ankkojen talviuiminen

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
chiking

ankkojen talviuiminen

Viesti Kirjoittaja chiking »

elikkä millainen astia tarttis olla talveksi :smt005 tyhmiä aina kyselen :smt005 sellainen ois kuiten hyvä mistä ois helppo heittää paskaset veet pihalle ja hakia uudet helposti tilalle :smt005 kyseessä vain kaksi ankkaa
tipsi
riikinkukko

Re: ankkojen talviuiminen

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Siis ilmeisesti tarkoitat uima-astiaa? Mä päästäsin ankat hyvän sään sattuessa pihalle kylpemään, sisällä saavat veden kanssa niin kauheaa sotkua ilman uimavettäkin. Juoma-astiaksi taasen en suosittele tavallista sankoa, voivat hukkua siihen.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
chiking

niin juuri.uima-astiaa :smt005 täälä kun tuppaa olemaan yli 30 astetta pakkasta,ei taia tuo ulkona kylpeminen onnistua :smt005
taikku

Viesti Kirjoittaja taikku »

Olen ostanut kirppiksiltä lasten vannoja, niissä kylpevät talvella. Voivat tarvita jotakin apua, että pääsevät sinne kipuamaan.
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Niin ja ei sitä ammetta tarvitse koko ajan vettä täynnä pitää; minä täytin talvella pakkasilla vain silloin kun menin ankkojen luo (vein niille ruokaa) ja tyhjensin heti kun olivat aikansa lätränneet -silloin jos lämpö esim. yöllä laskee nollan tienoille niin eivät kylve liian kylmässä vedessä -vaan selvästi nauttivat siitä kun saivat pakkasilla lämmintä kylpyvettä!
chiking

meillä menee ankat lämpimään tilaan :smt003 vois piettää vettä vaikka kokoajan kun keksis jonku hyvä altaan mistä ei niin pärskyis vedet pois :smt017
taikku

Viesti Kirjoittaja taikku »

Meillä siis kylpevät ulkona ammeissa. Muutenkin on niin sotkuista niiden touhu sisällä, siis sisällä on vaan vesiämpäri ja mikähän se toinen on... 1/2 ämpäri.. leivonta"ämpäri"... mikä lie :smt017 Niihin saa sitten useasti vaihtaa veden. Ulkoilevat joka päivä, mutta en tietty aivan kovilla pakkasilla laita kylpyvettä, ämpärit ja pesuvadit ovat silloin ulkona.
Vastaa Viestiin