Parin viikon ajan Ulla on viettänyt melko pitkiä aikoja munintakopissa, mutta palannut kuitenkin takaisin toisten seuraan. Perjantain jälkeen en ole nähnyt sitä liikkeellä, eli kai se tosissaan on. Tänään vaihdoin puhtaat heinät koppiin ja vein seitsemän merkattua munaa rouvalle. Hyvin onnellisena Ulla asettui muniensa päälle.
Kolmen viikon päästä onkin sitten jännät ajat, meidän ragdoll-kissalla on myös laskettuaika silloin
Nämä mahdolliset tiput ovat siis minun ihka ensimmäiset, arvatkaa jännittäkö
peukutuksia kovasti, meillon torstaina laskettu aia käppänöillä, jotka pääsee koneesta suoraan kuivuttuaan silkkiemon alle. Jospa tuo hautomakuumeinen ottaisi ne uostaansa kivuttomasti, niin saisivat oman äidin nuo pienoiset.
Auttakaapas viisaammat
Meidän kanala ei ole kovin lämmin ja olen ajatellut siirtää kanan munineen/tipuineen saunan pukuhuoneeseen? Uskallanko siirtää hautovan kanan muutamaa päivää ennen tipujen kuoriutumista vai pitäisikö antaa niiden kuoriutua kanalassa? Pelottaa vaan, että jos siirrän kanan munineen sisälle, niin mahtaako se hylätä munat vielä viime metreillä.
Tänään muuten läpivalaisin munat, eipä kovin hyvin näkynyt, mutta luulen, että viidessä munassa on elämää
Siirrä vasta, kun tiput ovat kuoriutuneet ja kuivaneet Siinä vaiheessa ne pysyttelevät vielä niin tiiviisti emon alla, etteivät palellu. Onnellista odotusta Ullalle ja kaakattimelle!
Uskollisesti tuo meidän Ulla hautoo, huomenna olis laskettu aika tipuilla.
Saa nähdä ehtiikö kissanpennut ensin, emo-kissa pyörii ja touhuaa iihen malliin, että voi jo kohta synnyttää.
Oiiiiiiiiiiih! Paljon onnea kissavauvoista!
Kuvista päätellen kana on ominut itselleen kissankuljetuskopan. Ja kissa pentuineen makoilee ilmeisesti sängyssä...? Mihinkäs Kaakatin itse on joutunut nyt majoittumaan? Kanalaan...?