nuorukaisesta valiten. Jos välimatka ei ole este, hae pois. Ei maksa mitään.
-
Chick
- chabo
Mä edelleen kaipaisin tuohon edelliseen kirjoitukseeni kommenttia, nakkaanko ulkoilevat sisätiloihin vaan suoraan muiden joukkoon vai mitä
Nuorikot ovat jo 3kk, että eivät enää niin pieniä, jokohan ne osaisi itse puolustautua tarvittaessa?
Emo ainakin vielä puolustaa niitä. Ei niille oikein enää saa väsättyä mitään piilopaikkaakaan mihin vain ne mahtuisivat, kun alkaavat olla jo isoja.
Emo ainakin vielä puolustaa niitä. Ei niille oikein enää saa väsättyä mitään piilopaikkaakaan mihin vain ne mahtuisivat, kun alkaavat olla jo isoja.
Wyandotteja, Plymouth rockeja
-
kaakatin
Onko sisällä vaan kukko? Eiköhän tuon ikäiset kanat jo osaa kukolta puolustautua, voivat pistää jopa porukalla kukolle hanttiin. Jos ei kukko sovellu porukkaan, niin mitä sillä sitten tekee 
-
Chick
- chabo
Siis ulkona on vielä kukko + 1 kana, emokana nuorikoineen olleet sisällä kokoajan (3kk). Muistaako ne vielä toisiaan erossa olon jälkeen?kaakatin kirjoitti:Onko sisällä vaan kukko? Eiköhän tuon ikäiset kanat jo osaa kukolta puolustautua, voivat pistää jopa porukalla kukolle hanttiin. Jos ei kukko sovellu porukkaan, niin mitä sillä sitten tekee
Wyandotteja, Plymouth rockeja
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Tod.näk. tulee jonkinverran nokkapokkaa, kun aikuiset ovat olleet noinkin pitkään erossa toisistaan ja nuorikot ovat niille ulkona olleille tuntemattomia yksilöitä. Se auttaa jonkin verran, että sisätila on nuorikoille tuttu reviiri ja ulkoilevat tulevat tavallaan uuteen paikkaan, kun muuttavat sisälle. Mutta nämä ovat niin luonnekysymyksiä, ettei selviä muuten kuin kokeilemalla ja tarkkailemalla ja sitten vaan väliaidan tekoon, jos riidat menevät vallan verisiksi.
-
Iloisten Munatalo
Meillä Berlusconi -prkle antaa huutia tipusille
, Kusti sen sijaan on täydellinen
.... Tiedä sitten onko Berlusconi turhautunut kakkoskukkona
ja kostaa sitten tipuille oman turhautumisensa ... olis varmaan ihan kunnon kukko jos voisi saada oman parvensa ... nyt se ei vaan ole meillä mahdollista
Olen päivittäin päästänyt tiput emoineen valvottuina parveen ja jossakin vaiheessa aina syntyy täysi fiasko