Meillä on kaksi tiheäsilmäisestä verkosta tehtyä häkkiä, joiden pinta-ala on n. 1,5 neliötä ja korkeutta 50-60cm. Nykyisin käytän niitä harvoin, koska olen hoksannut, että meillähän on puolet purukarsinasta hukkatilaa, jonka voi hyödyntää tipulana.Toki tämä muista kotkoista erillään pito vaikeuttaa parveen yhdistämistä, siksi pidän valvonnan alla yhdessä muun parven kanssa silloin tällöin.
Pikkuhäkissä minimivarusteluksi riittää vesi- ja ruoka-astiat, jos pystyy pitämään emoa ja tipuja välillä irrallaan, että pääsevät syömään soraa ja kylpemään väljempään paikkaan. Pienehkössä häkissä tahtoo kunnon kylpypaikan ainekset sotata ruuat ja vedet alta aikayksikön. Mulla on ollut kuivikkeita ohut kerros ja olen vaihtanut ne usein. Toisessa päässä häkkiä olen pitänyt heinäkasaa nukkumapaikkana. Orsi on hyvä olla muutaman viikon ikäisestä alkaen.
Toini kaksiviikkoisten tipujensa kanssa:

Käytän useampaa ruoka- ja vesiastiaa, niin ei pääse eväät loppumaan, vaikka yksi kuppi menisi nurin tai kuivikkeita täyteen. Soraa ja simpukkarouhetta on yhdessä kupissa. Orsi on tarkoitus laittaa tällä viikolla, kun tiput ovat jo aloittaneet lentelyn. Nyt näillä ei ole pesämökkiä, kun Toini ei siitä piittaa...nukuttaa kakaransa milloin missäkin, muttei juuri koskaan edes heinissä. Aiemmilla tipuilla on ollut peräseinällä pikapesä, jonka sivuseinät heinäpaaleista ja niiden päällä levy kattona.