Kanalla paksut jalat

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

SusannaG

Kanalla paksut jalat

Viesti Kirjoittaja SusannaG »

Eli meillä huono onni jatkuu. Kyseessä 4kk vanha iittiläinen joka ollut luonani reilun viikon. Jalat on jotenkin paksut ja vääntyneet, siitä johtuen kävelee huonosti ja höyhenpeite huono.. otin nyt sisälle. olisiko jaloissa jokin tulehdus? Ruokahalu on hyvä!
Suvianne

Re: Kanalla paksut jalat

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

On kuule varmaan kalkkijalka, siitä löytyy ketjuja täällä.
Nyt ensi avuksi laita lämpimään suopaveteen, mäntysuopaa käytin minä. Eli liottele saippua vedessä ja sievästi harjaile.
Suosittelen, jätesäkkiä päälle ja keittiöhanskat ja oksennusämpäri. Se on niin ällöä. Minun vanha kukko jonka sain, oli niin paksuilla kalkkijaloilla, että ne löyhkäsi kun kalkki rupesi irtoamaan.
SusannaG

En oikein usko että on kalkkijalkaa... Jalat ovat sileät ja siistit.. Mutta koitan pesua silti, kiitos!
Suvianne

Ahaa, voisko olla sitten vain jotain reuman tapaista. Siihen ei varmaan paljo mikään auta. Tai jotain tipuajan vammoja.
SusannaG

Niin... en tiedä. Saapa nyt olla lämpöisessä ja syödä hyvin. Voi reppanaa :smt009
SusannaG

Tuntuu kuin jalat olisivat turvoksissa, ehkö jokin trauma / tulehdus? Onko jotainkotijippoa mitä voisi kokeilla. Mitä antibioottia kanalle voi antaa? kana on oikein pirteä muutoin ja juttelee kovin. Ei ripulia tms. Jalat on vain nyt turvoksissa...
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tiedätkö kanan taustasta mitään? Osaisiko kanan ex-omistaja valaista asiaa? Saatko laitettua tänne kuvaa?
Antibiootteja, jotka on rekisteröity siipikarjalle, löytyy vain pari, mutta aika yleisesti ell:t taitavat määrätä myös kissojen/koirien antibiootteja kanoille...
SusannaG

Ei tiennyt kasvattaja asiasta mitään, löytyy täälläkin nimimerkillä JEN-NA tai sen tyylinen, on kasvattaja listassa.

Voin koittaa laittaa kuvia, koirien antibioottia multa löytyy kyllä jos joku osaisi kertoa mitä on käytetty niin ei ainakaan olisi kemiallisesti haitallista
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

mä olen parikin kertaa antanu homeopaattista tulehdukseen olevaa lääkettä kanalle paksujalkaan ja ovat siitä selvinneet .Onko sitten aika vai hiput mut jalka ainakin parantu
SusannaG

Hei, kerrotko hieman tarkemmin tuosta homeopaattisesta hoidosta??
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Mä annoin 4 sellasta pientä raetta veteen liotettuna pienellä ruutalla 3 kertaa päivässä ja parina päivänä. jos tarkempaan niin laita yv.tä
SusannaG

Vielä lisäys että jalkoihin on ilmestynyt varpaiden väliin kaksi vesirakkulaa! Pesin koko kanan ja sivelin jalkoihin tetrapoly vet antibiootti salvaa.. :smt017
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onkos muuten mahdollista, että jalat olisivat päässeet paleltumaan?
Suvianne

Niin !!?? Paleltumisestahan tulee ihmiselle ainakin vesirakkula!!! Kaveri palellutti rynkyllä ampuessa, niin sormiin tuli hirveet rakkulat!
Niihin ei hoitona ollut muuta kuin pitää puhtaana. ei edes saanu puhkaista.
SusannaG

En osaa sanoa, voi kyllä olla mahdollista... Mikäs siihen olisi hoito?
Vastaa Viestiin