Lintuauton toiminta :(

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ninnu

Lintuauton toiminta :(

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Pakko nyt purkautua tämän ns. lintuauton toiminnasta. Poistakoon ylläpito, jos näkee tarpeelliseksi.
Mutta mulla itselläni ainakin on niin huijattu ja kamala olo.

Alkukeväällä soitteli mies ja kyseli useampaa ankanpoikasta, menisi kuulemma hänelle, mökkinaapurille ja lastenkotiin. Lastenkodissa aiemminkin ollut ja olleet lapsille terapeuttisia eläimiä ja tykänneet ankoista kovasti.

Toisen munislaisen kanssa saatiin yhdessä ankkoja haudotettua ja omat poikaseni vein tälle toiselle munilaiselle, josta mies ne hakisi, koska päivä, aikataulu ym vaihtui koko ajan, enkä voi miestäni laittaa 24/7 valmiuteen ankkakuskin virkaan.
Noutoajat oli myös kohtuuttomat, olisi tullut yöllä neljältä tai illalla klo: 23...joo ei kiitos!

Ankat haettiin, mutta kävipä ilmi, että eivät pääsyneet todellakaan mihinkään lastenkotiin, vaan tähän itä-suomalaiseen lintuautoon :smt010 :smt011 :smt021
Tämä kävi myöhemmin ilmi, ei siis noutohetkelläkään kertonut asiasta.

Missään olosuhteissa, vaikka hukkuisin ankkoihini, en niitä kyseiseen autoon myisi :smt013

Jokainenhan toki saa eläimensä myydä mihin ja kenelle haluaa, mutta tosi pettynyt olen kyllä nyt tähän kyseisen yrityksen toimintaan. Ostaisi sitten rehellisesti kertoen mihin tarkoitukseen eläimet hankkii!

Autossahan on myynnissä kalkkunoita -tosin nämä varmaan hänen omakasvattatejaan -on kuulemma isot hallit,missä niitä kasvattaa, mutta entäpä kanit, ankat, hanhet ja kanat? Mistä ne autoon tulee? Onko kaikki huijaamalla ostettuja lintuja?

Mulle ainakin on tärkeää, että kaikki eläimet mitä uusiin koteihin lähtee, pääsevät hyviin koteihin.
Tuskinpa lintuautosta ostavilta kauheasti tentataan millaisiin olosuhteisiin linnut pääsevät.

Kyllä ällöttää! Ja todella toivon, että pikkuvaakut ovat nyt hyvissä käsissä.
Mutta moraalittomalta toiminnalta kuitenkin tuntuu :smt018
helmutti

Re: Lintuauton toiminta :(

Viesti Kirjoittaja helmutti »

kyllä minäkin moisesta suivaantuisin.
mikä toi lintuauto systeemi oikein on? koskaan en ole moiseen törmänny. missä ne kiertää? olis ihan mielenkiintosta joskus nähdä. mikä niiden asiakaskunta mahtaa olla, ...koskaan ole kenenkään kuullut lintuautosta shoppailleen...
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Vieläkö tuommoinen lintuauto kiertää???!!! :smt107 Luulin, että niistä tuli laittomia EU.n myötä.
Itse myin yhden kerran -90-luvulla ankanpoikia tuommoiseen autoon, kun niitä oli kotona joka nurkka täynnä. Kun näin miten kuski niitä käsitteli, niin päätin etten enää ikinä, ennemmin pataan! Meidän taaperot kerättiin kintuista nippuun ja tungettiin häkkiin aika reippain ottein. Vähän tuli kuskille sanomista, mutta kun oon liian arka, niin ei tarpeeksi :smt012.

* Muoks* Tuolloin ennen vuosituhannen vaihdetta tommoinen lintuauto kierteli ihan avoimesti ja ilmoitteli lehdessä aikatauluistaan. Itse ostin semmoisesta autosta ensimmäiset kaksi kanaani, isa brownit, joskus -95. Ihan hyviä lintuja olivat, ei siinä mitään. Se oli keltaisen pörssin ja lehti-ilmoitusten aikaa, silloin ei kanoja voinut ostella nettitutuilta :smt002. Joten tunnustan... syyllinen!
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Uskomatonta että noin epärehellisesti ostavat! Huh huh! Voin kuvitella kuinka paljon tilanne ärsyttää.
ninnu

Joo, edelleen lintuauton huristelee :smt012 ja ilmoittelee kyllä lehdissä avoimesti kaupattavista linnuista ja kaneista.

Mietin, että kun auto starttaa matkaan ,täynnä satoja lintuja, mitä tapahtuu niille, jotka eivät ostajaansa löydä matkalla? Ajeleeko ne pitkän päivän häkkiin ahdettuna ja extrat palautuu takaisn johonkin häkkeihin odotteleen seuraavaa reissua? ja taas mennään?

Samalle ihmiselle piti lähteä toinenkin satsi ankkoja lisää, mutta joku epävarmuus varmaan tuli, kun peruin kaupat ja myin muille vauvavaakkujen varaajille loput ankat. Hyvä niin, nämä pääsivät oikeasti hyvään kotiin-kuvia ja kuulumisia tulee edelleen :smt001 Mutta ei paljon mieltä lämmitä hoitaa poikasia, viettää niiden kanssa pitkiä aikoja, jotta "lastenkodin lapset" saisivat kesyt pikkuankat päiviä piristämään ja tajuta, että on myynytkin ne auton kyytiin ja ties mihin paikkoihin :smt009
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Uhhuh, melkoista toimintaa :smt009
Elävien eläinten kiertävään kauppaan on tullut semmoinen muutos/parannus, että ostajan pitää tilata etukäteen ne eläimet, jotka ostaa. Eli autoon pakataan vain ne elikot, joille on ostaja tiedossa.
ninnu

OK, hyvä juttu, mutta toki tämäkään ei takaa linnuille hyvää ja asianmukaista kotia. Ei varmasti myyjä kysele pitopaikoista, ruokinnoista ym tärkeistä asioista lintujen kannalta.

Soittelee mm. keltaisessa pörssissä olevia myynti-ilmoituksia läpi ja kyselee suurempia määriä kukkoja ja muita.
Rusina

Täytyy varoa!
Hyvä, että ovat edes tilattuja lintuja, niin eivät joudu turhaan ajelemaan. Tällä kylällä yksi luomuviljelijä kertoi ostavansa aina kanoja lintuautosta (tähän asti mietin että mistä ihmeen autosta? :smt017), mutta nyt sinne on menossa meiltä tipuja ja kukko :smt001.
-Kyyhky-

Viesti Kirjoittaja -Kyyhky- »

Mistä tuon auton ajoreittejä näkee tai missä lehdissä ilmoittelee eläimistä?
Täällä meillä on nyt 2 kertaa näkynyt iso eläinvälityksen auto ja sitä meinasin että olisiko sama mistä puhutaan. Tätä autoa en ole ennen ikinä ennen nähnyt ja nyt sitten viikon sisällä 2 kertaa on liikkunut meidän kulmilla. :smt017

Viime syksynä joku soitti ja tarjosi minulle hanhenpoikaa, no kysyin 'myyjältä' hintaa ja se siihen '45e/kpl + alv sekä kuljetuksesta muutama kymppi'.. :shock: Sanoi että saisin hanhenpojan heti klo 03 yöllä kun on viemässä lohjalle lintukuormaa!! EI kiitos ja varsinkaan siihen hintaan ja aikaan..
rituritu

Viesti Kirjoittaja rituritu »

hyvä että laitoit palstalle tietoa..en minä eikä varmaan moni muukaan ..ainakaan uusi harrastaja ole kuullutkaan tällaisesta :smt017
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

En todellakaan tiedä, että tarkoittaako ninnu tätä lintuautoa: http://www.directa.fi/yritykset/4757256 ... 4litys+Ky/
Se on ainut lintuauto, jonka minä tiedän varmasti kiertelevän...ilmoittelee paikallislehdissä.

Jos ninnu tarkoittaa jotain muuta lintuautoa, niin poistan ^ linkin hetimiten.

Itse olen aikoinani ostanut kukon ja kaksi kanaa jonkin muun firman autosta, koska sen kotipaikka oli jossain Turun suunnalla. Olen kuvitellut (sinisilmäisesti!), että lintuautojen linnut olisivat suurten tuotantolintuloiden kasvatteja, joten täysin "yli hilseen" menee tämmöinen, että myytäviä lintuja haalitaan harrastajilta ja ennen kaikkea epärehellisillä puheilla...
Rusina

Tuo nimi on ainakin mulle tuttu :smt045 . Sama auto, joka tuossa ammoisina aikoina oli toimintakiellossakin??? En enää muista juttua, mistä silloin oli kyse, itse toiminnasta vai sääntöjen muuttumisesta. Ukko-kulta väittää, että siitä oli joskus lehdessä (MT?) jotain, mutta mun harva pää ei kyllä muista :smt017. Jotenkin mulla oli vaan sellainen mielikuva, että oli lopettanut...

Missä päin Suomea kiertää nykyään? Ja missä ilmoittelee?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Naapuri oli tänä kesänä ostanut kanoja jostain lintuautosta, en tiedä onko tuo sama. Ilmoitus oli ollut Maaseudun Tulevaisuudessa.
Vastaa Viestiin