"Jalattomat" tiput

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Suvianne

Re: "Jalattomat" tiput

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

No huh! Ei tosiaan!!
Xaus

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Mulla kuoriutu käppänän alta viiriäisiä ja ainakin 1, ehkä toinenkin on tuollainen sivuttain sätkijä. :smt009 Virkeä siis, mutta ei pysy tasapainossa. Pää tuntuu olevan tosi painava. Voinko tehdä muuta kuin seurailla tilannetta ja lopettaa pikkutipi, jos ei parane?
Lumikeiju84

Viesti Kirjoittaja Lumikeiju84 »

Me lopetettiin tänään kolme sellaista tipua, jotka suti jalat sivulla. :smt010
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Mä olen lopettanut heti nämä jalattomat ja nyt varsinkin olen välittömän lopettamisen kannalla, kun selvisi, että kyse on jänteen sijoiltaanmenosta, joka vääntää nivelen virheasentoon. Se voi olla äärimmäisen kivulias vamma. Itellä on ollut joskus olkapää toistuvasti sijoiltaan ja se kipu on aivan sietämätön.

Meillä muuten on myös hyvin rautapitoinen kaivovesi ja eläimet saavat sitä silloin kuin ei ole puhdasta sadevettä saatavilla. Talvipakkasilla on kyllä välillä annettu kunnan vesijohtovettäkin, kun kaivon hana on jäässä ja sadevettä ei ole.
jokunen

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Näyttääkö sellanen sijoiltaan oleva kinttu miltä?

Kun mulla on konehaudonnasta syntyny 50% viallisia tipuja, joilla joko toinen tai molemmat jalat on kasvanu väärin. Näyttivät siltä, että jalkapohja ois ylöspäin ja kaikki liike ihan onnetonta räpimistä. Ikäänkuin jalka olisi väärää paria muun kropan kanssa. Kuitenkin samojen kanojen munat kanan alla haudottuna tuotti täysin terveitä tipuja. Omituista.
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Jalka sojotti sivulle päin ja jollain se näytti olevan ihan kummassa asennossa, ikään kuin jalkaterä väärinpäin. Ainakin yhdellä lopettamallani nilkka oli myös turvonnut.
Vastaa Viestiin