Muninnan ihme
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
uusikananen
Muninnan ihme
Voi mikä odotuas on ollut lasten kanssa, koskako ensimmäinen muna putkahtaa... Piikkiöläiset eivät vielä ole aloittaneet, kovin on heltat ja posket punaisiksi jo käyneet
. Hankimme sitten viimeviikon lopulla sakkiin 3 lohmannia, juuri muninnan aloittaneita valkoisia rouvasia ja voi ihanuus, kun ensimmäinen muna oli jo seuraavana aamuna pesässä
. Josko nuo ruskeat rouvat vielä aloittaisivat...
-
Ana
Re: Muninnan ihme
Onnittelut ekasta munasta!
Se on ihana tunne kun ensimmäinen muna löytyy pesästä! 
-
omena
Meilläkin alkoi viikonloppuna ensimmäinen kana munimaan ja lapset (ja äiti
) ovat aivan onnessaan joka aamu kanalassa kurkkimassa pesiin
.
-
Silvia Sommarlat
Onnea, onnea! Ensi muna on tietty ihme, mutta kyllä vieläkin 2kk:n jälkeen joka aamu iloisen jännittyneenä kurkistan munintapesiin.
Millaisia ovat lohmannit?
kirjasto karhusi juuri kaksi kanakirjaansa takaisin.
en pääse tarkastamaan niistä.
Millaisia ovat lohmannit?
-
uusikananen
Meidän lohmannit on valkoisia, punahelttaisia, oikein peruskanoja
Hyviä munimaan tuntuvat olevan ja kamalan touhukkaita, kuopivatkin niin tomerasti, että isot kuopat pihassa
Googlettamalla löytyy kuvia.
-
raakku
Meillä ekat omat tipparat - nyt jo nuorikot ovat jo jonkin aikaa näyttäneet "munakypsiltä"
Tänään ensimmäinen minimuna oli pesässä kokeneempien munijoiden normimunien seassa!! Jihuu!! Ei tarvinnut avata kalenteriluukkua, kun kanalassa järjestettiin oma yllätys
On se vaan ihmeellistä..
-
vardenji
Ja ne kanojen ensimunat on niin sieviä!
Mulla on tallessa yks, jonka annoin kuivua. Pituus pitkittäin on vaan 2 cm. Yhden kanan ensimuna oli sellanen halkaisijaltaan 3 cm täyspallo
Se munittiin ruokakuppiin, ihmettelin vain golfpallon näköistä ihmettä siellä kupissa. Tapahtui siis ekalle omalle kanalleni 
-
kite
Minä olen niin "tuore" tässä kana-asiassa vielä, että sulkasadon jälkeinen ensimmäinen muna oli melkein yhtä SUURI ASIA kun se ensimmäinen
Se on hieno tunne..
Se on hieno tunne..
-
harrastaja
Ystäväni sai sunnuntaina ensimmäiset munat omista kanoista .piti mulle kuva lähettää ja viestin maanantaina kun sai toiset kaks munaa on niin tohkeissaan pikkutipujen munista .Et hoh hoijaa
-
kammomunanen
Meillä alkoi toinenkin rokkineiti munia tänään!
Koko joulukuun pesässä on ollut yksi piskuinen muna päivässä, mua tänään olikin kaksi! Jee, päästään omiin muniin taas, ja kunhan vanhemmatkin rouvat innostuvat, niin ei tarvi munia ostaa. Eli ei se muninta hirveästi valosta ole riippuvainen, käyn töistä tullessani puol neljän maissa laittamassa valot, ja iltakymmenen paikkeissa sammuttamassa. Aamulla vaan tarkistetaan taskulampun valossa, että kaikki on ok, muuten ovat luonnonvalolla. Ja Patekin pääsee taas selibaatistaan kun on munivia kanoja porukassa
.
-
Mimm@
Meillä tänään ankkarouvalta tuli ensimmäinen isompikokoinen muna. Noin kuukauden verran on muninut hybridimunien kokoisia munia, mutta tänään pesässä pojotti nyrkin kokoinen ihme 
-
Chick
- chabo
Täälläkin löytyi tänään eka itse kasvatetun kanan muna
Hämäläinen ja ikää 5kk 2vkoa.
Hämäläinen ja ikää 5kk 2vkoa.
Wyandotteja, Plymouth rockeja
-
awokoch
Lissu-pikkukotsin ensimmäinen muna "syntyi" 19.01 ja tänään jo toinen.
Olen luullut itseäni täyspäiseksi mieheksi ja nyt ihmettelen kanan munaa
.
Mutta on se vaan aika jännä juttu, tämä harrastuksen ensimmäinen tuote.
Olen luullut itseäni täyspäiseksi mieheksi ja nyt ihmettelen kanan munaa
-
uusikananen
awokoch kirjoitti:Lissu-pikkukotsin ensimmäinen muna "syntyi" 19.01 ja tänään jo toinen.
Olen luullut itseäni täyspäiseksi mieheksi ja nyt ihmettelen kanan munaa.
-
jetta