Tipueellinen kukkoja? (kuvatunnistusta)

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

mik

Tipueellinen kukkoja? (kuvatunnistusta)

Viesti Kirjoittaja mik »

Oonko mä tosiaan onnistunut taas tekeen pelkkiä kukkoja?

Nämä ovat tyrnäväläisiä maatiaisia, kuoriutuneet 6.11 (eli huomenna 6 vko) Ovat kasvaneet suht hämärässä, joten eivät ole yhtä nopsaan näköjään kehittyneet, ku kesätiput.

Mut siis onks nää kaikki tosiaan kukkoja?

Tää on uskomattoman kaunis! Ja aivan lutunen, käpertyy kyynärtaipeeseen ja pistää nukkumaan heti, ku tulee tilaisuus :smt001
Mut kukko taitaa olla?
Kuva

Onks tääki kukko?
Kuva

Ja tää? Tää on hirmu pieni, mut tän mä päätin olevan kukko jo kuoriutuessa. Sen harja oli niin jämäkkä.
Kuva

Tää on kans varmaan kukko?
Kuva

Tää on kukna, ei pysty päättään:
Kuva
Kuva

Mä en kestä. mulla on oikeesti akuutti kanavajaus, eli het tars saada 3 lisää ja sit myöhemmin 3 vielä. Ja mä haudon vaan KUKKOJA! :smt022
anssiu

Re: Tipueellinen kukkoja? (kuvatunnistusta)

Viesti Kirjoittaja anssiu »

Veikkaukseni on että noissa on 1-2 kukkoa :smt023
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

En tiiä paljoko tyrnikset eroaa alhoista, mutta veikkaisin että muut kukkoja, alin kana. :smt017
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Mä oisin kyl aika paljon samaa mieltä. Mitä hittoa mä nyt teen? Toi eka on oikeesti niin järjettömän kauniin värinen (harmaa pohja, syvänpunaisenkultaa kaulassa, niskassa ja selässä tipluja) et mä haluun pitää sen. Mutku on ennestäänki 2 kukkoa. Pitääks mun ottaa Helmi-Emilialta (kukko nimestään huolimatta) vielä yks tipue ja myydä se sit pois? Vai myynkö luumannin, vaiks siltä ei oo vielä yhtään tipuetta, ku raukka ei oo päässyt polkemaan.

Toi ruskee jää kotiin, jos on kana, just ton väristä mä oon halunnut.
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

ÖÖÖ. Mik älä nyt vielä masennu. Jos noita kuusiviikkoisiin alhoihin vertaa, niin minusta ne näyttää kanoilta :smt017 Ainoastaan toi vaaleanharmaa näyttää kukolta. Kenelläkään harja ei yhtään punerra ja heltan alkujakaan ei juurikaan näy.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onpas jännä tunnistusketju, kun on tullut ihan erilaisia veikkauksia :smt003 Mä arvuuttelen samaa riviä kuin kaakatin.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Mä oon sit taas varma tost mustasta, se on pieni ku mikä, mut niin oli viimetipueessakin musta pirun pieni sintti ja sit yhtäkkii siit tuli iso kukko. Toin harja on jämerämpi ku muilla. Sit toi valkokirjava (se on valkokirjava, ei vaaleen harmaa, mulla on tosi hämärä valaistus nyt kanalassa) se on aika varma kukko. Ruskee on melko varma kana ja sit harmaakin saattais ehkä olla kana. Mut toi ylin mietityttää. Mä HALUAN et se on kana ja ikuisena pessimistinä näen siin liikaa kukkoa :smt003
annemari

Viesti Kirjoittaja annemari »

Olenkohan jotenkin yltiöpositiivinen kun noi on musta kaikki kanoja ??
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Samaa mieltä kun annemari. Kaikilla samaa ilmettä kun mun Tai-rouvalla :smt003 :smt050 Sulosia!
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Ushva kirjoitti:veikkaisin että muut kukkoja, alin kana. :smt017
Komppaan.
Must parhaiten harjasta näkee siitä, että kukoilla se on ikäänkuin pullistunut, kanoillakin se voi olla aika korkea ja aika kirkkaan oranssi, mutta se on silti terävä.
anssiu

Viesti Kirjoittaja anssiu »

annemari kirjoitti:Olenkohan jotenkin yltiöpositiivinen kun noi on musta kaikki kanoja ??
Kyllä ne kaikki on kanoja. Nyt kun niitä on katsellut useamman minuutin niin ei siinä kukkoja ole.
Chilam

Viesti Kirjoittaja Chilam »

Kanoiksi minäki veikkaasin.. mut näkeehä sen ku aikaa kuluu xD
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Kanoja olisin minäkin veikannut jo aikaisemmin mutta kun en uskaltanut, kun olen näissä kanojen maailmassa vasta täysin untuvikko.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Mä nyt koitan muutaman pvän olla tuijottamatta niitä. Luulevat vielä pöllöksi, ku otan kädelle ja tuijotan silmä kovana.

ylin ei oo paljoo tost kuvasta muuttunut, toivon kanaa, mut kukkoa yhä veikkaan.

harmaa on mun mielestä tullut kukkomaisemmaks, kuten musta ja valkoinenkin.

ruskee saa ainoon kana-äänen.

Otan uudet kuvat joulunpyhinä, josko niissä näkyis muutosta.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Kävin tsiigaamassa noi auringonvalossa ja hip-huraa!

eka: kana
kukko, kukko, kukko
ja vika kana

eli just eka ja vika oli ne, jotka halusinki pitää itellä.

sit mulla on ostetuista siitosmunista tulossa kana, jonka pidän itse ja ihana vaaleenharmaa kukko. Mutta mulla on jo yyber-magee vaaleenharmaa kukko, joten tarttee varmaan kuvata kukot ja laittaa myyntiin. Toki voin herkutellakin nuorisolla, mut vanhemmat saa sit doggipoika, jos ei kukaan haluu.

kun ei 6 kanan kanssa viiti pitää ku max 2 kukkoa ja sääli syödä tosi upeen värisiä ja ainakin helmi-emilia on äärest hyvä kukko. Luumannikin on kohtelias kanoille, nuorisosta en tiä.
Vastaa Viestiin