Varoitus orimattilalaisesta "kanojenpelastajasta"

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Lukittu
jamppa

Re: Mihin kanani joutuivat Orimattilassa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Nyt on pakko sotkea lusikka tähän soppaan!

Mun mielestä on ihan naurettavaa täällä yleisellä palstalla alkaa ruotimaan näitä juttuja!! Keväällä meni jo yhden keskustelun takia maku tiettyyn kanan myyjään... Enkä siis tarkoita nyt Orimattilan ihmisiä!

Ja jo se on mun mielestä ihan silkkaa vittuilua, että tilaa LOKAKUUSSA eläinsuojelutarkastuksen, sen takia, että ei ole lämmityslaitetta!

:smt019 :smt019
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

En myöskään koe tätä kovin hyvänä paikkana ruotia asiaa.

Myöskään meillä ei ole lämmitystä kanalassa näillä keleillä. Ulkoilevat aamusta iltaan, oven kautta ja pääsevät halutessaan sisälle.
Yöllä navetassa myös vuohia ja lehmiä ,jotka jo itsessään lämmittävät tilaa. Talvisinkin kanoilla on ulkoilumahdollisuus ja paljon ne sitä myös käyttävät, kun ovat kylmyyteen tottuneet kuitenkin jo syksystä saakka.
Oma kantani on, että kanat onnellisempia, kun pääsevät mahdollisimman paljon ulkoilemaan, eikä kyllä terveysongelmiakaan ole ollut. Vanhimmat kanat 12-vuotiaita.

Itse olen eläinsuojeluneuvoja.

Meillä viirut asuu Chabojen kanssa, aiemmat silkkejen, eivätkä kanat noki viiruja. Viiruilla kuitenkin on mahdollisuus päästä omaan rauhaan kanoilta, jos niin haluat. Mutta kyllä ne vaan kanojen keskellä viipottavat.
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Karhurouva kirjoitti: Jotenkin tuntuu, että jos eläimen myy tai antaa eteenpäin, ei siihen enää sen jälkeen ole valtaa. Jos hoitoon antaa, niin sovitaan sopiva summa, mikä maksetaan eläimen hoidosta.
Kauppakirjaan voi kirjata etuosto-oikeudesta, mutta pelkästään se ei ole oikeudessa pätevä, vaan hinnasta pitää tällöin tiputtaa tuntuvasti, jos etuosto oikeuden haluaa eläimiin pitää.

Samoin hoitosuhteesta on hyvä ja järkevä tehdä sopimus, johon kirjataan mahdollisimman tarkkaan kaikki mahdollinen, kustannuksista, vastuusta jne jne. Ainakin hevosten ylläpito asioissa on paljon tullut ongelmia vastaan -varsinkin jos ei ole mustaa valkoisella. Kummallekkin osapuolelle omat, allekirjoitusten kera :smt023
Lukittu