Minulla alkoi kääppärikana hautomaan eilen. Kokemus kertoo, ettei sitä saa muuttamaan mieltään, kun kerran on hautomaan asettunut, joten annan sen nyt sitten hautoa

. Ainoa vaan, että hautoo isojen risteytyskanojen munia tällä hetkellä, kun en omia kääppärimunia tahdo haudottaa, kun on tuo kukko vielä vaihtamatta ja poikaset olisivat tosi paljon sukusiitettyä mallia. Joten siihen ongelmaan. Hyvin näkyy hautovan isojakin munia enkä tässä haudonta-aikaan odota sen kummempaa ongelmaa tulevan. Mutta entäs sitten, kun poikaset kuoriutuu ja minun on pakko siirtää ne lattiatasolla olevaan tipula/mammalaan?

Kai se emo yltää ne poikaset lämmittämään mahansa alla, vaikka ne ovatkin isompia kuin kääpiötiput olisivat? Tai yltäähän se alkuun, mutta pystyykö se huolehtimaan niistä riittävän kauan kanssa sitten? Ja varsinkin sitten, jos/kun silloin on vielä tällaisia kamalan kylmiä ilmoja? Viime kerralla ne risteytykset kasvoi ihan mahdottoman nopeaan ja jos ne nytkin kasvaa niin ollaankohan me pulassa? Ei ne ainakaan kääppärimamman mahan alle kauaa mahdu. Pitääkö mun sitten ottaa koko perhe oman takin alle kasvamaan

?
Jos sille olisi tulossa omaa mallia olevia tipuja niin en olisi huolissani ollenkaan. Mutta nyt kyllä mietityttää. Ja jos nyt on niin, et pikkukana ei pysty isoista tipuista huolta pitämään niin sitten pitää pikapikaa juosta ottamaan siltä munat pois ja koettaa keksiä sille jotain muuta haudottavaa.