Kalkkunoista: mä sain niitä, ja nyt KUVIA

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

mik

Re: Kalkkunoista: mä sain niitä, ja nyt KUVIA

Viesti Kirjoittaja mik »

Tässä sit ekat kuvat, ukko oli ihan rakastunut tallin huoltotilassa ja tanskandoggi lähti muristen karkuun :smt005

Herra Pronssi Kalkkuna:
Kuva

Lähikuva rakastuneen päästä:
Kuva

Täs sit herra pörhistelee piipin jälkeen:
Kuva

Täs on tummasiipinen akka:
Kuva

Ja täs "siipipuoli" (menetti siipisulkiaan, kun otettiin kiinni)
Kuva

Klaara Kalkkunasta ei oo kuvaa, se on noist akoista täyspäisin. Kuva tulee ku saan sen hollille.
Xaus

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Jos nuo keväällä munivat, voisin ostaa jokusen siitosmunan. Ihania!
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Mulla on kans pariskunta Einari ja Sylvi :smt005 Aivan mahtavia tapauksia Sylvi varsinkin on kyllä sellanen pakkaus, virtaa on kun pienessä kylässä ja viuhtoo pisin pihaa :smt001
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Mäki tahtoisin kalkkuja! Vitsi :smt007 Jos toi isäntä ens kesänä rakentelee vähän tiloja niin sitten uskallan ottaa!
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Eka muna tuli jo! Jeeee! Oonks mä nyt mummi ::smt003

eli xaus, tulee munia varmastikin. Ajattelin ite laittaa koneeseen 7 helmikuun alussa, sit ne kuoriutuis maaliskuun alussa niin sit vissiin pystyn järkkään tarpeeks lämpimän jatkokasvatuspaikan
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Mitenkäs usen noi kalkkunat munii? Mä nimittäin oon nyt saanut 24 pvä, 26 pvä, 27 pvä ja 28 pvä munan. Klaaran olen nähnyt pesässä munimassa eilen. Muista ei havaintoa. Voiko kyseessä olla vain yhden munat? Mä olin jotenkin siinä käsityksessä, et kalkatit ei joka pvä munis. Yritän täs vaan arvuutella, et missä vaiheessa alan poimimaan sieltä siitosmunia, niin et osuis muunkin kuin yhden kanan munia.
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mullakin alkais kalkkunakuume olle hyvässä vauhdissa, mut ei vaan oo tilaa vielä ottaa... Mitähän mahtais vuokraisäntä sanoo, kun kesällä tulis kalkkuna tiellä vastaan :smt005

Sit ihan vakavasti, kuinka isosilmäsestä noi menee läpi, kun vuohien aitaus on sellasta reilu 2 m korkeeta riista-aitaa. Silman koko on sellanen että kana menee kympillä läpi. Tulisko kalkut talven kanojen ja vuohien kanssa toimeen? Kun noista vuohista ei aiemmin mainittu... :oops: Tollanen pronssi pariskunta tai kolmikko vois olla ihana :smt054
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Kanaverkko ei pidättele, ne puree siihen aukon. Just eilen pyydystin Klaaran hevosten tarhasta, kun se meni tuuletusluukusta ulos. Tuuletusluukun leveys on 20 cm. Ukko ei mahtunut siitä.

mä en aikuisia laittais kanojen kanssa, nokkasevat niin lujaa. Mut pienenä jos otat, saattaa yhteiselo sujuakin.

mun pullopersesika (issikka) on täysin ihastunut kalkkunoihin
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Ei ne siitä läpi mene mutta yli menevät niin että viuhahtaa! Meidän pronssit nukkuivat viime kesänä monet yöt ulkorakennuksen harjalla ja se harjakorkeus on n. 7-8 m.
jopekka
kana

Viesti Kirjoittaja jopekka »

Kanat ja kalkut tulee hyvin toimeen mutta en laittas vuohien kanssa kun niillä on tapana pökkästä aika kovasti jos tiellä sattuvat olemaan.
Meillä on kanat, kalkut,myskisorsat ja hanhet samassa talven. Lampaillakaan ei oo kun 1,5 m aita välissä mut eivat näytä sille puolen menevän. Ja munanpuutekin selvis, myskipirulaiset syö munat pesistä :smt021
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

pidättelen kalkkunakuumetta siis vielä :smt003 Kunhan pihalla tehtävät parannukset on valmiit, voi miettiä uudestaan :smt023
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Jaa löysin taas itseni täältä kalkkunapalstalta :smt003 Näyttää pahasti siltä, että meillekin tulee ens kesänä kalkkunoita. Minusta siis kalkkunat ovat rumia ja huonokäytöksisiä, miks ihmeessä mä niitä haluun :smt017
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Koska kalkut on kauniita, kilttejä, seurallisia, kupsuttaa kasvi- ym. maat niin että perunatkin pitää laittaa nurmikkoon pottiputkella, syö teidän marjapensaat tyhjäksi ja paskoo isompia läjiä kuin teidän koirat. Siksi. Ei noita voi olla rakastamatta :smt055
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Noitten ääntely on aivan mahtavaa! Mä en tajua, miten niillä on niin laaja äänikirjo. Ja ne silmät on äärest sympaattiset. Aivan ihania.

syövät vähemmän ku kanat, paskat on helpommat siivota. Mut hautovien kanojen paskat kilpailee tanskandogin kääkylöiden kanssa samassa sarjassa :smt005

käytökseltään aivan mahtavii. Kulkee tossa pihalla ja kurkistelee kulmien taakse.

eivätkä oo tyhmii. Mä joku aika sit, ennen ku noi alko hautoon, ajattelin iltapäivästä, et tarttee mennä laittaan ne sisälle, ennen ku tulee pimee. Tein kuitenki hommiani vielä loppuun. Ulkoo kuuluu hirvee kalkatus ja mä pää kolmantena jalkana ulos kattoon, et mikä hätänä. Noh, nää neljä seistä tököttää mun portailla ja tuijottaa mua vaativasti. Mä vaan sanoin niille, et tää on mun möksä, menkääs omaan kotiinne. Vaativa hilajinen tuijotus jatkuu. Lähdin sit käveleen tallille ja kas, tallin ovi oli tuulessa paukahtanut kiinni. Hient kalkut tajus tulla tänne pyytään apua!
fasunen

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Äänikirjo on kyllä kalkkunoilla tosiaan hieno. Tänäänkin kuulin ihan uuden matalan torvimaisen äänen vaikka kalkkuja olen omistanut vuosi kaudet :smt003 Toki oli tilannekkin uusi kun kalkku ukko pelästyi meinatessaan lentää mua päin ja sai viime hetkellä väistettyä itse en kerennyt mitään tehdä. Uskomattoman hyvä lentäjä! Ei uskoisi että se saa tuommoisen ruhon suunnan muutettua alle sekunnissa mua väistääkseen :smt003
Ja älykkyys jaksaa aina yllättää :smt005
Vastaa Viestiin