mion kanalaprojekti

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

mio

mion kanalaprojekti

Viesti Kirjoittaja mio »

No ei se pelkästään minun ole, minun ja mieheni yhteinen. Minä toimin enemmän suunnittelijana ja mies toteuttajana :smt002 Rakentamisessa autan sen minkä osaan...

Taustaa: ensimmäisen talven kanat olivat vanhassa leikkimökissä joka toimii nyt kesäkanalana ja tipulana. Viime talven pakkasten takia kanat siirtyivät varustehuoneeseen ja ajoivat hevosvermeet aittaan (ja eteiseen ja uuden länkkäsatulan olohuoneeseen...). Varustehuoneessa on tilaa noin neljä neliötä, joten kanamäärän lisäännyttyä tuli ajankohtaiseksi miettiä uusi asumus.

Uuteen kanalaan tulee kahdelle erilliselle parvelle ilmajokisia omat alueet sekä ns hoitoalue jossa säilytetään kanojen sapuskoita yms. "Vanha parvi" eli kolme kanaa ja kukko asustavat noin neljän neliön tilassa ja "Uusi parvi" eli neljä kanaa ja kukko asustavat vajaan viiden neliön tilaa. Lisäksi tulee osittain katettu ulkotarha, molemmille parville oma alueensa. Pääosa ulkoilusta tapahtuu kuten tähänkin asti, vapaina missä haluavat. Vaan omia hermoja säästääkseni haluan nuo ulkotarhat, ei kiitos enää irti nypittyjä kesäkurpitsan taimia.

Ensimmäisiä kuvia oon napsinu, päivitän sitä mukaa kun projekti etenee :smt001 www.picasaweb.google.fi/mirkalle ja sieltä Kanalaprojekti. Pitkä matka on vielä siihen visioon mikä päässäni valmiista kanalasta on :smt005
Mimi30

Re: mion kanalaprojekti

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Tsemppiä kanalanrakentamiseen! :smt001
Itellä tuli muutama päivä sitten projekti valmiiksi..
Aivan mielettömiä kuvia tuolla laittamassasi linkissä :smt055 ..onko nuo kaikki eläimet teidän?Ihania! :smt007
mio

Viesti Kirjoittaja mio »

Kiitos :smt001 Välillä tuntuu että vuorokaudessa sais olla lisää tunteja kun on noita projekteja joka sormelle. Vaan onhan se mukavaa, että on tekemistä. Ei kerkee tylsistyä eikä ole univaikeuksia :smt002

Juu, kaikki on meidän...
Terveisin "ensin oli koira ja siitä se sitten lähti" :smt005
Karhurouva

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Laitahan lisää kuvia kunhan projekti etenee! Kiva nähdä minkälainen rakenne tuohon muodostuu, ja muiden ratkaisuja on muutenkin mukava nähdä, aina voi jotain vinkkiä saada.
mio

Viesti Kirjoittaja mio »

Kuvia päivitetty ensimmäisen viestin linkkiin :smt001

Kyllä tämä tästä, hitaasti mutta varmasti :smt005
suikku

Viesti Kirjoittaja suikku »

Hienosti on edennyt! :smt023 Tuleeko seiniin ja kattoon jotain eristettä?
mio

Viesti Kirjoittaja mio »

Juu, tulee. Ihan kunnolla se eristetään, toiveissa ei niin kovin paljon lisälämmitystä tarvitseva kanala :smt002

Meillä vaan on edetty vähän nurinperin. Koskaan kun ei tiiä, kauanko kerkee kerralla väsäämään, niin piti tehä tuo ulkovuoraus ensin. Ja sitten lattia, jotta on helpompi kävellä sisällä ja väsätä seiniä ja kattoa. Jossain vaiheessa pitäis nuo ikkunatkin lasittaa, helpommalla varmaan ois päässy jos senki ois tehny ennen ku laitto pokat paikoilleen :smt001
Vastaa Viestiin