Orpingtonista
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Orpingtonista
Mulla kohta liikenisi vähän myyntiinkin orpin munia, laita yksityisviestiä. 

Mulla helmikuulla smarilta haetuista munista kuoriutui viisi pirteää orppia maaliskuun alussa ja hyvin ovat kasvaneet ihanaiset
Ovat kyllä mahti hauskoja persoonia! mutta mutta, kovasti näyttää siltä että mulla taitaa olla neljä kukkoa ja yks kana... ainakin kovin kukkomaista käyttäytymistä esittävät, vaikka muuten en kyllä ulkonäöstä oikeen osaa vielä mitään sanoa. Ennakko varotusta vaan, että jos on munia koht tarjolla tai vaikka vasta kuoriutuneita / nuorikoita, niin vois olla tarvetta 

Mun Smarilta ostetut buff-orpit voi hyvin ja toinen hautoi jo talvella (en raaskinut enää ottaa munia pois kun se ei edes syönyt kunnolla) itselleen tipun jota hoitaa hyvin hellästi ja huolella. Orppikukko meiltä puuttuu, maatiainen (pihanvahti :D) ja faverolle (edellisen apulainen) on. Maatiaisesta ja orpista näyttää muuten tulevan upeita risteytyksiä - yksi sellainen kuoriutui viime kesänä.Muoto on orppi-äidiltä, mutta ketterämpi ja hieman teräväluonteisempi. Meillä kanta lisääntyy hyyyvin hitaasti, hitaammin kuin vanhuuteen menehdytään, pelkään. Yksi musta kana siis viime kesältä ja nyt toinen musta en-tiedä-mikä tälle vuodelle.
Täytyy sanoa että Orpingtonit on täälläkin jatkuvan ihastelun kohteena, ne on vaan niin uskomattoman kauniita ja lempeitä.
Täytyy sanoa että Orpingtonit on täälläkin jatkuvan ihastelun kohteena, ne on vaan niin uskomattoman kauniita ja lempeitä.
Eikös buffit munikaan ruskeita munia? Meillä buff-kana aloitti muninnan, on nyt muninut kuutisen munaa jotka kaikki ovat tumman kermanvaaleita tai tosi tosi vaalean beessejä
kuitenkin selvästi vaaleampia kuin muiden orppien munimat ruskeat
Kaikki ovat olleet samansävyisiä, eli eivät tähän mennessä ole tummuneet yhtään.

Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
No nyt IB-tilanteen selvittyä olisin edelleen vailla munia!!! Harmaita/sinisiä/lavendereita haluaisin!
Ekat orppitiput on siis täälläkin kuoriutunee
Smari, minkä värisiä sulla on tullu pingviinin värisistä tipuista? Nää oli sitä sini-musta-splash joukkoa. Molemmat näyttää ihan Rusinan profiilikuvalta, tosin toisella on tumma naama. Nimiks tuli Laku ja Sake 

Voiko harmaasta tipusta tulla musta vai onko se sittenkin tummansininen?
Tää meneeki smarin luo vierailulle maanantaina..
epäilen että en tule tyhjin käsin sieltä

Vardenji: Musta tai sininen.
Maattari: Musta on tosi musta heti pienenä.
Meilläkin on nyt orppitipuja aika liuta
Ekan kerran suurin osa on buffeja, ajattelin että ne loistaisi vihreässä pihassa kuin kukkaset kesällä. 
Maattari: Musta on tosi musta heti pienenä.
Meilläkin on nyt orppitipuja aika liuta

Mä kuvittelin juur ison nurmen jolla vilistää buff tipuja jotka on aika puff mallisia
Onnea pikkuisista Smari
Nää kaks on kyllä niin sulosia. Ja Sake yrittää aina vaan syödä mun kynnet
Noi aikuiset tuolla kanalassa on saanee osakseen melkosta ihailua kavereilta. Kaikki tykkää noin pyöreistä ja pehmeen näkösistä olennoista 

Nää kaks on kyllä niin sulosia. Ja Sake yrittää aina vaan syödä mun kynnet

Joo sitä minäkin että musta on tosi musta jo pienenäkin, ainakin aikaisemmat tiput ovat olleet. Tänään katsoinkin ulkona että tumman tipun perskarvat ovatkin harmahtavat, eli sininen on.
Smari: vielä niistä buffien munista, nekö ovat vaaleampia kuin muiden? Edelleen buffi munii vaaleita munia ja jos laitan maatiaisten munien kanssa samaan kennoon en erota buffin munaa maatiaisen munasta.
Smari: vielä niistä buffien munista, nekö ovat vaaleampia kuin muiden? Edelleen buffi munii vaaleita munia ja jos laitan maatiaisten munien kanssa samaan kennoon en erota buffin munaa maatiaisen munasta.
On ne aika vaaleita meilläkin, harmi kun en saa nyt kuvia laitettua. Ja joka buffi tekee täsmälleen samanvärisiä munia tosi ahkerasti, ehkä noin 6 munaa viikossa. Tai kun meillä on nyt 8 buff-kanaa, niin munia tuli yleensä 7 päivässä, ennenkuin kaksi alkoi hautoa. Ja vaikka kuinka kaivetaan hautojien alta kaikki munat pois, niin ei oo saatu sitä loppumaan.. Kohta on kai pakko antaa niille periksi.
Tumman sinisen ja mustan erottamisessa saa olla aika tarkka. Itekkin oon joskus erehtyny ja niin on moni muukin.
Tumman sinisen ja mustan erottamisessa saa olla aika tarkka. Itekkin oon joskus erehtyny ja niin on moni muukin.

Ja musta vähän tuntuu, et koht saan syyttää sua lisääntyneestä eläinmäärästä. Mäki haluun orppeja!!!!omena kirjoitti:Tää meneeki smarin luo vierailulle maanantaina..epäilen että en tule tyhjin käsin sieltä
![]()
Kuka myy mulle sinisiä, splashejä ja mustia orppeja/munia???? ( tai munia vast kk:n päästä...)
Lällälläämik kirjoitti:Ja musta vähän tuntuu, et koht saan syyttää sua lisääntyneestä eläinmäärästä. Mäki haluun orppeja!!!!omena kirjoitti:Tää meneeki smarin luo vierailulle maanantaina..epäilen että en tule tyhjin käsin sieltä
![]()
Kuka myy mulle sinisiä, splashejä ja mustia orppeja/munia???? ( tai munia vast kk:n päästä...)