Orpingtonista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
smari

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja smari »

Mulla kohta liikenisi vähän myyntiinkin orpin munia, laita yksityisviestiä. :smt001
saralele

Viesti Kirjoittaja saralele »

Yv:tä laitettu :smt001
piitteli

Viesti Kirjoittaja piitteli »

Mulla helmikuulla smarilta haetuista munista kuoriutui viisi pirteää orppia maaliskuun alussa ja hyvin ovat kasvaneet ihanaiset :smt049 Ovat kyllä mahti hauskoja persoonia! mutta mutta, kovasti näyttää siltä että mulla taitaa olla neljä kukkoa ja yks kana... ainakin kovin kukkomaista käyttäytymistä esittävät, vaikka muuten en kyllä ulkonäöstä oikeen osaa vielä mitään sanoa. Ennakko varotusta vaan, että jos on munia koht tarjolla tai vaikka vasta kuoriutuneita / nuorikoita, niin vois olla tarvetta :smt003
siivekäs

Viesti Kirjoittaja siivekäs »

Mun Smarilta ostetut buff-orpit voi hyvin ja toinen hautoi jo talvella (en raaskinut enää ottaa munia pois kun se ei edes syönyt kunnolla) itselleen tipun jota hoitaa hyvin hellästi ja huolella. Orppikukko meiltä puuttuu, maatiainen (pihanvahti :D) ja faverolle (edellisen apulainen) on. Maatiaisesta ja orpista näyttää muuten tulevan upeita risteytyksiä - yksi sellainen kuoriutui viime kesänä.Muoto on orppi-äidiltä, mutta ketterämpi ja hieman teräväluonteisempi. Meillä kanta lisääntyy hyyyvin hitaasti, hitaammin kuin vanhuuteen menehdytään, pelkään. Yksi musta kana siis viime kesältä ja nyt toinen musta en-tiedä-mikä tälle vuodelle.
Täytyy sanoa että Orpingtonit on täälläkin jatkuvan ihastelun kohteena, ne on vaan niin uskomattoman kauniita ja lempeitä.
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Eikös buffit munikaan ruskeita munia? Meillä buff-kana aloitti muninnan, on nyt muninut kuutisen munaa jotka kaikki ovat tumman kermanvaaleita tai tosi tosi vaalean beessejä :smt017 kuitenkin selvästi vaaleampia kuin muiden orppien munimat ruskeat :smt017 Kaikki ovat olleet samansävyisiä, eli eivät tähän mennessä ole tummuneet yhtään.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
saralele

Viesti Kirjoittaja saralele »

No nyt IB-tilanteen selvittyä olisin edelleen vailla munia!!! Harmaita/sinisiä/lavendereita haluaisin!
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ekat orppitiput on siis täälläkin kuoriutunee \:D/ Smari, minkä värisiä sulla on tullu pingviinin värisistä tipuista? Nää oli sitä sini-musta-splash joukkoa. Molemmat näyttää ihan Rusinan profiilikuvalta, tosin toisella on tumma naama. Nimiks tuli Laku ja Sake :smt003
Maattari
lindell

Voiko harmaasta tipusta tulla musta vai onko se sittenkin tummansininen?

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Tää meneeki smarin luo vierailulle maanantaina.. :smt003 epäilen että en tule tyhjin käsin sieltä :-" :smt005
smari

Vardenji: Musta tai sininen.
Maattari: Musta on tosi musta heti pienenä.

Meilläkin on nyt orppitipuja aika liuta :smt049 Ekan kerran suurin osa on buffeja, ajattelin että ne loistaisi vihreässä pihassa kuin kukkaset kesällä. :smt050
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mä kuvittelin juur ison nurmen jolla vilistää buff tipuja jotka on aika puff mallisia :smt054 Onnea pikkuisista Smari :smt006
Nää kaks on kyllä niin sulosia. Ja Sake yrittää aina vaan syödä mun kynnet :smt005 Noi aikuiset tuolla kanalassa on saanee osakseen melkosta ihailua kavereilta. Kaikki tykkää noin pyöreistä ja pehmeen näkösistä olennoista :smt003
Maattari
lindell

Joo sitä minäkin että musta on tosi musta jo pienenäkin, ainakin aikaisemmat tiput ovat olleet. Tänään katsoinkin ulkona että tumman tipun perskarvat ovatkin harmahtavat, eli sininen on.
Smari: vielä niistä buffien munista, nekö ovat vaaleampia kuin muiden? Edelleen buffi munii vaaleita munia ja jos laitan maatiaisten munien kanssa samaan kennoon en erota buffin munaa maatiaisen munasta.

smari

On ne aika vaaleita meilläkin, harmi kun en saa nyt kuvia laitettua. Ja joka buffi tekee täsmälleen samanvärisiä munia tosi ahkerasti, ehkä noin 6 munaa viikossa. Tai kun meillä on nyt 8 buff-kanaa, niin munia tuli yleensä 7 päivässä, ennenkuin kaksi alkoi hautoa. Ja vaikka kuinka kaivetaan hautojien alta kaikki munat pois, niin ei oo saatu sitä loppumaan.. Kohta on kai pakko antaa niille periksi.

Tumman sinisen ja mustan erottamisessa saa olla aika tarkka. Itekkin oon joskus erehtyny ja niin on moni muukin. :smt002
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

omena kirjoitti:Tää meneeki smarin luo vierailulle maanantaina.. :smt003 epäilen että en tule tyhjin käsin sieltä :-" :smt005
Ja musta vähän tuntuu, et koht saan syyttää sua lisääntyneestä eläinmäärästä. Mäki haluun orppeja!!!!

Kuka myy mulle sinisiä, splashejä ja mustia orppeja/munia???? ( tai munia vast kk:n päästä...)
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

mik kirjoitti:
omena kirjoitti:Tää meneeki smarin luo vierailulle maanantaina.. :smt003 epäilen että en tule tyhjin käsin sieltä :-" :smt005
Ja musta vähän tuntuu, et koht saan syyttää sua lisääntyneestä eläinmäärästä. Mäki haluun orppeja!!!!

Kuka myy mulle sinisiä, splashejä ja mustia orppeja/munia???? ( tai munia vast kk:n päästä...)
Lällällää :smt016 :smt005 :smt005 Mutta pitää kyllä sanoa että oon jo hetken ollut noihin orppeihin ihastunut ja livenä nähtyäni vasta olenkin :smt055 Nyt tuolla hautomakonekin hurisee taas olkkarissa pienen tauon jälkeen, hiphei :smt048
Vastaa Viestiin