Erään kukon tarina.

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Tammearu

Erään kukon tarina.

Viesti Kirjoittaja Tammearu »

Isäntä oli jo sulkenut hautomakoneen. Muutamia rautamunia lojui vielä hautomakoneessa. Synnyin. Oli pimeää. Olin siis vihon viimeinen geenijäännöserä ja elämäni alku oli surkea. Kakka oli lörähtänyt ns. housuihini, koska se tuli munan sisälle ja tarttui sitkeästi peppuuni moneksi päiväksi.

Olin sulaton ja emäntä sanoi minun kuolevan pian. Isäntä laittoi hautomakoneen päälle säälistä minua riepua kohtaan.
Vuorokauden kuluttua minut siirrettiin muiden tipujen joukkoon. Selkääni sain heti. Selkääni liimaantunut suuri munankuoren palanen antoi panssarina suojaa viikoksi. Viikon kuluttua isäntä poisti kakkapaakun pepustani. Peppuni oli punainen ja paljas.
Söin hyvin ja parin, kolmen viikon kuluttua tuli koston aika. Huomasin olevani lähes yhtä suuri kuin toisetkin ja sulat kasvoivat vauhdilla. Nyt minä määräsin vauhdin ja muut suunnan.

Muutaman viikon kuluttua ikätoverikukot katosivat ympäriltäni ja olin ainoa poika tyttöporukassa.
Isäntäni tunsi myötätuntoa minua kohtaan. Nyt olen 1 -vuotias, lähes nelikiloinen jössikkä ja laumanjohtaja. Syksyllä en lähde pataan. Isäntä järkkää minut johonkin toiseen laumaan kukkoilemaan.
emilia

Re: Erään kukon tarina.

Viesti Kirjoittaja emilia »

voi miten ihana tarina (siis tosi tarina) :smt041 toivottavasti saat hyvät kanat itsellesi :smt023
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

:smt038 Oikein. loppu hyvin kaikki hyvin !
Han

Viesti Kirjoittaja Han »

Ïhana hyvänmielen tositarina :smt041
iilimiili

Viesti Kirjoittaja iilimiili »

Niin sitä pitää. :smt055
Tsemppiä uuden lauman kanssa!!!
Tammearu

Kukon uusi omistaja soitti minulle tänään ja kertoi kukon olevan aika poika. Entisen kukon sai annettua erääseen tarhaan, jossa koira oli vieraillut pahoissa aikeissa.
Meni kukko ja kaksi kanaa.
Antoi vanhan Silverin sinne kanoja lohduttamaan. Meidän poika on nyt sitten kanalan Isäntä. :smt041
Tuo aikoinaan pikku rääpäle.
Iloisten Munatalo

No niin, mitäpä tästä opimme... ei pidä tuomita ennenkuin ollaan täydessä höyhenpeitteessä :smt005 Onnea!
Tammearu

Tammearu kirjoitti: Nyt olen 1 -vuotias, lähes nelikiloinen jössikkä ja laumanjohtaja. Syksyllä en lähde pataan. Isäntä järkkää minut johonkin toiseen laumaan kukkoilemaan.
Minun tuli tätä jössikkääni ikävä ja vaihdoin tarhassa kaikki kanat, joten hain kukon takaisin kotiin. Hyvä oli kukolla muisti. Tiesi ruoka-astiat ym. ja oli niin isäntää.
tinttu

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Voi kuinka ihana tarina ja toi loppu myös :smt002
Raksu

Viesti Kirjoittaja Raksu »

voi onnellista jössikkää :smt049
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Ihana tarina :smt049 Näitähän voisi olla enemmänkin!
AnetteMilli

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

saisikos tästä vielä kuvia? :smt001
Iloisten Munatalo

Hienoa! :smt048
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tammearu kirjoitti:Selkääni liimaantunut suuri munankuoren palanen antoi panssarina suojaa viikoksi. Viikon kuluttua isäntä poisti kakkapaakun pepustani. Peppuni oli punainen ja paljas.
Juu-u...herttainen tarinahan tämä on, vaikkein itse ollenkaan ymmärtänytkään, että miksi sitä kakkapaakkua piti viikon verran katsella ennen kuin sen saattoi poistaa?
annemari

Viesti Kirjoittaja annemari »

:smt011 Eipä olisi itselläkään kiva olla viikon ajan p***kat housussa... :smt021
Vastaa Viestiin