Help! Nyt vinkkejä kehiin. Ankkamme etsivät talvikotia Pohjois-Karjala/Savo akselilta. Valitettavasti kävi niin, että yksi karsina on talven pois käytöstä ja vielä yksi pukkipoikakin liikaa. Päädyimme siis siihen, että ankkojen täytyy lähteä. Mieluummin antaisimme ne talveksi jonnekin hoitoon, kuin kokonaan pois. (pukkikin etsii kotia tai talvihoitopaikkaa)
Suunnitelma B, jos talvikotia ei löydy, on kesämökin tuunaaminen talviasuttavaksi. Se on siis neljän neliön mökki. Ei eristeitä, maapohja. Tällä hetkellä siellä on finfoam tuomassa lämpöä ja heinää. Nukkuuvatkin mallikkaasti foamin päällä. Minkalainen eristys ankoille riittäisi, lämpölamppu lienee kuitenkin pakollinen, ettei tule vilu. Riittäisiköhän paksu finfoam (jos samalla pienentäisi mökkiä samalla) ja sitten se lämpölamppu. Sulaakohan se foami, jos lämpölampun laittaa... hmmm...
Vinkkejä ankkojen talvimökeistä kuulemme mieluusti. Nyt ei halla tunnu haittaavan vielä, eikä siellä mökissä varmaan ole pakkasen puolelle edes mennyt. Lämmittäävät sen verran itsekin.
Ankat etsi talvikotia!
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Ankat etsi talvikotia!
Mä eristäisin leikkimökin, itse olen miettinyt josko moisen hankkisi ja eristäisi. Kuka nyt omista höppänistään haluaisi talvenajaksi vapaaehtoisesti luopua
Pärjäävät varmasti mökissä vielä kun kovempia yöpakkasiakaan ei ole ollut. Me pidettiin ankkoja tarha & kasvihuone lämpölampulla-yhdistelmässä viimevuonna marraskuun puoleen väliin ankkojamme ennen kuin ne menivät talvihoitoon.

Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Re: Ankat etsi talvikotia!
Se foami toimii eristeenä hyvin mutta se pitää pinnoittaa koska ankat syö sen muuten. Helpoin ja ehkä halvin ratkaisu on ostaa 6mm maatilavaneria ja pinnoittaa sillä. Nurkat kiinni silikonilla niin on helppo puhdistaa. Voihan siihen silikonin päälle laittaa sitten vielä listatkin...