syysvauvat
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
syysvauvat
Uteliaisuuksissa kyselen monta kanaa muniksessa oottelee vielä pikkutipusia .......Kun minä sain syyshaudonnan valmiiksi ,,tiistai pirpana sai 4 tipua sunnuntaina ja sunnuntain Pipsa vasta tiistaina .Aamulla oli yksi kuollut ja nyt ruokinta-aikaan ei ollut viimeinen tullut munasta ulos ,avasin ja oli kuollut ,päivällä vielä kuului piipitys ja munassa oli reikä.Mutta nyt kun menin oli siirretty syrjään .joten saldoksi jäi 5 et yhteensä 9 tipua on vauvoja
viimisista ja sitten on 6. 2 viikkosta ja 9.3 viikkosta

Viimeksi muokannut harrastaja, 23 Syys 2010, 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: syysvauvat
Meillä syntyi vasta.
En uskalla päästää enää ulos koska harakat oppi kesän aikana hirveen röyhkeeksi.
Ne vei kahdesta edellisestä tipueesta lähes kaikki tiput.
Ja nuissa uusissa on pitkästä aikaa kaksi ihan harmaata, niin en viiti riskeerata harakan aamiaiseksi.
Muuten menee hyvin ja viime syksynä sain marraskuussa tipuja ja selvisivät ihan 0 asteisessa kanalassa.
En uskalla päästää enää ulos koska harakat oppi kesän aikana hirveen röyhkeeksi.
Ne vei kahdesta edellisestä tipueesta lähes kaikki tiput.
Ja nuissa uusissa on pitkästä aikaa kaksi ihan harmaata, niin en viiti riskeerata harakan aamiaiseksi.
Muuten menee hyvin ja viime syksynä sain marraskuussa tipuja ja selvisivät ihan 0 asteisessa kanalassa.
Meille on tulossa vielä marraskuussa tipuja kun olen varannut hellulta Onni-kukon polkemia munia ja jatkoksi koneen täyttämään tulee myös Muusalta hänen uuden siitoskukkonsa polkemia munia. 24 munaa mahtuu koneeseen, katsotaan sitten paljonko tulee tipuja 

14 tipua meillä
9 reilun viikon vanhaa ja 5 tänään kuoriutunutta. Luulisin Ulla-silkkikin vielä tänävuonna yhden satsin hautovan. Eli kyllä näitä syystipuja riittää. 

Meille kuoriutui eilen ja tänään 11 tipua. Näitten lisäks on vielä 17 2kk ikäsiä "tipuja" Voiko nuin isoja enää sanoa tipuiks? Aikalailla tungosta rupeaa olemaan kanalassa....
Täytyykö mun virittää lämpölamppu näitten uusien tipujen päälle?
Täytyykö mun virittää lämpölamppu näitten uusien tipujen päälle?
Meillä kuoriutui vuoden viimeinen ilmajokistipujen porukka tänään, vielä ei tiedä montako niitä lopulta tulee
. Muutamia sinisiä ja vihreitä munia on vielä hautomakoneessa, sitten varmaan onkin talvitauko. Innokkaimmilla hautojillakin on nyt onneksi tiput alla, niin eivät ehkä nekään enää ennen kevättä haudo
.
Tipuja siellä, tipuja täällä...

Tipuja siellä, tipuja täällä...

Kiva kuulla, että Suviannen tipparat selviytyivät hyvin marraskuusta. Meillä kanssa yhteensä kymmenen tipua ja oon vähän jänskänny, miten käy. Onneksi emot vielä pitävät lapsistaan huolta kätilöopistolla. Lämpölampun asennus vasta edessä..
Minulla ei ollut lämpölamppua edes.
Jos ulos päästää ison lauman syssymmällä, niin silloin heikoimmat yleensä saa ripulia tai katoavat. Ne eivät pysy kunnolla emon matkassa ja kastuvat ja kylmettyvät.
Yleensä silti annan kulkea vapaasti, koska ajattelen sitä "luonnon valintana"
Mutta nyt nuo harakat ottaa niin pattiin, että pidän mieluiten sisällä.
Jos ulos päästää ison lauman syssymmällä, niin silloin heikoimmat yleensä saa ripulia tai katoavat. Ne eivät pysy kunnolla emon matkassa ja kastuvat ja kylmettyvät.
Yleensä silti annan kulkea vapaasti, koska ajattelen sitä "luonnon valintana"
Mutta nyt nuo harakat ottaa niin pattiin, että pidän mieluiten sisällä.
Meille kuoriutui tänään syysvauva, yksi tipu, neljä munaa ei kehittynyt.
Ompahan jännää, ihan kun olisin esikoisen käynyt synnyttämässä, niin kovasti jännitti
Tämä on siis meidän eka tipu joten opittavaa riittää
Tosin nyt jo tuntuu että olis sitten keväällä kiva saada tipusia lisää
Mikä tässä hommassa onkin niin mielenkiintoista kun tekisi mieli haalia vähän sitä ja tätä lajia itselle
Nyt meillä on siis pikkuparvi kääppäniä, yksi sekotus-mikälie ja tämä pikkutipu.
Ompahan jännää, ihan kun olisin esikoisen käynyt synnyttämässä, niin kovasti jännitti

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Onnea kaikille syystipuista! Nehän pärjäävät vallan hyvin, kun keskitalven tiputkin pärjäävät
Ehkä kevät- ja kesätipuilla on kuitenkin hiukan paremmat "lähtimet", kun saavat nauttia ulkona auringosta ja luonnonantimista...
Meillä Amalian la on ensi keskiviikkona. Juu-juu, meille ei enää pitänyt tulla tänä vuonna tipuja, mutta hellyttiin sitten Amalian kohdalla, kun se ei ole koskaan aiemmin hautonut, vaikka on jo nelivuotias.

Meillä Amalian la on ensi keskiviikkona. Juu-juu, meille ei enää pitänyt tulla tänä vuonna tipuja, mutta hellyttiin sitten Amalian kohdalla, kun se ei ole koskaan aiemmin hautonut, vaikka on jo nelivuotias.
Meillä hautomakonees vielä kalkkunanmunia 5kpl. Kaikissa kyllä elämää, huomenna 28vrk täynnä. Odottelemma, vielä ei mitään säröjä kuorissa.
Meillä sunnuntaina konehaudotuilla ilmajokisilla 21vrk täynnä
Tänään tein vesitestin ja 5/6 näky selvää "hyppelyä"
Hui

meillä ekassa kuoressa säröt. Mä niin arvasin, kun huomenna pitää töihin! tietysti nyt!
5 munaa laitoin koneeseen, niistä täydet 5 nyt tipuina
Ihania pikkukalkkuja.
Onnewa muille tirpuusten mammaperheille ja onnea niiden odotukseen joilla vielä tulossa. (minä ku odotin hedelm prossaksi surkeeta, on tuo kukon puuhailu niin epätoivosen näköstä ollu..)

Onnewa muille tirpuusten mammaperheille ja onnea niiden odotukseen joilla vielä tulossa. (minä ku odotin hedelm prossaksi surkeeta, on tuo kukon puuhailu niin epätoivosen näköstä ollu..)
Meille taitaakin tulla tipuja jo aiemmin! Elviira rupesi lättyilemään ja Muusalta on nyt sit siitosmunat varattuna kunhan saa kokoon niin vaihdetaan ne Elviiran alle (meidän omat kukot ei siis vielä polje)