Mä olen ymmärtänyt, että tuo sorsiminen olisi aina merkki siitä, että kanalassa on jotain pielessä. Eli jos kanat ovat stressittömiä, eivät ne noki toisiaan. Pielessä olevia asioita voivat olla mm.
Valaistus:liian kirkas valo, hyvä kanalan valaistus on ihmissilmälle hämärä. Myös loisteputkivalot voivat stressata kanoja (vilkkuvat niiden silmissä)
Liian vähän tekemistä: hyvä pehku, jota kaivella ja josta löytyy jotain pientä syötävää (esim.kauraa), tekemistä nokalle, esim keräkaalia, kylpymahdollisuus
Lämpötila: liika kuumuus pahasta, suositus kai maksimissaan +17 vähän rodusta riippuen.
Ravinto: oliko niin, että herne suurina määrinä lisää kannibalismia, muut ruokintavirheet
Tilanpuute:kanoilla pitäisi olla reilusti tilaa liikkua, jostain olen lukenut, että 4 kanaa/neliö olisi maksimi
Vääränlainen "sisustus": kanalassa olisi hyvä olla eri tasoja, joille kanat voivat halutessaan nousta, hämärät munintapesät, kanarodulle sopivat orret, jotka nekin mielellään hämärässä (ei suoraan ikkunan edessä)
Ja se kukko kyllä olisi hyvä!
Tässä jotain mitä tuli mieleen näin aamuyön tunteina...
Korjatkaa kokeneemmat, jos olen ihan väärässä