Hei.. Tää voi olla vähän arka aihe, mutta sanonpa kuitenkin.. Kun täällä foorumissa on koko ajan tosi hyvä henki ja kaikki neuvovat kaikkia jne.. Niin että se varmasti säilyis, mulla ois yks vinkki:
Asioista voi ja pitääkin olla eri mieltä. Mutta kirjoitettu teksti on aina siitä julmaa, että kun oheisviestintä puuttuu jutun sävy tulee lukijan päästä. Ja siksipä negatiiviset sanat saavat pian "karvat pystyyn" ja sitten voi käydä niin, että hyvä henki foorumilla on muisto vain.
Joten kun kerromme mielipiteitämme ja omia tapojamme, niin jätettäiskö toisten arvostelu negatiivisilla sanoilla (moraaliton, tyhmä, jne..) pois, sillä tuskin meistä kukaan haluaa olla niin mustavalkoisesti jotain mieltä, että "minä olen oikeassa ja kaikki toisin tekevät väärässä". Sellainen sävy kuitenkin helposti juttuihin tulee (sieltä lukijan -ainakin tämän lukijan- omasta päästä), jos siellä on tuon tyylisiä mainintoja.
En tarkoita tuomaroida tai mitään, mutta jonkin verran on kokemusta siitäkin, miten pieleen kirjallinen viestintä voi mennä ja helposti toiset saattavat loukkaantua.
Itse en ole ottanut mistään nokkiini, tämä on lähinnä ennakoivaa..
Sanokaa muutkin, mitä mieltä olette. Voin olla aivan väärässäkin!