Kanan lihan makuerot?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Norma Jeane

Kanan lihan makuerot?

Viesti Kirjoittaja Norma Jeane »

Onko kananlihan maku sama kaikilla roduilla? Olikohan tää taas yks hyvä mun älyttömistä kysymyksistä.. :smt038
Kauheen kova mielenkiinto olis maistaa "oman maan kanaa"..mutta sitte toisaalta..miten raaskii laittaa rotukanan lihoiks,
kun ne on niin symppis tyyppejä kaikki! :smt040 Ruma ja ilkeä kana/kukko ois varmaa helpompi..! Mutta vaikka sekin olis joku pörröinen
valkoinen silkkikananen niin miten voisi tehdä sille mitään, vaikka se kuinka äkäilis!? :smt056 :smt044
Maatikko

Re: Kanan lihan makuerot?

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^Moi naapurikuntaan! Meillä on syöty ainakin maatiaisia (NAM!), silkkejä (JEE! SINISTÄ LIHAA!), plymareita (MUMS!)...
Meidän suuhun on ihan parhaiten sopineet maatiaiset, ne on olleet jotenkin ihan mielettömän maukkaita. Mutta myös nuo muut ovat olleet herkullisia. Mureita, mutta ei sellaista höttöö kuin kaupan broisku.
Tulikos tässä viestissä nyt oikeastaan mitään informaatiota? :smt003 Maatiaiset ainakin on siis olleet ihan huippuja meistä. Ei liian rasvaisiakaan.
Norma Jeane

Haha joo selväks tuli että kaikkea on suuhun laitettu sinisestä lihasta lähtien! Ja siis makueroja oli vai oliko vaan lihan rakenteissa eroja..no kuitenkin..
Nyt tulee tyhmien kysymysten multihuipentuma, mistä tunnistan maatiaiskanan! :smt043 Huomaakohan kukaan että en ole ihan täysin perillä kaikesta.. :smt040
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Minä kun en yhtään tykkää kananlihasta, niin brahman tumma liha on mun makuun parempaa kuin muut. Se ei maistu niin "kanalta". Ja faverollet ja orpingtonit on hyviä mureudeltaan. Sirompia munijarotuja ja maatiaisia oon pitänyt niin sitkeinä ja vähälihaisina että ovat olleet koiranruokaa.

Onko siinä sinisessä lihassa makueroa muihin? Tai eroa lihan rakenteessa?

Eikä muuten ole yhtään tyhmiä kysymyksiä, kanarotujen makuerot ovat maailmalla hyvin suuressa merkityksessä vaikka täällä broleriteollisuusmaassa niistä ei puhuta.
Norma Jeane

Vainiin..aika mielenkiintosta..ite en ole omia kanoja vielä maistellu, mutta kun pidän kaupan kanasta, ni kaiken järjen mukaan
oman vapaan ja onnellisen kanan liha on varmaan mitä mahtavin makuelämys! :smt048 Olen vaan ihan sekasin noista kanojen roduista, kun
omissa kanoissa on ainakin kaiken maailman rotuja..enkä ole niistäkään perillä että mitä mahollisesti.. :smt021
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Norma Jeane kirjoitti: mutta kun pidän kaupan kanasta, ni kaiken järjen mukaan oman vapaan ja onnellisen kanan liha on varmaan mitä mahtavin makuelämys!
Paitsi että itse kasvatettu kana maistuu niin erilaiselta ettei voi millään verrata kaupan höttöihin.
Norma Jeane

On sitä varmaan joskus sitten maistettava! Kuulostaa niin hyvältä.. :smt016 Jos nyt sitten koskaan raaskin..kauheeta painimista tunteitten kanssa! :oops: :smt036
Maatikko

^Marilyn :smt002 , tuupas käymään joskus, niin näet maatiaisia. Me säilytetään kiuruvetisiä. Mukava olisi saada uusia kiuruvetisten kasvattajia tänne lähiseudulle. Varmimmin maatiaisia saa tietysti, kun ottaa säilyttäjältä (täällä Muniksessakin lista heistä, http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... 03&start=0).

En yhtään allekirjoita, että maatiaiskukot olisi sitkeää koiranruokaa :smt003 Mureaa, mutta kiinteää, maistuu kananpojalle, eikä sellaiselle... öh... hunaja-mandariini-whatever-sössölle.
Norma Jeane

Hihhi..miten niitä maatiaisia onkin kaikenlaisia "savolaisia ja laphalaisia"..mutta hei käypäs kattomassa mun kanojen kuvat ja valase mua lisää? Oisko mulla yhtään joutsalaista kantaa..tms :smt043
Maatikko

No emmää ostais Susyä & Inkeriä maatiaisina. :smt003
Tosiaan varmin on, jos hankkii säilyttäjältä munat/tiput/kanat. Silloin saa varmasti maatiaisia.
Norma Jeane

No niinpä niin, eli mistä näistä tietää..mutta ainakin yksi piikkiöläis vastaus tuli niistä rouvista! Että kyllä ne nyt on ristitty maatiaisiks, muistanpa jatkossa tunnistaa MAATIAISEN niistä..! :smt003 :smt005
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Minulla ei ole kokemusta kuin maatiaisista ja orpeista. Orpin liha on tosi hyvää ja mureaa, maatiaisessa on "villimpi" maku ja on vähän sitkeämpää. Kumpikin on hyvää. Hyvä sääntö kokatessa on "mikä hitaasti kasvaa valmistetaan hitaasti".
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Vastaa Viestiin