Peuhana kun tuo pää taas reistaa!
Oottelin tässä jo toissapäivänä tipuja tähän maalimaan, ihmettelin pitkällisesti kun ei mitään tapahtunu ja "onneks" sain noroviruksen, etten lähteny munia aukomaan! Vilikasin nimittäin kalenteriin ja totesin merkinneeni sinne viikon haudonnan alkamisen jälkeen, notta kana on lomaillu yön orrella kukon kaa ja uudet munat kylmettyneiden tilalle!
Pitäs kopittaa se kana heti kun haudonta on pari päivää jatkunu eikä venyttää...Toisaalta olishan se seillä yksiössäkin voinu muuttaa toiseen nurkkaan istumaan :P
Onpas tosiaan käynyt oikein satumainen onni, et sait noron tohon saumaan! Ei varmasti olis munien aukominen onnisunu muuten, kun vessassa pytyllä istuen, on se vaan niin ihana virus, että oksat pois ja pala latvaa. No vaan mikähän kumma se kanoilla oikeesti ton välipäivän pitämisen oikein aiheuttaa? Mulla ei itellä oo vielä koskaan tommosta sattunu, mut monesti oon muniksesta kyllä lukenu. Luulis sen hautomisvietin olevan niin voimakas, mut sitte vaan jotku unohtaa koko homman päiväks ja sitte taas jatketaan, niinkö ei ois pesästä pois oltukkaan.
Villiina kirjoitti:Onpas tosiaan käynyt oikein satumainen onni, et sait noron tohon saumaan! Ei varmasti olis munien aukominen onnisunu muuten, kun vessassa pytyllä istuen, on se vaan niin ihana virus, että oksat pois ja pala latvaa. No vaan mikähän kumma se kanoilla oikeesti ton välipäivän pitämisen oikein aiheuttaa? Mulla ei itellä oo vielä koskaan tommosta sattunu, mut monesti oon muniksesta kyllä lukenu. Luulis sen hautomisvietin olevan niin voimakas, mut sitte vaan jotku unohtaa koko homman päiväks ja sitte taas jatketaan, niinkö ei ois pesästä pois oltukkaan.
ihan hatusta, voisiko olla mitään tekemistä munien keräämisen kanssa? Turha hautoa jos on kovin eri-ikäisiä?