Ensimmäinen muna!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Saara

Ensimmäinen muna!

Viesti Kirjoittaja Saara »

Tänään se tuli. Ensimmäinen.
Rokkikana Lilja teki urotyön. Munan paino 42 grammaa. Väriltään vaaleanruskea, tummemmet pilkut. :smt001
ninnu

Re: Ensimmäinen muna!

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Onnea munasta :smt001

Raaskitko syödä, vai puhallatko tyhjäksi ja jätät muistoksi?
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Onnea :smt003

Eikös ole ihanaa :)
uusikananen

Viesti Kirjoittaja uusikananen »

:smt041 Onnea! Se on niin hienoa löytää se eka muna! Tein saman löydön tänään uusimpien viirujen häkistä ja voi kun oli kiva löytö taas :smt040
suikku

Viesti Kirjoittaja suikku »

Onnea! Mulla on vielä kaupanmuniakin kaapissa, mutta en kyllä avaa niitten laatikkoa ja tutki ja silittele munia vähän väliä, niinkuin uusia omia vielä kurkin. Mulla joku kananen rupesi munimaan viimeviikolla, eli tiedän tunteen.
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Meillä on muuton jäljiltä (tehtiin se "uusi kanala") vasta kotchit alkaneet munimaan, niitä on jo 11.. jätin kaks pesään virikkeeks :smt005

Mut eihän niitä syödä malta heti.. Ai niin kolme niistä meni sinne koneeseen :smt007

Vieläkö kun nuo isommat rouvat aloittaisivat -mutta ne taitaa odottaa kevättä -tai sitten mun munintapesissä on jotain vikaa... :shock:
Saara

Viesti Kirjoittaja Saara »

:smt055 Lilja onkin oikea rokkimimmi, tänään toinen muna, lämpöisenä löydetty. Aikaisin oli tyttö töissä.
Muna malliltaan edellistä suippopäisempi, paino 48 grammaa.

Tytär, Liljan "mamma", puhalsi ensimmäisen munan, paistoi ja söi sisällön. Hyvää oli, kuulemma.
Vastaa Viestiin