Varoaika kananmunille matolääkityksen jälkeen

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
*heta*

Varoaika kananmunille matolääkityksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja *heta* »

Paikallinen apteekkari sanoi varoajaksi muistaakseni sen 21 vrk, että sinä aikana kannattais jättää kananmunat mieluummin käyttämättä ihmisravinnoksi.
Liekö nuo niin vaarallisia kuitenkaan, onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia?

niin siis axilurista kyse
:smt118 :drunken: :-# :color: :sad4: :tongue3:
Ushva

Re: Varoaika kananmunille matolääkityksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Oon hengissä vaikka en oo varoaikoja noudattanutkaan. Ja voin kertoa että niin on myös rakas pikkusiskoni, jolle syötin lapsena kissan matolääkkeet. :smt047
Mutta en tietenkään voi suositella kenellekään tällaista piittaamattomuutta, kannattaa tehdä niin ku parhaaksi näkee. :smt002
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Hengissä täälläkin, omaan käyttöön olenkin n. viikon jälkeen ottanut munia. Muille en ole antanut munia kuin vasta suurinpiirtein varo-ajan jälkeen. Olisikin mielenkiintoista tietää mitä ihmisten matolääkkeet sisältää, onko samat vaikuttavat aineet? Meinaan, että kanasta niin isoa määrää varmaan saa, ellei sitten ole täysin eri aine kyseessä..
Karhurouva

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Konsultoin lääkäriä. Ihmisten Pharmaca Fennica ei tunne kyseistä vaikuttavaa ainetta, joten ei uskaltanut ottaa kantaa. Totesi vaan, että matolääkkeille tyypillistä on, että ne eivät juuri imeydy, jolloin suurin teho saadaan nimenomaan ruuansulatuskanavassa, jossa suurin teho onkin tarpeen, ei suoraan sanonut, mutta rivien välistä olin lukevinani, että piti kuukauden varoaikaa liioiteltuna. Itse olen hiljalleen ottanut taas munat ihmisten käyttöön, madotuksesta on reilu pari viikkoa, normaalisti olisin varmaan viikon jälkeen syönyt, nyt vaan on tuo toinen kyydillä, niin vähän tulee oltua extra-varovainen.
kammomunanen

Viesti Kirjoittaja kammomunanen »

ex-työtoverini nappasi kerran krapulalääkkeeksi 2 axilur-tablettia, ei paranunut krapula, mutta ei ollut muitakaan vaikutuksia :smt005
Vastaa Viestiin