Kanan käytös

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Chick
chabo

Kanan käytös

Viesti Kirjoittaja Chick »

Ekat tiput ovat siis 5vkoisia, että ei aikaisempaa kokemusta kanaemon käytöksestä. Tai oikeestihan se ei ole edes niiden emo, vaan sijaisäippä :smt003
No, tiput on jo 5 vkoisia eivätkä tunnu enää olevan niin riippuvaisia emostaan. Emo kuitenkin yrittää vieläkin pakkosyöttää niitä nokastaan, vaikka tiput syövät itsekin kupista.
Kun menen koppiin, kana pörhistää itsensä isoksi ja murisee ja pysyttelee minun ja tipujen välissä. Kun otin yhden tipun käteeni, kana hyppäsi salamana tipuun kiinni nokallaan ja jäi roikkumaan siihen :shock:
Onko normaalia käytöstä?
Kana pitäisi kohta kuitenkin palautella kesähoidostaan kotiinsa, miten sen raaskii erottaa tipuista ja masentuuko se siitä sitten ihan täysin?
Ainakin sain mitä tilasin, kun halusin seurata kanaemon lapsienhoitoa :smt038
Tää yksilö vaan tuntuu hiukka fanaattiselta...
Wyandotteja, Plymouth rockeja
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Re: Kanan käytös

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Eipä tuo fanaattinen taida olla, vaan mieluumminkin erittäin hyvällä hoivavietillä varustettu yksilö :smt040 Anna sen nyt vaan ihan rauhassa hoidella ja hyysätä tipuja niin kauan kuin se itse jaksaa :smt003 Kyllä se aikanaan saa tipujen hoidosta tarpeeksi ja osoittaa sen aika selvästi käytöksellään. <--- Jättää tiput oman onnensa nojaan ihan muina miehinä (=naisina) tai rupeaa vieroittamaan niitä jopa nokkimalla tai kohti hyökkimällä.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

..tai sitten käy niinkun meillä, nuoriso siirty eri piireihin ja äippä jäi murheellisena huutelemaan perään :smt003
Kyseessä oli kans melekosen hyvän hoivavietin omannu mammakana.
Chick
chabo

Viesti Kirjoittaja Chick »

Tällä sijaisemo-kanalla ei ollut pyrstösulkia kun mulle tuli, oli vissiin hautonut näitä ennenkin juuri, ja nyt mulla ollessa kerkesi kasvattaa komeat sulat uudet. Nyt kuitenkin on tiputtanut ne taas tipujen myötä. :smt017
Wyandotteja, Plymouth rockeja
Vastaa Viestiin