Pitkät tulpanjohdot taas mummalla tänään: piti sanomani notta Järviseudun Alueen Saatananpalvojat Ry ei ota vastaan liian vaaleita kukkopoikasia. Eivät kuulemma passaa pentagrammin sisälle. Ruusupuskaan kyllä sointuu
Sitäpaitti se on lempeä lähtö klopille; noukin sen kengän päältä ja kopautan nurkan takana pois päiviltä.
No tulipahan tämä lannoitus sitten selville Olkoon meilläkin jatkossa salainen puutarhanhoito menetelmä
Jos mies suolestamisen jälkeen ei sattuisikaan syömään lihaa niin tuskin sitten minäkään..
Tässä tämän päivän teuraat, vähän erilaiselta näyttää silkkikanan liha. Toinen silkkikukoista oli keltajalkainen, niin koko kroppakin näyttää kellertävän siniseltä.
Mä taas ajattelin, että mieluummin syön omiani, kuin ostan kanaa kaupasta. Hirvenlihaa ja kalaa on tähän asti ollut omiksi tarpeiksi, ja nää kanat on hyvä jatko siihen. Kaikkia en pidä itse, kaikkia en saa myytyä jne.
Anteeksi tämä aiheeseen liittymätön tylsyys, mutta kun särähti niin pahasti kielikorvaan niin pakko on sanoa: se on tipu - TIPUT, tipulla - TIPUILLA ...
Meillä kukot menevät pataan. Koirat odottaa vieressä, kun haen vesurin. Kun kaula katkeaa, eikä silmät räpsy, saa koirat luvan. Yleensä itse syödään fileet ja koivet ja loput menee koirille.
Meillä menee kukkopojat paskakasaan maatumaan. Kyllähän niitä ilmaseks täyskasvusen kukon ottajia olisi mutta minä en ala kasvattelemaan kalliilla rehulla kenenkään toisen ruokapöydän antimia ennemmin laitan monttuun. Itse en viitsi pataan laittaa, hirvee kyniminen ja suolistaminen parin pienen sitkeän lihaköntin takia. Täältä sais kukkopoikia vaikka kuinka paljon jos ite kasvattaa pienestä isoiksi ja isommista tois vaikka rehusäkin vaivanpalkaks, muuten en kukkoja ilman anna.
Niin ja tähän on turha kenenkään nyt sanoa että mikset syötä koirille. Paha syöttää kun ei kelpaa, kokeiltu on.
Pysyisköhän meillä ukko paremmin syksyllä maalinnunpyyntiaikaan kotona kun antaisi sille pari maatiaiskukkoa kynittäväksi. Miksi lähteä merta edemmäs kan... eiku kalaan. Heh. Viime syksyiset pyytkin on vielä pakkasessa, totta sitä kukossa luulisi enemmän syötävää olevan kuin pyyssä?
Juu mie ehdotin isännälle, että jos lasken kukkopojat sitten syksyllä irti niin saa niitä "metsästää", voin lainata hevostakin että saadaan oikea villinlännen meininki, ja parit kalkkunat tietysti hankkia myös mukaan! Se ei jostain syystä ottanut minua tosissaan...