Mitä heinää hanhille?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Mitä heinää hanhille?
Mitä hanhenne syövät talvisin? Meillä ei kelpaa edes maistiaisiksi kuiva heinä tai edes vähän kostempi paaliheinä. Toki vielä tonkivat ulkona,mutta sitten,kun ei mitään laidunnettavaa enää ole,niin kuinka syövät heinää?? Kaiki muu kelpaa kyllä (viljat,punaheltta,porkkanat ym.)
Re: Mitä heinää hanhille?
Meilläkin hanhet syövät heinää huonosti, vähän kuitenkin. Tällä hetkellä erilaisten kaalien lehdet on herkkua. Syömisen määrää olen ihmetellyt, ruokaa ei paljoa kulu.
Tuota samaa mä ihmettelin jo viime talvena.
Mut hyvimpä ne hengissä pysyi ja vielä aika hyvässä kunnossa. Oon koittanut hanhille valita aina aika pehneää heinää, se tuntuu kelpaavan parhaiten.

Sama juttu täälläkin. Heinää menee kyllä tosi niukasti ja ylipäätään ruoan määrä kokoon nähden aika onnetonta. Kaikki päivät ovat ulkona ja ruohoa kyllä vetelee urakalla.
En oo kokeillut, mutta aattelin kokeilla, miten greenline maistuis kostutettuna. Mulla ne saa aika paljon salaatia ja vihanneksia, niin ei toi kuvivaheina oikein maistu. Jos heinä on vapaasti tarjolla ja ei kelpaa suuremmassa mitassa, niin tuskin ne silloin sitä elääkseen tarviivat .. pehmee pupuheinä tietty on yks vaihtoehto, jota kannattaa kokeila. Timoteivaltanen ei ehkä mene.
Eipä kelvannut viherrehu ainakaan meidän hanhille viime talvena... Totesin sit jossain vaiheessa, et olkoon mokomat, tuskin ne ruuan eteen nälkäänsä kuolee.
Mut meilläkin hanhet syö niin paljon porkkana- ja kaaliraastetta, et sekin voi olla yks syy heinän vähäiseen menekkiin (noin litran/nokka vetävät sitä päivässä) Kauraakin uppoaa ihan hyvin, sitä jopa annostelen (1/2 litraa kahdelle) ja rehua, PH multi mix, niillä on koko ajan saatavilla sitäkin menee aika reilusti (varmaan n. litra päivässä).