Likainen tusinani (kirjoitelmia viiriäisistä)
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Likainen tusinani (kirjoitelmia viiriäisistä)
Näitä Nro123456789:n kirjoituksia on ihanan hauska lukea
Onnittelut ekoista munista, ne ovat söpöjä!
-
Nro123456789
KiitosHiltaHelikopteri kirjoitti:Näitä Nro123456789:n kirjoituksia on ihanan hauska lukeaOnnittelut ekoista munista, ne ovat söpöjä!
-
Nro123456789
Olo on väsynyt, mutta 75 % onnellinen. Kuuman päivän päätteeksi maistui Mojito-lonkerot taivaallisille. Kaksi ekaa imeytyivät jo poskiin...
Aamu alkoi siskon mukuloiden liian aikaisella herätyksellä, katkeilevillä, väärillä ruuveilla, kalsaudella, uusien ruuvien haulla, mutta sieltä ne menivät pilvet syrjään, kosteus kaikkosi ja työilma tuli mitä parhain. Siskon poppoo oli tarpeeseen, sillä yksin en olisi saanut runkoa pystytettyä, siksi vahvaa kamaa se on.
Pitelijää ja toista tarkkailijaa aina tarvitaan
Toki sekin paljastui, että puuöljy oli toinen purkki väritöntä ja toinen ruskeaa...
Mutta häkki tuli lähes niin valmiiksi kuin oli aikomuskin. Vain sivujen pystylaudoitus jäi tekemättä, koska koolipuuta ei ollut riittävästi. Seuraavaksi kauppaan sitten ostamaan koolipuuta, takaseinään materiaali?, lissee öljyä ja se verkko. Sitten pesätaloa tekemään ja ruoka ynnä juoma-alustan voisi valaa betonista. Eteen tule myös uudella suunnitelmalla lisää laudoitusta alareunaan oikealle ja oviaukkohan se kanssa
http://www.youtube.com/watch?v=eX8Vy3AlhSg
Aamu alkoi siskon mukuloiden liian aikaisella herätyksellä, katkeilevillä, väärillä ruuveilla, kalsaudella, uusien ruuvien haulla, mutta sieltä ne menivät pilvet syrjään, kosteus kaikkosi ja työilma tuli mitä parhain. Siskon poppoo oli tarpeeseen, sillä yksin en olisi saanut runkoa pystytettyä, siksi vahvaa kamaa se on.
Pitelijää ja toista tarkkailijaa aina tarvitaan
Toki sekin paljastui, että puuöljy oli toinen purkki väritöntä ja toinen ruskeaa...
Mutta häkki tuli lähes niin valmiiksi kuin oli aikomuskin. Vain sivujen pystylaudoitus jäi tekemättä, koska koolipuuta ei ollut riittävästi. Seuraavaksi kauppaan sitten ostamaan koolipuuta, takaseinään materiaali?, lissee öljyä ja se verkko. Sitten pesätaloa tekemään ja ruoka ynnä juoma-alustan voisi valaa betonista. Eteen tule myös uudella suunnitelmalla lisää laudoitusta alareunaan oikealle ja oviaukkohan se kanssa
http://www.youtube.com/watch?v=eX8Vy3AlhSg
-
Nro123456789
Ai niin: päivän saalis kaksi munaa 
Edit: plus kaks
Edit: plus kaks
-
Nro123456789
Tänään viisi munaa
Tää on kivvoo
Neljä munaa nokotti kasassa kuin pesässä ja isoin ja kaunein kanaseni oli muninut yhden suuremman. Ainakin arvelisin niin, koska siinä se tollotti vieressä ja muna oli muita suurempi.
Eiliset neljä paistoin ja suu hirnui heti lissee. Kun ekat munat keitin, olin havaitsevinani jonkun villin maun seassa. Siskosta ne maistuivat ihan kananmunille. Siksi minäkin ajattelin maun tulleen kuorenpalasta, mutta eilen ne paistetut: kyllä se villi makumus sieltä taas pulpahti poskiin. Nam, nam. Onko millaisia makukokemuksia arvon harrastajat?
Eiliset neljä paistoin ja suu hirnui heti lissee. Kun ekat munat keitin, olin havaitsevinani jonkun villin maun seassa. Siskosta ne maistuivat ihan kananmunille. Siksi minäkin ajattelin maun tulleen kuorenpalasta, mutta eilen ne paistetut: kyllä se villi makumus sieltä taas pulpahti poskiin. Nam, nam. Onko millaisia makukokemuksia arvon harrastajat?
-
Nro123456789
Eilen oli jo seitsemän munnoo
Tänään kuusi, mutta tein seuraavan havainnon: muniskat olivat isompia
Tätä vauhtia, kun nuo kujerruskuukaudet etenevät, saan strutsinkokoisia lopulta
Töissä on kuin padassa juuri ennen perunoiden upotusta, joten iltaisin en ole kauheita saanut aikaan, mutta jotain kuitenkin: puuta on haettu lissee, samoin öljyä, öljytty lautaa ja toisen sivun pystylaudoitus liki valmis. Siihen pysähtyi auto yks ilta ja utelias saapui katselemaan viiruhäkki-projektionia.
"Jaa sää oikkeen viimetten päälle teet..."
Onhan se tietysti kuin kioski tuo rakennelma
Mut mää oon niin laiska mies, että kun kerran aletaan tekemään, tehhään se kunnolla. Jotain tämäntapasta siinä tuuminkin.
"Ette vaa liikka rahha alkas menemä."
Onhan siihen uponnut jo päälle kaksisataa ja verkkoa pitää ostaa ja mitä kaikkea vielä... Mutta minä ajattelen tämän niin, että historiassa olen laittanut samoja rahoja illassa maailman tuuliin saamatta muuta ku rapulan...
Olen huomannut, että suhteeni viiruihini on muuttunut, kun ne alkoivat munimaan.
Jossain välissä sitä vain heitti vedet ja safkat nokkien eteen eikä jotenkin kehdannut häiritä niiden elämää. Nyt käyn pällistelemässä useammin ja ne eivät nokkiinnu visiiteistänikään samalla tavalla.
Töissä on kuin padassa juuri ennen perunoiden upotusta, joten iltaisin en ole kauheita saanut aikaan, mutta jotain kuitenkin: puuta on haettu lissee, samoin öljyä, öljytty lautaa ja toisen sivun pystylaudoitus liki valmis. Siihen pysähtyi auto yks ilta ja utelias saapui katselemaan viiruhäkki-projektionia.
"Jaa sää oikkeen viimetten päälle teet..."
Onhan se tietysti kuin kioski tuo rakennelma
"Ette vaa liikka rahha alkas menemä."
Onhan siihen uponnut jo päälle kaksisataa ja verkkoa pitää ostaa ja mitä kaikkea vielä... Mutta minä ajattelen tämän niin, että historiassa olen laittanut samoja rahoja illassa maailman tuuliin saamatta muuta ku rapulan...
Olen huomannut, että suhteeni viiruihini on muuttunut, kun ne alkoivat munimaan.
-
Nro123456789
Eivät taaskaan riittäneet ruuvit eikä öljy.
Koppi kyllä likimain verkon vetämistä vaille valmis.
Huomasin tehdessä tai pikemminkin tunsin kipua iholla. Jotain pieniä, olisko niitä punaisia muurahaisia siellä mönki ja yksi tokkaisi kipeästi. Toivoisin saavani joltain lukijalta vastauksen: onko näistä pannahisista viiruille harmia?
Koppi kyllä likimain verkon vetämistä vaille valmis.
Huomasin tehdessä tai pikemminkin tunsin kipua iholla. Jotain pieniä, olisko niitä punaisia muurahaisia siellä mönki ja yksi tokkaisi kipeästi. Toivoisin saavani joltain lukijalta vastauksen: onko näistä pannahisista viiruille harmia?
-
Hansu
Veikkaisin että paremminkin ruokana menevät alas viiruilta... Tosin jos yöksi jäävät makaamaan viholaisten pesään, niin ehkä sitten saavat muutaman pureman. Mutta siis luulen noiden kyllä muuttavan viirujen alta poisNro123456789 kirjoitti:Eivät taaskaan riittäneet ruuvit eikä öljy.![]()
Koppi kyllä likimain verkon vetämistä vaille valmis.![]()
![]()
-
Nro123456789
Hyvähyvä. Sitä itsekin kyllä ajattelin, mutta sitten mieleeni vyöryi kuva puolikuolleesta viiruparasta punapirupaholaisten kaluamana.
-
Nro123456789
Nyt ne p####le sekosivat
Kun helteet loppuivat ja viileni, tuli nuo viirut taas ihmeellisen aroiksi. Munankeruussa sinkoilu ja ikkunoihin lentely oli mieletöntä. Äsken kävin hakemassa juomista ja yläkerrasta kuului mieletön ryske. Menin katsomaan ja siipien pörinä kävi mahdottomana. Yksi oli tullut yli laidan ja yritin sitä metsästellä (ei sähköä yläkerrassa). Muutkin siellä sinkoilivat ikkunaan ja kuka minnekin. Ajattelin ensimmäisenä jotain rottaa, mutta osa porukasta karjotti niillä istumillaan.
Mikä hullun linnun tauti tää nyt on
Kun helteet loppuivat ja viileni, tuli nuo viirut taas ihmeellisen aroiksi. Munankeruussa sinkoilu ja ikkunoihin lentely oli mieletöntä. Äsken kävin hakemassa juomista ja yläkerrasta kuului mieletön ryske. Menin katsomaan ja siipien pörinä kävi mahdottomana. Yksi oli tullut yli laidan ja yritin sitä metsästellä (ei sähköä yläkerrassa). Muutkin siellä sinkoilivat ikkunaan ja kuka minnekin. Ajattelin ensimmäisenä jotain rottaa, mutta osa porukasta karjotti niillä istumillaan.
Mikä hullun linnun tauti tää nyt on
-
mik
kiva, et olet jo saanut munia viiruista.
Käy vaan istuksimassa ja juttelemassa niille viiruille. Jos vaan käyt penkomassa munat pois, etkä muuten käy siellä, niin ne hermostuu. Mun viirut tuli mua vastaan, kun vein niille ruuat ja puhtaat vedet. Silloin, kun siellä oli hautomahalukkaita akkoja, niin ne veti kilarit munien keräämisestä.
Käy vaan istuksimassa ja juttelemassa niille viiruille. Jos vaan käyt penkomassa munat pois, etkä muuten käy siellä, niin ne hermostuu. Mun viirut tuli mua vastaan, kun vein niille ruuat ja puhtaat vedet. Silloin, kun siellä oli hautomahalukkaita akkoja, niin ne veti kilarit munien keräämisestä.
-
Nro123456789
No eilen huomasin, että hautomahaluisia oli. Kolme akkaa siinä väänti munia samaan mestaan. Yksi ärhenteli hiukan, kun tulin keräämään munia. Kyllä minä siellä käyn usein muutenkin. Eilenkin vein kolmeen otteeseen herkkupaloja: salaattiin ovat aivan raivona.
Noh, jos ei tänään sada koko päivää asennan verkon ja huomenna kun lämpenee, pääsevät ulos. Jospa tuo taunoilu sitten loppuu
Noh, jos ei tänään sada koko päivää asennan verkon ja huomenna kun lämpenee, pääsevät ulos. Jospa tuo taunoilu sitten loppuu
-
Nro123456789
Vein taas jyviä salaattipedillä
ja yritin käyskennellä sisäpuolella varovaisesti ja tuleehan niille aina
haasteltuakin samassa. Edelleen se sykyily, poukkiminen ja paniikki käyntiin. Ei siinä silloin huvita - pelottaa, että ne satuttavat itsensä. Ihme, ettei näin ole jo käynyt, niin monta lasiinlentoa ja mätkähdystä jo
Onko häkki sisällä tosiaan parempi vaihtoehto??? Annan nyt niiden olla niin rauhassa kuin mahdollista.
Tutkimattomia ovat viirujen aivoitukset. MIstä lie säikähtäneet noin? Parvihenkikin tuntuu olevan aika hyvä.
Prkle
kun sataa ja sataa. Saisi tuon häkkösen rediksi, viirua nurmelle.
Tutkimattomia ovat viirujen aivoitukset. MIstä lie säikähtäneet noin? Parvihenkikin tuntuu olevan aika hyvä.
Prkle
-
Nro123456789
Sain soitettua maaseututoimistoonkin, kun kerran linnut on ilmoitettava rekisteriin. Lupasivat laittaa paperit tulemaan. Huomioitavaa oli, ettei uusista lakipykälistä yms. asioista ollut oikein mitään tietoa.
Kummallista.
Mitä ne siellä sitten tekevät?
Kummallista.
Mitä ne siellä sitten tekevät?
-
Nro123456789
http://imageshack.us/content_round.php? ... ad&newlp=1
Hauska nähdä; onnistuuko tämä kuvan laitto. Viirut ovat keksineet nyt oivan paikan munia, kun kerran oksien alle munitut munat viedään. Kovin on kuhina maton laskoksessa, kaksi munaa siellä haudonnassa. Annoin nyt olla, kun ovat niin tohkeissaan. Tuo raitainen viiru on suosikkipääkanani.
Hauska nähdä; onnistuuko tämä kuvan laitto. Viirut ovat keksineet nyt oivan paikan munia, kun kerran oksien alle munitut munat viedään. Kovin on kuhina maton laskoksessa, kaksi munaa siellä haudonnassa. Annoin nyt olla, kun ovat niin tohkeissaan. Tuo raitainen viiru on suosikkipääkanani.