Kettu tuhosi suurimman osan

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Maximoves

Re: Kettu tuhosi suurimman osan

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Voihan kurjuus.... :smt009 olen entistäkin onnellisempi noista koiristani. Mutta jos tarviit täältä tipuja jonon jatkoksi ni nyt olis Alhotipuja kohta ihan valkattavaksi asti :smt003
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

kite kirjoitti:Mä kun olen tämmöinen "piipero", niin mietin, että kun yleensä normaali luonnon eläin ei tapa kuin sen mitä syö...

Voiskos sitä ns. ottaa ketunpennun ja ihan "vauvasta" asti totuttaa niihin kanoihin (kuuluvat porukkaan) ja huolehtia siitä että saa riittävästi ruokaa muualta... Sopeutuiskohan se porukkaan? Ja pitäiskö sitten "villit" eläimet välimatkaa kun haistaisivat, että ovat jo jonkun reviirillä???
k:
Kuule, ihan vapautuneesti vaan :smt013

Kiitos Maximoves, mut tipejä kuoriutuu koko ajan niiltä neljältä urhoolliselta, jotka eivät jättäneet pesiään kaikesta kauheudesta huolimatta :smt003
Tius^^

Viesti Kirjoittaja Tius^^ »

voimahalit tiinalle ja poppoolle! :smt056 toivottavasti kaikki vielä kääntyy hyvään päin,vaikka mennyttä ei takaisin voi saada!
tiina

Kettu on sluudannu täällä nurkissa joka päivä. Yks ilta metsästäjä kyttäs sitä haaskalla 3 tuntia, eikä saanu sitä. Oli perhana muuttanut lukujärjestystään ja tullut vasta myöhemmin.
Toissa päivänä sovittiin, että ei laiteta haaskaa, koska sinä iltana metsästäjä ei ehtinyt kytikselle. Kettu tuli yöllä yhden aikaan meidän rappusille haukkumaan :smt013
Eilen illalla laitettiin sitten loukku. Noh, eipä ollu käyny yöllä. Mies lähti aamulla töihin, siirsi loukun pois, ettei meidän pikkukoiravanhus loukkaa siinä itseään ja vissiin tunti siitä, heräsin noh, kahdeksan aikaan, ku varikset ja kanalan väki metelöi. Kettu kiersi kanatarhaa. Matti-Olavi aivan raivopäisenä ja muu porukka sisällä. Minä juoksi perkelettä huutaen ja kettu oli vaan et höh, no mennään nyt sitten. Välillä pysähtyi ja katsoi, että vieläkö se tulee perässä.
Jos siis se saamarin loukku olis ollu siinä missä pitikin, on todennäköistä, et kettu olis ny hengetönnä :smt013 En viittiny miehelle ees :smt014 koska hyväähän se vaan tarkoitti.
Mulla meni siinä toista tuntia ennenkuin menin takaisin ulos (join aamukahvia) ja kanalan porukka oli kanalassa orsilla silmät levällään. Matti-Olavi ainoastaan steppas ulkona. Menin kanalaan ja sanoin et nonni, ei mitään hätää, tulkaa ulos vaan. Saman tien koko porukka tuli ulos. Kyllä ne luottaa ällistyttävän lujasti siihen, että mä kyllä suojelen niitä.
vilhelmiina

Viesti Kirjoittaja vilhelmiina »

No nyt pöllysi sulat sitten täällä! Asialla omat koirat :smt014 Kukaan ei vieläkään ymmärrä miten nämä kolme metsästysrotuista koiraa pääsi vapaaksi, tai siis tarhan ovestahan ne tuli, mutta kuka jätti oven auki vai saiko ne sen hypittyä auki? Lopputulos oli kuitenkin se että (vain) yksi kana pääsi hengestään, kukko ja yks kana löyty metästä aika lailla kynittynä, ja muut kanat olivat pesissä piilossa, kynittynä myös. Saa nähä miten toipuvat. Karkuun juoksivat kun vein ruokaa, normaalisti syövät kädestä. No nyt toivottavasti ollen oppinut omasta virheestäni, pitää keksiä joku lukitus noihin koiraporttien ylälaitoihin, niin korkealle ettei lapset yllä niitä aukomaan. Oli tän päivän pöllytys sen verran traumaattinen lapsillekin etten usko niiden ihan heti olevan koiria vapauttamassa. 2v hoki vielä nukkumaan käydessäkin että tuhma koira söi kanan.
Mar-jatta

Viesti Kirjoittaja Mar-jatta »

Voi älytöntä Tiina! En ole vähään aikaan täällä käynyt, joten luin tämän vasta nyt. Voin kyllä kuvitella sen v*tutuksen määrän, kun se saamarin kettu vaan norkoilee siellä eikä edes kunnolla väistä ihmistä. :smt013 Onneksi tosiaan sulla on siellä uus ihana ja hyvinhoidettu parvi tuloillaan. Toivottavasti metsästäjä saa napattua ketun pian, tai te loukutettua. Voimia!

Ps. jossain on kuultu pieni toive, niistä Matti-Olavin jälkeläisistä näyttäis olevan 9 kanaa ja 5 kukkoa. Ihan varma en ole, pari kanaa voi vielä kääntyä kyllä kukoksikin.
Miia

Viesti Kirjoittaja Miia »

Voi kamala! :smt009 Toivottavasti kettu on jo pois päiviltä.
tiina

Ei oo kettua saatu pois. Ei ole mennyt loukkoon, eikä ole pyörinyt sellaiseen aikaan nurkissa, että olisin kehdannut naapurille soittaa.
Aika älytöntä tää touhu täällä. Kanoja en uskalla pitää pihalla vapaana, kun silloin, kun olen itse vahdissa. Noh, onneks on piiiitkä kesäloma, kai sitä vois sen tyhmemminkin viettää, ku puutarhatuolissa istuen :smt012
viiriäiset

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Anna naapurille vaikka 20e ketusta niin se varmaan tulee klo 3 yöllä jos on innokas suojelemaan elikoita esim kanalintuja.
Siinä se taas nähdään mitä ne söpöt pikku kettuset tekee mitkä ovat aivan harmittomia ja ihania piiperöiden mielestä. jos mennään perjaatteella että luonto hoitaa homman niin ihminen on osa luontoa ja sillä on myös vietti tappaa vahinkoa aiheuttava reviirille änkevä. Ihminen on myös eläin. Kettu on muuten vaikea saada loukkuun jos ei ole norjalais mallinen ja kauan ollut ulkona että hajut lähtee. luodikko on paras vaihtoehto.
Aatelkaas mitä ketut saa aikaan hautoville kanalinnuille! ketut kuoppaan :smt011
tiina

En ny kyllä ajatellutkaan värvätä naapuria ilmaiseksi tuohon hommaan. Olen luvannut lampaanpaistin, jos saa ketun hengiltä.
viiriäiset

Juu kyllä varmaan ilomielin tulee ketun ampumaan. Itse olen palavasti halunnut ketun poksauttaa mutta ei ole vielä onnistunut :smt011 no posti reissulla iskä rullas autolla yhen yli ja mä kävin vielä nuijasemas että varmaan kuoli eli ½ oon ketun tappanu :smt005 Save the chikens!
tiina

Tarkennetaan kuitenkin vielä, että emmä kyllä mikään ketun vihaajakaan ole. Kyllähän ne tekee myyristä selvää ja oisko sitten syynä tähän'meidän' ketun hölmöyteen se, että tämä vuosi on ollut huono myyrä vuosi :smt017 Noh, enivei se 'meidän' kettu kyllä pääsee hengestään, jos se vaan on minusta kiinni.
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Ketut on kyllä kauniita ja sulavia ja tosiaan pitävät jyrsijäkantaa kurissa. Meillä on kans täällä runsaasti kettuja ja supeja, viime yön haukunnoista päätellen tuolla vipeltää jos minkämoista otusta luonnossa kun koirat on ihan hurjana aina lähemmäs puoltayötä kun alkaa hämärtää. Toivon metsästäjälle hyvää kettu-onnea ja teille myös, jotta saat taas nukkua yösi rauhassa ja kanoille toivon jälleen vapautta pihalla ilman ainaista valvovaa silmää :smt002
viiriäiset

Niin haaska kuuluu pitäää muuten siellä ulkona ei kä vain laittaa sinne ennen kyttiä! kettu kun tottuu siellä käymään niin sit sen saa varmasti. Ja loukkuakaan ei saisi siirrellä/kosketella sillä kesykin kettu pelkää ihmisen hajua ja se on semmonen vaikee loukutettava eläin. koira sisään ja loukkua+ haaskaa ulos, kullä se joskus putoaa se loukun luukku
tiina

Juuh, haaska oli siellä ulkona ja kettu kävi siellä aina semmoseen aikaan,kun ei kukaan ei ollut kytiksellä.Kävin sitten aina mäjäyttämässä sinne uuden raadon. Hyvin ketulle kelpasi :smt012 Loukku on ollu samassa paikassa koskemattomana jo...no ainakin viikon. Syöttikin alkaa olla siellä jo aika kuvottavassa kunnossa :smt003
Vastaa Viestiin