Kukolla kello sekaisin
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Sara09
Kukolla kello sekaisin
En meinannut uskoa korviani, kun eilen illalla päästin koiria pihalle vielä klo 23.30 (ja tarkistin samalla, onko lasten joululahjatoivelistat hävinneet rappuselta :D). Siellä kukko kanalassa kiekui täyttä häkää! Kanalassa on punainen lämpölamppu, mut ei kovin paljoa valaise. Navetta on sen verran kaukana, ettei meille sisälle mitään kuulunut, mutta piha raikui.
Onko tuo kuinkakin normaalia...? Ei edelliset kukot koskaan sentään yöllä kiekuneet.
Onko tuo kuinkakin normaalia...? Ei edelliset kukot koskaan sentään yöllä kiekuneet.
-
Suvianne
Re: Kukolla kello sekaisin
Meillä kiekuu jos kuulee ääniä. Ei siis aina mutta joskus.
Olen ajatellu, että se kutsuu mua orrelleen viereen
Olen ajatellu, että se kutsuu mua orrelleen viereen
-
Suwitsu
Meillä sama juttu kuin Suviannella, kiekuvat myöhäänkin jos vaan kuulevat ääniä.
-
kettu viuhanen
Meillä ainakin kukot on järjestään kesällä ulkona kiekuneet aina kun tuli vieraita pihapiiriin tai kuulivat että ulko-ovi kävi ja joku tuli pihalle. Samoin Talvisaikaan, jos kulki kanalan ohi edes jonkinlaisessa valossa niin varmaan kuului kiekaisu.
Minä olen ajatellut, että tiedottavat, että reviiri on jo varattu.
Tai sitten kiekuvat herkkuja tuomaan. Ehkä oven kolaus sytyttää jonkun lampun kukon päässä ja syntyy päättelyketju kolaus-ihminen-ruokaa-nam- kiinnitänpä huomion itseeni kiekumalla, jos vaikka jotain heruis.
Minä olen ajatellut, että tiedottavat, että reviiri on jo varattu.
Tai sitten kiekuvat herkkuja tuomaan. Ehkä oven kolaus sytyttää jonkun lampun kukon päässä ja syntyy päättelyketju kolaus-ihminen-ruokaa-nam- kiinnitänpä huomion itseeni kiekumalla, jos vaikka jotain heruis.
-
Kotopullaki
No se oli tietysti se joululahjalistat hakenut tonttu menny pölöjä kanalaan rymyymään ja siks se kukko alko kiekumaan noin hulluun aikaan!
Juu ja meillä kiekuvat millon sattuu, oli ääntä tai valoo tai ei, liikkuu tontut tahi ei
Juu ja meillä kiekuvat millon sattuu, oli ääntä tai valoo tai ei, liikkuu tontut tahi ei
-
pipsa
Meillä kanssa kukko on aivan suloinen kun se kiekasee heti jos kolinaa kuuluu,ajasta riippumatta...(päivällä,yöllä...)
...ja sitten se ei osaa lopettaa vaan toistaa KUKKOKIEKUU niinku rikkinäinen levy joka jää paikoilleen soimaan.
Aivan ihanaa...
Olen sen kuin ja myös luokitellut reviiri käyttätymiseen.
...ja sitten se ei osaa lopettaa vaan toistaa KUKKOKIEKUU niinku rikkinäinen levy joka jää paikoilleen soimaan.
Olen sen kuin ja myös luokitellut reviiri käyttätymiseen.
-
Sara09
Juu, tontun ääniä minäkin epäilin :D Poika 8v, joka tuon kirjeen illalla rapulle laittoi oli tietysti aivan liikuttunut kun kerroin, miksi Urho ja Juho keskellä yötä kiekuivat 
-
Toivolan väki
Hyvä tietää että millonsattuu kiekuminen on normaalia, meillä Muikku vetää läpi yön jos hevoset sattuu olemaan kanalan takana tarhassa. Miksei sitä muuten ilokseen kuuntelis mutta kun se ei vielä tule aivan oikeella nuotilla, Muikulla on äänenmurros 
-
siimis
Mun uudet hankinnat - siniviiriäiset - tuuttailee keskellä yötä. Ensin kuuluu vieno kurina krrrrrr ja sitten alkaa tuuuut ..... tuuuuut ...... tuuuut .... ja just kun luulit että nyt se lopetti (vähän aikaisempia välejä pidempi tauko) niin sitten alkaa uus sarja
Ihan "mukavinta" on kuunnella neljän aikaan aamuyöllä, kun pojat tuuttailee toisilleen vuoronperään. Se ääni muistuttaa ihan liikaa koiran vinkulelua, vaikka volyymi ei olekaan kovin hirveä. Juu-u, viiruille on suunnitteilla sijoitus toiseen huoneeseen, pois makkarista
Se on jännä juttu, joinakin öinä ei kuulu yhtään tuuttausta, toisina siitä ei tahdo tulla loppua ensinkään! Kahdesti olen sijoittanut kiljukaulan laatikossa vessaan arestiin, kun olen kyllästynyt - aina juuri kun olen saamassa uudestaan unen päästä kiinni, alkaa uusi tuuttaus. En ole vielä keksinyt, mikä noilla innostaa tuohon lauleluun 
-
Klara
Meillä huudellaan ihan mihin aikaan tahansa, aamulla, päivällä, illalla, yöllä (eli yllä 2lta, 3lta, 4ltä "kukkiekuuuuu valtakunnassa kaaaaikki hyyyvin") Ja kun yks alotta, kohta niitä on kuorossa 12 mukana *hakee korvatulppia*
Aina ne on tuolleen huudellu mihin aikaan sattuu, ihan ekasta kukosta lähtien. Vaan huutakoon jos sille tuntuu, kyllä tänne mettään ääntä mahtuu
Aina ne on tuolleen huudellu mihin aikaan sattuu, ihan ekasta kukosta lähtien. Vaan huutakoon jos sille tuntuu, kyllä tänne mettään ääntä mahtuu