Kalkkujen sukupuoli? Kuvia!

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Nuki

Re: Kalkkujen sukupuoli? Kuvia!

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kaakatin, ei Kurkokaan normaalisti noin punastele, noi kuvat on napattu heti tappelutilanteen jälkeen ja herra on vielä hieman kiihdyksissään. Mut on ne kyllä mahtavan upeita lintuja, rauhoittelin heppuja vuorotellen sylissä ja ne on ihanan kesyjä. Omat pikku nahkakaulat :smt049
Nuki

Aamulla annoin tyyppien matsata, ei se kauaa kestänyt kun Hertta alkoi piipittää surkeasti ja Kurko päästi irti. Siinä sitten hetken pyörivät ja Hertta kiltisti väisti isompaansa. Oon ite rynnännyt näemmä just väärään aikaan väliin, viimeistään se "Armoa!" -valitus on saanut mut puuttumaan eikä nokkimisjärjestystä ole saatu selville. Sinne ne jäi syömään taas sulassa sovussa samalta astialta.
Hitsi jos ne on kummatkin kukkoja, mun pitää varmaan varuiks teettää Kyllikille semmonen polkemistakki ettei käy mitään vahinkoa kun on kaks innokasta nuorempaa poikaystävää. Onneks kalkut tuntuvat olevan sopuisaa sakkia noin muuten ja eihän sitä vielä osa varmaksi sanoa vaikka Hertta oliskin poikkeuksellisen sisukas tyttö.
Nuki

Taas piti aamulla vähän vääntää lörtistä kummankin, mutta lopputulemana välit saatiin selviksi ja nyt ollaan taas sulassa sovussa :smt001

Kuva
Nuki

Onpas mun "pikkuiset" kasvaneet jo noistakin kuvista! Nyt ne on molemmat yhtä isoja roikaleita ja kukolta vaikuttaa Herttakin yhä enemmän. En voi käsittää miten se on noin miehistynyt, mulle tullessaan se oli musta päivänselvä kana, puolet Kurkoa pienempi ja muutenkin tyttömäinen. Nyt sillä on yhtä roikkuva lörtti, isot kaulapallot ja molemmat pöyhistelee jatkuvasti naamat punaisina. Pronssit on nyt keskenään sovussa, mutta Kyllikki on alkanut uhitella molemmille. Aiemmin se menetti jo hermonsa Kurkoon, mutta nyt Hertan miehistyttyä sekin on alkanut ärsyttää arvon leidiä.
Kun kotiuduin eilen reissusta huomasin että kalkut oli ottaneet ihan kunnolla matsia, kaikilla oli mustelmia naamassa ja Kyllin päälaella oli rupea. Voisikohan "pojat" yrittää polkea sitä? Musta ne pyörii välillä vähän sen oloisina Kyllin ympärillä. Täytyy käydä näppäämässä päivitetyt kuvat kalkateista niin voin taas ilolla ottaa vastaan veikkauksia Hertan sukupuolesta :smt003 Auttaiskohan toinen tyttökalkku kolmikon heikentyneisiin väleihin vai tuleeko siitä vaan isompi sota?
Nuki

Vitsi tota hidasta kameraa, hermot meinas ja mennä ja sitten jo loppui akkukin. Kalkut ei nyt olleet pöyhistelytuulella, aamulla molottivat ja komeilivat sitäkin enemmän. Olisin halunnut ne samaan kuvaan mut ei siitä mitään tullut.

Tässä ensin lähikuva Hertan päästä
Kuva

Sitten pari lähes samanlaista kuvaa taas Hertasta, värisävy on vaan vähän eri
Kuva
Kuva

Etualalla Kurko, Hertta taempana
Kuva

Kyllikki toivottaa hyvää kiitospäivää! Hän on ainakin ollut aterialla (jos toisellakin) mukana...
Kuva
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kukko se Herttakin on, se on vaan kasvanut ja kehittynyt hitaammin kuin Kurko.
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

No ihan varmasti Hertta on kukko :smt003
Nuki

Pahus, no nyt pojat ei onneksi oo keskenään otelleet, mut nyt on Kyllikin kanssa kahnausta. En oikeen tiiä koittaako ne polkea Kylliä vai tappelevatko nokkimisjärjestyksestä. Saisin kyllä vaihtaa toisen pronsseistaukoista kanaan, mut oon jo kiintynyt kovin molempiin, ne on niin mainioita persoonia. Pärjäisiköhän noi kolmistaan? Siihen oon varautunut että jos Kyllikki joskus ukoilleen antautuu, täytyy vahtia tarkkaan sen selkähöyhennystä ja eristää / laittaa takki jos alkaa kaljuuntua ettei tuu vahinkoa.
Ninnun kalkku-ukot ainakin oli tosi sopuisia, onko muilla kokemusta useemmasta ukosta? Voivoi, saattaapa olla että ihan "joudun" hankkimaan vielä sen pronssiakankin ettei tuu yhdestä vaimokkeesta riitaa :smt003
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

siimis kirjoitti:Olivat muistaakseni maaliskuulla kuoriutuneet ja lokakuussa teurastettiin, eli vähän päälle puolivuotiaita. Isoja kyllä jo, ja joku akoista jo kovasti kerjäsi lempeäkin :smt002 ja munasarjat olivat kyllä hyvin kehittyneet jo. Tupsut olivat olleet kyllä jo jonkin aikaa, ja ihan komeat tupsut - valkeallahan ne näkyvätkin hyvin, kun tupsu on musta.
Arvatkaapa mitä sattui eilisaamuna? Mä silittelin meidän Valkoa (viisikuinen valkoinen 'pronssi', jonka sukuun lorahtanut butti-verta) ja ykskaks tunsin käteen rintamuksessa jonkun möykyn. Ajattelin, että mikä kakkakökkö sillä on tarttunut höyhennykseen. No, tarkempi tutkimus paljasti, että rintakarvathan sieltä on tulossa :smt003 Ovat vaan niin pienet vielä, etteivät näy ollenkaan päällepäin. Akkana olen Valkoa pitänyt, mutta yritän näpsäistä siitä kuvan huomenna. Sillä on esim. paljon pienempi kärsä kuin Nukin Kyllikillä.

Muoks. 21.12.: Laitanpa kuvia omaan kuvaketjuuni, kun innostuin räpsimään...
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Akoillekin se rintatupsu tulee, mustilla ja pronsseilla meidän kokemuksen mukaan vasta useamman vuoden vanhana. Buteilla huomattavasti nuorempana. Meillä on osalla kevään buttiakoista jo rintakarvat, osalla ei. Mustilla ja pronsseilla kaikilla vanhemmilla akoilla on se mutta on monesti pienempi kuin kukolla.
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Eikö noi mene tonne tielle? :shock:
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Nuki, mulla täällä vielä yksi tyttökalkkuna "sivussa" :smt002 :smt002

Mä en jostain syystä näe noita kuvia lainkaan, pelkkä pun. rasti vaan kulmassa, eikä aukea vaikka mitä yrittää :smt012
Nuki

Iloisten munatalo, kyl ne sinnepäin meinaa hipsiä :smt012 Tarkotus olis keväällä laittaa puutarha-aitaa portinpuoliskojen viereen ja alareunaan että lintuja vois ulkoiluttaa ilman jatkuvaa valvomista pihalla.
Nuki

Ninnu, arvaa tekiskö mieli ottaa, etenkin kun toi Kylli pihtaa nuorilta poikaystäviltään. Ukot nahisee vieläkin välillä keskenään, mut hitto kun en haluis luopua noista kenestäkään... Ei ne mitenkään hulluna verissäpäin tappele, mut naarmuja ja mustelmia on naamassa silloin tällöin. Jospa se uus tyttö auttais asiaa...
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mieti asiaa, osoite sama vanha :smt040 En ole tuota muuten myymässä, eli mitään kiirettä ei ole! Ukot jo sitä polkee, päivät huitelee niiden sinisten sisasrustensa kanssa ulkona, yöksi olen pakottanut jo sisään, vaikka naikkoset olisi sitä mieltä, että nukkuisivat mielummin villisikatarhan päällä tai puussa :smt001
Vastaa Viestiin