Laitoin noin 20pv sitten kanan alle 12kpl munia ja nyt kun laskettuun aikaan kurkin kanan alle niin siellä on enää 5 munaa
Muut kanat ei ole päässyt lähellekkään pesää ja vain kaksi munaa olen pesän ulkopuolelta löytänyt muista ei näy jälkeäkään
Rottia en ole täällä koskaan nähnyt en edes lumessa jälkiä mutta voisiko niitä sitten kuitenkin olla??? Tai sitten tekisikö kärppä tälläista
Loput munat on koneessa jos edes joku kuoriutuisi
Nyt on loukkuja pyynnissä navetalla toivottavasti syyllinen löytyy
Mutta kun ei löytynyt edes kuoria mistään? Viime yönä ei ollut ketään loukkuunkaan jäänyt
Pelastin loput 5 munaa haudontakoneeseen mutta ei noista taida mitään tulla, harmin paikka
Meillä hävisi myös munia hautovan kanan alta. No aikani salapoliisintyötä tehtyäni huomasin emon syövän kesken kehityksen jääneet munat
Olin kovin yllättynyt kun aamulla menin kanalaan ja siellä se emo pisteli poskeensa kananmunaa altansa. Se mistä tiesin noiden munien olevan keskenjääneitä oli se, kun merkitsin läpivalaisun jälkeen kysymysmerkillä munat jotka vaikutti epäilyttäviltä. En kuitenkaan viitsinyt poistaa munia kanan alta kun ajattelin että näin aloittelijalla saattaa tulla virhearviointeja noissa munien kehityksissä ja ajattelin seurata tilanteen kehittymistä. No kanaemo teki itse eliminoinnin noille keskeytyneille munille, ikä muuten jättänyt kuoren palaakaan pesään.
Onko niin että kana ymmärtää itse pitää haudonnan vaarantavat munat pois pesästä syömällä ne. Ja jos niin on niin mistä ihmeestä se kana voi tietää minkä munan kehitys on jäänyt kesken