Muninnan ihme

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
uusikananen

Muninnan ihme

Viesti Kirjoittaja uusikananen »

Voi mikä odotuas on ollut lasten kanssa, koskako ensimmäinen muna putkahtaa... Piikkiöläiset eivät vielä ole aloittaneet, kovin on heltat ja posket punaisiksi jo käyneet :smt004 . Hankimme sitten viimeviikon lopulla sakkiin 3 lohmannia, juuri muninnan aloittaneita valkoisia rouvasia ja voi ihanuus, kun ensimmäinen muna oli jo seuraavana aamuna pesässä :smt038 :smt055 . Josko nuo ruskeat rouvat vielä aloittaisivat...
Ana

Re: Muninnan ihme

Viesti Kirjoittaja Ana »

Onnittelut ekasta munasta! :smt003 Se on ihana tunne kun ensimmäinen muna löytyy pesästä! :smt054
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Meilläkin alkoi viikonloppuna ensimmäinen kana munimaan ja lapset (ja äiti :oops: ) ovat aivan onnessaan joka aamu kanalassa kurkkimassa pesiin :smt005 .
Silvia Sommarlat

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Onnea, onnea! Ensi muna on tietty ihme, mutta kyllä vieläkin 2kk:n jälkeen joka aamu iloisen jännittyneenä kurkistan munintapesiin.
Millaisia ovat lohmannit? :shock: kirjasto karhusi juuri kaksi kanakirjaansa takaisin. :smt042 en pääse tarkastamaan niistä.
uusikananen

Meidän lohmannit on valkoisia, punahelttaisia, oikein peruskanoja :smt002 Hyviä munimaan tuntuvat olevan ja kamalan touhukkaita, kuopivatkin niin tomerasti, että isot kuopat pihassa :smt050 Googlettamalla löytyy kuvia.
raakku

Viesti Kirjoittaja raakku »

Meillä ekat omat tipparat - nyt jo nuorikot ovat jo jonkin aikaa näyttäneet "munakypsiltä" :smt003 Tänään ensimmäinen minimuna oli pesässä kokeneempien munijoiden normimunien seassa!! Jihuu!! Ei tarvinnut avata kalenteriluukkua, kun kanalassa järjestettiin oma yllätys :smt001 On se vaan ihmeellistä..
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ja ne kanojen ensimunat on niin sieviä! :smt050 Mulla on tallessa yks, jonka annoin kuivua. Pituus pitkittäin on vaan 2 cm. Yhden kanan ensimuna oli sellanen halkaisijaltaan 3 cm täyspallo :shock: Se munittiin ruokakuppiin, ihmettelin vain golfpallon näköistä ihmettä siellä kupissa. Tapahtui siis ekalle omalle kanalleni :smt003
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Minä olen niin "tuore" tässä kana-asiassa vielä, että sulkasadon jälkeinen ensimmäinen muna oli melkein yhtä SUURI ASIA kun se ensimmäinen :smt003

Se on hieno tunne.. :smt007
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Ystäväni sai sunnuntaina ensimmäiset munat omista kanoista .piti mulle kuva lähettää ja viestin maanantaina kun sai toiset kaks munaa on niin tohkeissaan pikkutipujen munista .Et hoh hoijaa
kammomunanen

Viesti Kirjoittaja kammomunanen »

Meillä alkoi toinenkin rokkineiti munia tänään! :smt007 Koko joulukuun pesässä on ollut yksi piskuinen muna päivässä, mua tänään olikin kaksi! Jee, päästään omiin muniin taas, ja kunhan vanhemmatkin rouvat innostuvat, niin ei tarvi munia ostaa. Eli ei se muninta hirveästi valosta ole riippuvainen, käyn töistä tullessani puol neljän maissa laittamassa valot, ja iltakymmenen paikkeissa sammuttamassa. Aamulla vaan tarkistetaan taskulampun valossa, että kaikki on ok, muuten ovat luonnonvalolla. Ja Patekin pääsee taas selibaatistaan kun on munivia kanoja porukassa :smt002 .
Mimm@

Viesti Kirjoittaja Mimm@ »

Meillä tänään ankkarouvalta tuli ensimmäinen isompikokoinen muna. Noin kuukauden verran on muninut hybridimunien kokoisia munia, mutta tänään pesässä pojotti nyrkin kokoinen ihme :smt007
Chick
chabo

Viesti Kirjoittaja Chick »

Täälläkin löytyi tänään eka itse kasvatetun kanan muna :smt003
Hämäläinen ja ikää 5kk 2vkoa.
Wyandotteja, Plymouth rockeja
awokoch

Viesti Kirjoittaja awokoch »

Lissu-pikkukotsin ensimmäinen muna "syntyi" 19.01 ja tänään jo toinen.
Olen luullut itseäni täyspäiseksi mieheksi ja nyt ihmettelen kanan munaa :pale: .
Mutta on se vaan aika jännä juttu, tämä harrastuksen ensimmäinen tuote. :smt117
uusikananen

awokoch kirjoitti:Lissu-pikkukotsin ensimmäinen muna "syntyi" 19.01 ja tänään jo toinen.
Olen luullut itseäni täyspäiseksi mieheksi ja nyt ihmettelen kanan munaa :pale: .
Mutta on se vaan aika jännä juttu, tämä harrastuksen ensimmäinen tuote. :smt117

:smt050 :smt043 :smt043
jetta

Viesti Kirjoittaja jetta »

:smt043 voi hyvät munislaiset, pidätte vanhan mielen iloisena :smt045 . Kevättä ja kotkoja odotellessa. Mies on jo pieneltä osin saatu myöntyväiseksi. Ilmojen lämmettyä väliseinän tekoon yms. Meni aiheesta ohi, mutta liittyhän se munien odotteluun :smt001 .
Vastaa Viestiin