Luovuttaako kanat lämpöä ulospäin?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Xaus
Luovuttaako kanat lämpöä ulospäin?
Siinähän se kysymys oli. Näin paukkupakkasilla tuli vain mieleen, että miten paljon kanat itse lämmittävät kanalaa.
-
ann75
Re: Luovuttaako kanat lämpöä ulospäin?
Ainakin toisiaan lämmittää, jos ei niin kovasti ilmatilaa saakaan pidettyä lämpimänä. Ja vastakkaisista mielipiteistä huolimatta mä oon sitä mieltä, että kanala kanoilla on lämpöisempi kuin kanala ilman kanoja
(kukas sitä nyt lämpölamppua ja pattereita hehkuttais tyhjässä kanalassa muutenkaan) 
Juuei, eipä tainnut auttaa mun kommentti..
Juuei, eipä tainnut auttaa mun kommentti..
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Kaksikiloinen kana luovuttaa lämpöä 10 wattia, samoin kuin kiloinen broileri. Puolikiloinen broileri "lämmittää" viiden watin teholla.
-
Muusa
Onko nää nyt tuotantokanojen wattimääriä?HiltaHelikopteri kirjoitti:Kaksikiloinen kana luovuttaa lämpöä 10 wattia, samoin kuin kiloinen broileri. Puolikiloinen broileri "lämmittää" viiden watin teholla.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Luultavasti ovat tuotantoeläinten arvoja. Olen joskus tilannut ison nivaskan MMM:n ohjeistusta eläinsuojien vaatimuksista ja sieltä nuo poiminnat. Kanan kohdalla on vaan "Kana"...ei eritellä sen kummemmin, mutta tuskinpa tätä(kään) on tutkittu 'harrastekanojen' osalta. Niillä on kuitenkin lähes aina huomattavasti parempi höyhenpeite, joten varmaankin lämmöt pysyvät paremmin "iholla", eivätkä haihdu ilmaan.
Mutta sehän näistä arvoista käy selville, että kanoja pitää olla paljon, jos meinaa niiden tuottamalla lämmöllä jotain hyötyä saada. (Joo---se palava kestopehku on sitten ihan eri asia...)
Mutta sehän näistä arvoista käy selville, että kanoja pitää olla paljon, jos meinaa niiden tuottamalla lämmöllä jotain hyötyä saada. (Joo---se palava kestopehku on sitten ihan eri asia...)
- maatiaiskukko
- sussex
- Viesti:
+++ eristys.
Mitä enemmän sitä lämpöä hukataan, sitä enemmän tarvitaan lämmittimiä. Kyllä näkee meidänkin kanalassa tällä kelillä kuuran kertymisestä missä on kylmä nurkka.
Mitä enemmän sitä lämpöä hukataan, sitä enemmän tarvitaan lämmittimiä. Kyllä näkee meidänkin kanalassa tällä kelillä kuuran kertymisestä missä on kylmä nurkka.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
-
mirri
Ja maatiaiskana ei paljoa muuten hukkaa lämpöä. Ei oo selät kuurassa näilläkään pakkasilla varmaan ollut kellään?
Lehmä taas makaa paikallan lämpimässä oljessa tyytyväisenä. Mutta selässä on kuuraa ja lämpöä karkaa.
Mutta näitä jos yhdessä vois pitää, niin siinä olis lämmittimiä kerrassaan.
Lehmä taas makaa paikallan lämpimässä oljessa tyytyväisenä. Mutta selässä on kuuraa ja lämpöä karkaa.
Mutta näitä jos yhdessä vois pitää, niin siinä olis lämmittimiä kerrassaan.