No hei, täällä Lopella olis kyllä aikeissa mulla pistää viiriäisiä hautumaan vielä tämän syksyn aikana

Siitosmuniakin saa, mutta ei ennen Sotkamon munistapaamista, kun meinasin viedä kaikki liikenevät sinne ruokapöytään! Mutta heti sen jälkeen niitä täältä saa, 8-10 munaa tulee päivässä. Itse odottelen käyttööni toista hautomakonetta kuoriutumiskoneeksi. Heti kun se tulee, niin alan kerätä munia omaa haudontaa varten. Se kone on vaan juuttunut jonnekin Novosibirskin ja Helsingin välimaastoon

pitäiskin soitella ja kysellä missä se viipyy...
Noita hautomisjuttuja on kyllä tuolla haudontaosiossa useitakin, mutta otsikosta ei välttämättä paljastu että kyseessä on just viiriäisten haudonta! Esim. siimiksen konehaudonta on pääasiassa viiriäisjorinaa

mutta en minä tiedä, kuinka paljon siellä on mitään käytännön vinkkejä. Ihmisillä tuntuu olevan kovin erilaisia kokemuksia / käytäntöjä esim. kosteuden suhteen. Minähän en ole noita hautonut kuin pari satsia ja minun kokemus on, että ne pari ekaa kertaa menee harjoitellessa! Pääsääntöisesti pätee samat määreet kuin kananmunienkin haudonnassa, haudonta-aika vaan on lyhyempi, 17-18 päivää.
Mutta jotta, munia saat täältä jos tahdot ja marras-joulukuulla toivottavasti olis tipujakin tarjolla!