Hanhenmunia!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Viktoria
Hanhenmunia!
Jess! Tänään löysin ekan hanhenmunan skånelaisten pesästä! Kyllä se kevät vissiin sittenkin tulee! 
-
Viktoria
Re: Hanhenmunia!
Kiitos! Sitä aina ajattelee, että eläimet voivat hyvin, kun alkavat lisääntymään.
Meillä oli hanhet ensimmäistä talvea ja hyvin meni, vaikka oli kylmä.
-
Viktoria
Hei Pirjo! Kiva kun tänne Munikseen ilmestyy jäseniä, jotka on lähellä. Joskus voisi tehdä yhteistyötä poikashankintojen ja -vaihtojen kanssa?
Ajatelkaas, että skånen hanhen poikanen, joka on alle 9 kuukautta munii jo! Mitenkähän sen elimistö kestää sen? Meille tulee nyt 1 muna/päivä. Poikaselta pienempi ja Elsalta iiiso valkoinen!
Taidetaan maistaa tänään ekan kerran..
Ajatelkaas, että skånen hanhen poikanen, joka on alle 9 kuukautta munii jo! Mitenkähän sen elimistö kestää sen? Meille tulee nyt 1 muna/päivä. Poikaselta pienempi ja Elsalta iiiso valkoinen!
Taidetaan maistaa tänään ekan kerran..
-
Pirjo
Joo yhteistyö on hyvä idea. Oliko hanhen muna hyvän makuista? miten se poikkeaa ankan munasta-vai onko eroa?
Ja tietenkin kun se on OMA muna niin onhan se silloin maailman paras
Ja tietenkin kun se on OMA muna niin onhan se silloin maailman paras
-
Viktoria
Oli hanhenmuna-lätyt hyviä! Keltuainen oli n. 3-4 kanan vastaavaa, laitoin litran taikinaan yhden hanhen ja yhden kananmunan. Mielestäni ankan munat oli vahvempia silloin kun meillä oli ankkoja, mutta ne olivatkin kesämunia.
-
Viktoria
-
Pirjo
Hienot munat! Hyvä kun laitoit kuvaesimerkin siitä miten nuoren ja vanhemman hanhen munat eroavat toisistaan -olen ihmetellyt miksi minun ankkojen munat on aika pieniä; mutta se ilmeisesti johtuu kun ovat aika nuoria...
-
ninnu
Mun hanhienmunat on samankokoisia, iästä huolimatta. Vanha naaras pyöräyttelee yhtä isoja, kuin nuo vajaa vuotiaat. Yksi päivä oli kyllä todellinen jättiläismuna, tämä oli kaksoiskeltuaisella varustettu.
Ja ankkojen munat on hyvinkin erikokoisia,mutta iän en ole huomannut asiaan vaikuttavan, eikä koko ole suoraan verrannollinen ankankaan kokoon.
Ainoastaan kanoilla on tullut alkuun minimunia, kun ovat ekat munansa munineet.
Ja ankkojen munat on hyvinkin erikokoisia,mutta iän en ole huomannut asiaan vaikuttavan, eikä koko ole suoraan verrannollinen ankankaan kokoon.
Ainoastaan kanoilla on tullut alkuun minimunia, kun ovat ekat munansa munineet.
-
Viktoria
Ai, mistä mahtaa johtua munien kokoerot?
Kuinha nuorina sun hanhet on alkaneet munia?
Ajattelin antaa tuon nuoremman pitää munansa tästä eteen päin. Kunhan Elsa ei sitten omi pesää itselleen, kun nuorempi alkoi munia toiseen pesälaatikkoon.
Kuinha nuorina sun hanhet on alkaneet munia?
Ajattelin antaa tuon nuoremman pitää munansa tästä eteen päin. Kunhan Elsa ei sitten omi pesää itselleen, kun nuorempi alkoi munia toiseen pesälaatikkoon.
-
ninnu
Voihan se kokoero johtua hyvinkin iästä, tai sitten olla ihan yksilöllistä. Mulla ei ole kokemusta kuin näistä mun kolmesta tyttöhansusta
Nuoret tytöt on syntyneet viime keväänä, olikohan huhtikuussa
Ja aloittivat munimaan nyt ihan vajaa kuukausi sitten. Alusta asti munat olleet samankokoisia, kuin tuon jo iäkkään rouvan.
Mulla jäi pari päivää munat keräämättä, kovasti alkoi jo yksi olemaan sitä mieltä, että voisi haudonnan aloittaa, kunnes rakkaat villaiset possuni, murtautuivat karsinastaan ja tonki koko lintu puolen ylös alas ja söi samalla munat
Nuoret tytöt on syntyneet viime keväänä, olikohan huhtikuussa
Mulla jäi pari päivää munat keräämättä, kovasti alkoi jo yksi olemaan sitä mieltä, että voisi haudonnan aloittaa, kunnes rakkaat villaiset possuni, murtautuivat karsinastaan ja tonki koko lintu puolen ylös alas ja söi samalla munat
-
Viktoria
NO NIIN! Tämän vuoden eka hanhenmuna bongattu!
Mielestäni turhan aikaisin, mutta minkäs teet.
Ilmeisesti niitä hanhivauvoja tulee tänäkin vuonna.

Mielestäni turhan aikaisin, mutta minkäs teet.
Ilmeisesti niitä hanhivauvoja tulee tänäkin vuonna.
-
Pirjo
Vau! on se saariston ilmasto sitten ihmeellinen että saa hanhetkin näin aikaisin munimaan 
-
Mirja V
Viktoria: Saitko sä hanhenpoikasia viime kesänä? Meillä kuoriutui vasta kesäkuun lopulla ja heinäkuussa, yhteensä tuli 5 poikasta, joista kaksi jätin kotiin.
Nyt on jo kone täynnä munia
Harmi kun on pieni kone 
Nyt on jo kone täynnä munia