Kukko kiusaa yhtä kanaa

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
emilia

Kukko kiusaa yhtä kanaa

Viesti Kirjoittaja emilia »

hei kaikki :smt006

Kahdella kukolla on ikävä tapa kiusata yhtä kanaa, mitä pitäisi tehdä ???

Kanoja 12 kpl:tta kukkoja kolme (yksi myyty jo) kaksi kukkoa kiusaa yhtä kanaa, nokkivat eivätkä anna sen syödä rauhassa.

Kun kana on orrella niin saa olla rauhassa, mutta kun tulee alas syömään niin kukot ovat heti sen kimpussa. Eilenkin löysin ko kanan munintapesän takana olevasta pienestä kolosta

Olen syöttänyt ko kanaa erikseen, niin etteivät muut pääse sitä häiritsemään, mutta muuten en voi mitenkään vaikuttaa asiaan. minulla ei ole mahdollisuutta eristää kanaa mihinkään muualle kuin naapurin kanalaan, mutta en ole varma eikö sitä siellä sitten kiusattaisi toisten kanojen puolelta, koska naapurin kanala on iso ja siellä on paljon kanoja.

Voiko kanan päähän selkään sumuttaa jotain ainetta, että kukot jättävät sen rauhaan

Auttakaa taas kerran kiitti
Viimeksi muokannut emilia, 16 Tammi 2011, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
helmutti

Re: Kuko kieusaa yhtä kanaa

Viesti Kirjoittaja helmutti »

Meillä on kanssa Elsa-reppana saanut aina liikaa rakkautta, kun nuoret kukot ovat kasvaneet siihen ikään että kanat alkaa kiinnostamaan. Ongelma on poistunut aina , kun se nuorimmainen on poistettu porukasta. Meillä tällähetkellä kanoja 8 ja kukkoja 2. Ja sopu on säilynyt. Mutta siis se on aina se sama poloinen, jota jahdataan. Ilmeisesti vetävimmän näkönen misu?
emilia

Re: Kuko kieusaa yhtä kanaa

Viesti Kirjoittaja emilia »

hei vaan

niin juuri vetävämmän näiköinen tytteli jota kiusataan, vaikka ei minun mielestä, on niitä monta, jotka ovat todella söpöjä, mutta rakkaus ja kauneus on katsojan silmissä.

Eikö todella ole mitään sumutetta mitä voisi sumuttaa, että edes haisisi pahalle niin kukot eivät kiinnostuisi, onhan koirillekin jotain sumutetta, kun niillä on juoksuaika. Onko kukaan kokeillut mitään muuta kuin eristämistä, kukoista (2) ei voi luopua koska kumatkin ovat puhdasrotuisia toinen brahma ja toinen alholainen. Ainoa olisi jos vaihtiasi kukkoja jonkun kanssa, mutta mene ja tiedä

edelleen apua odotellen
tepatsu

Re: Kukko kiusaa yhtä kanaa

Viesti Kirjoittaja tepatsu »

Agrimarketissa oli joskus Porcivet (en ole ihan varma kirjoitusasusta) nimistä ainetta joka oli tarkoitettu estämään esim. sikojen saparonsyöntiä. Mun piti ostaa sitä kokeillakseni sitä juurikin estämään yhden kanan kiusaamista, mutta sitten se oli loppunut kaupasta eikä sitä ole sen koommin hyllylle ilmestynyt. Siinä oli joku paha tuoksu minkä piti pitää häiritsijät loitolla.
Vastaa Viestiin