Kettu tuhosi suurimman osan
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
tiina
Kettu tuhosi suurimman osan
Aamulla kun katsoin ikkunasta ulos, näin kuinka lampaat toljotti yhteen suuntaan ja varikset pitivät kovaa meteliä. Ajattelin, että mitähän siellä, onkohan siellä jotain. Sitten näin, kuinka kettu vilahti pihalla. Minä niine hyvineni pyjamassa villasukat jalassa juoksin ulos ja näin, kuinka kettu juoksi pois pihasta kukkopoika suussaan. Ajattelin, että voi hitto, sinne meni. Kunnes aloin katselemaan tarkemmin ympärilleni. Pihalla näkyi yksi kana ja yksi kukkopoika kuolleena. Menin Matti-Olavin kanalaan, siellä ei ollut ketään. Tarhan katolla oli yksi kana. Sitten menin Raunon kanalaan. Kaikki oli tapettu. Vain neljä emoa, jotka oli hautomassa, pelastui. Se oli tappanut Raunon, 5 kanaa, neljä jo kiekuvaa kukkopoikaa ja yhden 3 viikoisen poikasen, joka makasi emonsa vieressä.
Matti-Olavin porukasta se oli pihalla tappanut 3 kanaa, 3 kukkopoikaa.
Mä olen täysin lamaantunut. Mä saan syyttää kaikesta itseäni, en ole laittanut luukkuja kiinni yöksi tänä vuonna. Se vitun kettu on saanut melskaa siellä Raunon porukassa kaikessa rauhassa ja kun on saanut siellä kaikki nistittyä, on siirtynyt toisen parven kimppuun.
14 kanasta 6 jäljellä. Mä olin niin onnellinen mun terveestä, elinvoimasesta parvesta ja nyt sitten tuollainen tuho.
Matti-Olavin porukasta se oli pihalla tappanut 3 kanaa, 3 kukkopoikaa.
Mä olen täysin lamaantunut. Mä saan syyttää kaikesta itseäni, en ole laittanut luukkuja kiinni yöksi tänä vuonna. Se vitun kettu on saanut melskaa siellä Raunon porukassa kaikessa rauhassa ja kun on saanut siellä kaikki nistittyä, on siirtynyt toisen parven kimppuun.
14 kanasta 6 jäljellä. Mä olin niin onnellinen mun terveestä, elinvoimasesta parvesta ja nyt sitten tuollainen tuho.
-
kesaheina
Re: Kettu tuhosi suurimman osan
voi ei 
Mulla unohtui viime yönä luukut auki. Mutta ei unohdu enään tämän luettuna. ja meiän seuduilla kettuja kyllä on
Mulla unohtui viime yönä luukut auki. Mutta ei unohdu enään tämän luettuna. ja meiän seuduilla kettuja kyllä on
-
fasunen
Voi kamala mikä hävitys
Onneksi edes hautojat säästyivät jos vaikka tulisi uutta sukupolvea. 
-
kaakatin
Oi Voi. Onpa kävipä huono tuuri. Kettuja vaan on niin paljon nykyään, että käyvät mielellään pihassa varkaissa
Voimahali sinulle
Nyt tuntuu pieneltä murheelta tuo mun yksi kadoksissa oleva kukko. huh
Voimahali sinulle
Nyt tuntuu pieneltä murheelta tuo mun yksi kadoksissa oleva kukko. huh
-
iiwi
Ota läheiseen metsästysseuraan myös yhteyttä, saat sen ketun hengiltä. Eihän se niitä kanoja tuo takaisin, mutta kyllä se varmasti takaisin yrittää tulla apajille myöhemmin!
-
Mini
Voi ei! Kuulostaa pahimmalta painajaiselta.
Onneksi sentään tosiaan muutama hautova jäi henkiin, ettei tarvitse ihan alusta aloittaa. Voimahali!
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Hirvittävä tapaus! Koeta Tiina jollain lailla kestää...
Kettu tulee tod.näköisesti uudelleenkin...saatko kanat ketunpitäviin tarhoihin tai kokonaan sisälle? Onkos teilläpäin metsämiehiä, jotka hoitelisivat ketut vähemmäksi? Vai lieköhän tuo tuhoja tehnyt pennullinen naaras? En varmaksi tiedä, mutta pikaisesti tutkailtuna kettuja saa metsästää läpi vuoden...paitsi touko-heinäkuussa ei saa tappaa naarasta, jolla on pennut.
Kettu tulee tod.näköisesti uudelleenkin...saatko kanat ketunpitäviin tarhoihin tai kokonaan sisälle? Onkos teilläpäin metsämiehiä, jotka hoitelisivat ketut vähemmäksi? Vai lieköhän tuo tuhoja tehnyt pennullinen naaras? En varmaksi tiedä, mutta pikaisesti tutkailtuna kettuja saa metsästää läpi vuoden...paitsi touko-heinäkuussa ei saa tappaa naarasta, jolla on pennut.
-
Wuohetar
Voi surku ei voi muuta sanoa, ketun ryökäleet. Sinulta saamasi Kaapo kukko ja Charmen ja Tocska on kasvanut 12 kanan ja 3 kukon parveksi! Tänä vuonna on haudonnat onnistunu huonosti 12 kukko ja 2 kana tipua! Kaksi kanaa hautoo nytkin tyhjä pesää, kun en oikein tiedä haluanko lisää kukko poikia! 
-
emilia
hei vaan voi ei
olen itse surrut yhtä kanaa, jonka kettu kävi hakemassa keskellä päivää pihasta. Nyt tuntuu siltä, että mikään ei tapa kettuja jotka enemmän ja enemmän kesyyntyvät ja viihtyvät ihmisten pihoissa. Kaupassakin kertoivat, että voi miten suloista kun kettu tulee pihaan ja syö kädestä. Että sillai
Miedän Riitu oli niin ihana kana, että tuntuu ettei muilla sellaisia olekaan. Tyttäreni tuli kylään ja toi kissansa tullessaan, Riitu meni heti kissan eteen seisomaan ja tutkimaa mikä eläin sä oikein olet ja varmaankin sanoi moi minä olen Riitu mikä sinun nimi on, mutta kissa ei oikein dikannut Riitua.
Tämä uteliaisuus tuli kohtalokkaaksi, sillä minulla on sellainen mielikuva, että Riitu on nähnyt ketun ja taas kerran mennyt esittelemään itsensä ja tuli sitten syödyksi. Meillä oli poikaset (jotka emo oli jo hylännyt) ulkona samaan aikaan, joten luulisi, että ne ovat helpompia saada kiinni.
Meillä rakennetaan urakalla koko pihan ympärille aitaa, toivottavasti se auttaa, sillä tiedän, että kerran käynyt kettu tulee uudelleen. Yksi vaihtoehto olis hankkia joku loukku ja toivoa, että kettu menee loukkuun
ei auta muu kun kestää tsemppiä sinnekin
olen itse surrut yhtä kanaa, jonka kettu kävi hakemassa keskellä päivää pihasta. Nyt tuntuu siltä, että mikään ei tapa kettuja jotka enemmän ja enemmän kesyyntyvät ja viihtyvät ihmisten pihoissa. Kaupassakin kertoivat, että voi miten suloista kun kettu tulee pihaan ja syö kädestä. Että sillai
Miedän Riitu oli niin ihana kana, että tuntuu ettei muilla sellaisia olekaan. Tyttäreni tuli kylään ja toi kissansa tullessaan, Riitu meni heti kissan eteen seisomaan ja tutkimaa mikä eläin sä oikein olet ja varmaankin sanoi moi minä olen Riitu mikä sinun nimi on, mutta kissa ei oikein dikannut Riitua.
Tämä uteliaisuus tuli kohtalokkaaksi, sillä minulla on sellainen mielikuva, että Riitu on nähnyt ketun ja taas kerran mennyt esittelemään itsensä ja tuli sitten syödyksi. Meillä oli poikaset (jotka emo oli jo hylännyt) ulkona samaan aikaan, joten luulisi, että ne ovat helpompia saada kiinni.
Meillä rakennetaan urakalla koko pihan ympärille aitaa, toivottavasti se auttaa, sillä tiedän, että kerran käynyt kettu tulee uudelleen. Yksi vaihtoehto olis hankkia joku loukku ja toivoa, että kettu menee loukkuun
ei auta muu kun kestää tsemppiä sinnekin
-
Ushva
Kamalaa, olen sanaton.
Onneksi osa kumminkin säästyi, kyllä sulla vielä on uusi hieno iso parvi siellä.
Koita jaksaa tämän vastoinkäymisen yli!
Koita jaksaa tämän vastoinkäymisen yli!
-
Xaus
Voi ei.
Voimia kovasti, onneksi kuitenkin hautojat jäivät ja toivottavasti sieltä tulee monta hienoa tipua.
-
Peltolan eläjät
Voi kauhistuksen kanahäkki
Kaikkea sitä voi tapahtua, yritä kestää
Raunon jälkeläiset voivat hyvin ja ovat reippaita neitosia.
Kaikkea sitä voi tapahtua, yritä kestää
Raunon jälkeläiset voivat hyvin ja ovat reippaita neitosia.