Epätoivoa!!!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Peltolan eläjät

Epätoivoa!!!

Viesti Kirjoittaja Peltolan eläjät »

Uskallanko ottaa lisää kanoja, kun yhdeksäs kana kuoli tänään (oireet sopivat Marekiin) :smt010
Harmittaa todella paljon, koska aloitin tosi innoissani v.2009 kesäkuussa.
Nyt on jäljellä ostetuista kaksi täysikasvuista kanaa, kaksi omaa kanatipua, yksi täysikasvuinen kukko ja kaksi omaa kukkotipua.

Muuten kiva harrastus, mutta ei enää oikein innosta :smt022
tiina

Re: Epätoivoa!!!

Viesti Kirjoittaja tiina »

Kyllä mä nyt laittaisin raadon sinne eviraan, niin sais ihan oikeasti lausunnon tuolle. Suurin osa on mun kasvatteja, enkä ole kuullut kuin kahdelta aiemmin, että olis menny marekkiin. Jokatapauksessa multa on mennyt maailmalle paljon nuorikoita, niin luulis, että kuolleista olis kuullut enemmänkin. Vai eikö ihmiset vaan viitsi soittaa. Tuo tuntuu vaan niin pirullisen huonolta tuurilta, että samassa paikassa eivät pysy hengissä millään! Eikä taatusti ole olosuhteissa vikaa, tiedän, että teillä pidetään viimeisen päälle hyvää huolta eläimistä.
Peltolan eläjät

Laitan maanantaina raadon menemään Eviraan, sitten tietää ainakin tämän kanan diagnoosin.
Jemuli

Viesti Kirjoittaja Jemuli »

Äläkä nyt heitä kirvestä kaivoon kanojen pidon suhteen! Toivottavasti Evirasta tulevan vastauksen perusteella voit hoitaa asian kuntoon ja kanoillasi on sitten loistava tulevaisuus :smt023
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Tsemppiä sinne karhurouva, älä luovuta. Marek on kurja tauti, jos se sitä on, täälläkin mennyt kahdeksan siihen,kolmannen laitoin eviraan ja diagnoosina marek. Oireet ovat koko ajan sopineet marekiin kaikilla. Täytyy vain lohduttautua että tauti vie heikot ja jäljelle jäävät vahvat mutta täytyy myöntää että menen kauhulla kanalaan nykyään ja etsin kuumeisesti oirelevia. :smt009 :smt010
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
tiina

Toi on vaan ihan hirvittävän huonoa tuuria, jos suurin osa mun kasvateista on kuollut, että miten hemmetissä ne kaikki heikot yksilöt ovat sinne joutuneet :smt013 Sen mä jotenkin sulatan, että pari menee, mutta että niin monta. Kertakaikkisen paska juttu. Olosuhteet on kuitenkin loistavat ja kanoja hoidetaan pieteetillä.
Sä voit soittaa sinne Eviraan ja pyytää alustavan lausunnon, kirjallinen lausunto kestää jonkun aikaa, mutta ne pystyy kertomaan aika paljon jo siinä heti kun ovat aukaisseet.
Rosteri

Viesti Kirjoittaja Rosteri »

Ela luovuta. Minakin olen miettinyt luovuttamista, varsinkin kun huomenna paastan ihana
kukkoni paremmille hyonteis niityille. Taudit tulee, taudit menee ja huoli on aina olemassa.. :smt010
Mutta elama voittaa, ja taudeilta me viela katkaisemme niskat!! :smt045
Peltolan eläjät

Kiitos myötäelämisestä, kai tämä tästä...
Katsottuani Eviran hinnastoa (105e raadon avaus + rahti),
totesin olevani niin pa etten pysty lähettämään sitä sinne :smt009
Saahan sillä rahalla ostettua vaikka rehua jäljellä oleville.
tiina

Kylläpä on hinnat noussu, sillä mulla lukee kuitissa 57 euroa ja jotain senttejä päälle! Ja tuo oli viime vuonna. Ootkohan sä katsonut oikein :smt017
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Kanaressu pitää lähettää harraste- tai lemmikkieläimenä tutkimukseen, ei tuotantoeläimenä, niin hinta suurinpiirtein puolittuu.
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

60 euroa maksoi kanan tutkimus
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Vastaa Viestiin