Kukkojen teurastuspäivä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kaakatin

Kukkojen teurastuspäivä

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Pakko hehkuttaa, mä tein sen :smt041
Eihän tämä sinänsä mikään ilonaihe ole, kun kolme kukkoa laitoin patakuntoon, mutta hyvältä tuntuu kun sain sen tehtyä. Kukkopojat saivat elää ja kasvaa hienon kesän ulkoillen ja teurastus kävi kätevästi omassa pihassa. Eivät pojat ehtineet edes pelätä, hetken olivat vain kainalossa ja sitten kaula poikki naks. Kyniminen ja suolistuskin onnistui, no ainakin jotenkuten.
Kiitos vaan Tiinalle, että sain käydä "kukon tappokurssilla"
Uskallusta ja rohkeutta muillekin, eettisempää liharuoka ei voi ollakaan.
petunia

Re: Kukkojen teurastuspäivä

Viesti Kirjoittaja petunia »

Minkä ikäisiä kukonpojat oli? Mulla on sama juttu edessä, ainakin 3 kukonpoikaa on tappolistalla.
kaakatin

Tänään juuri täyttivät neljä kuukautta, mukava synttärilahja. :smt012 Pojat poinoivat sellaiset 1200-1500 g.
Rohkeesti vaan toimeen. :smt023
sokeripussi

Viesti Kirjoittaja sokeripussi »

Tosi hienoo :smt041
Meillä lähti eilen Johny ja Allu kans pois, mutta onnistuin sen ulkoistamaan niin että itse en siihen osallistunut. Mun mies ja sen kaveri joka osas homman, hoiti sen. Ehkä mä vielä jonain päivänä :smt001
petunia

Viesti Kirjoittaja petunia »

Miten te teitte sen? Tainnutitteko ekaksi? Me ollaan ensikertalaisia tässä hommassa.
Mun kukot on kohta 3 kk joten voin onneksi odottaa vielä hetken. Ne ei ole vielä edes kiekunu kertaakaan. Vaikea valinta minkä jättäisin itselleni..
kaakatin

Mä tein sen oksasaksilla tai siis sellaisilla pitkävartisilla raivaussaksilla. Kukko tiukasti kainaloon, kukon kaulaa vähän venytetään ja naks toinen leikkaa saksilla kaulan poikki. Siihen täytyy vaan varautua, että kukko sätkii jonkin aikaa kaulan katkaisun jälkeen, eli sitä on pidettävä tiukasti kiinni. Itselle tuntuu sakset turvallisemmalta kun vähän epävarmaan osuuko vesurilla oikeaan kohtaan tai pahimmassa tapauksessa apumiehen käteen.
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Nonni! Aploodeja! Reippaasti toimittu.
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

:smt023 Sillälailla :smt001 Siittäselähtee
Ei se loppujenlopuksi niin kamalaa ole kun vain rohkaistuu.Ja hyvän makuisia ne on.Itse yön hämärinä hetkinä kun nukkuvat käyn hakemassa kanalasta,laitan vasempaan kainaloon ja oikealla kalautan kalikalla tajun kankaalle ja kirveellä (pölkyllä)lyön pään poikki.Jaloista saa tosiaan pitää kiinni ettei päätön kukko singahda pimeään metsään harhailemaan. :smt005
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Yks kysymys: kun tännekin joku oli linkittänyt sen jonku keittiöteurastus videon, niin miksei se kana siinä yhtään riehunut???

Siis kun pää läks, niin se vaan roikkui jaloistaan siinä, eikä yhtään räpistellyt :shock: :smt017

Vai koskeeko tuo "riehuminen" vaan kukkoja?????
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Sitä en osaa sanoa, miksei videossa räpistellyt ( en oo kyseistä nähnyt), mutta kyllä kaikki räpistelee. Se on refleksi.
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Ai niin, sehän tainnutettiin ensin sähköllä... :O
*sama pää kesät talvet...*
Maatikko

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun...

Vähän tilastotietoa (hehheh, otos 1 kpl, no kuitenkin).

Kiuruvetinen Mulqvisti teurastettiin tasan 3 kk ikäisenä, paino suolistettuna oli 950 g. Kukko oli lihaksikas, pullea ja rintava, mutta ei rasvainen. Maku oli hyvä. :smt016 Meillä on ruokittu oikeastaan ihan vain kauralla ja Punaheltalla, mitä nyt ruohoa ja muuta löytävät tuolta ulkotarhasta.
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Sori :smt005 Kiuruvetinen Mulqvisti... :smt042 Ihana nimi... :smt042 Oliko luonne nimen mukainen?
Maatikko

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^Ei se mikään varsinainen kammotus ollut, mutta kun meillä oli vain kaksi kukkopoikaa, niin jotenkin vaan toisesta tuli Mielonen ja toisesta Mulqvisti. Ja kuinka ollakaan, Mielonen jätettiin eloon. :smt003

(Mulqvisti oli pienestä lähtien sellainen testosteronia tihkuva elvis. Kiekumaan se rupesi viisiviikkoisena, tanssi kanoille alle kolmekuisena, ja kun suolistin niin huomasin että hahaa, olin arvannut aivan oikein: Mulkkiksella oli ikäisekseen tosi isot pallit.)
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Meillä oli eilen nuorten kukkojen teurastus.
Ja arvatkaa mitä löytyi yhden rintalihaksesta!!??
Tänään vasta laitoin ne pakastuskuntoon ja kun irroitin yhden rintalihasta luista huomasin ihmeellisen kovan patin rinnassa.
Aukaisin sen ja sen sisälle oli koteloitunut höyhentä ja IMPPARIN paukku!!??

Kaikenlaisia vaaroja on naapureista????? Koiria ja imppareita???
Vastaa Viestiin