tuoteselosteet: "Antiwermin" ja Bio-Kill

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

harrastaja

tuoteselosteet: "Antiwermin" ja Bio-Kill

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Onko teillä kellään tuoteselostetta antiwermistä? jos saisin yskärillä tai tänne et saisin verrata tuotteeseen jota sai paikallisesta kaupasta myyjän ehdotuksesta.kerronpa sitten kun saan kaikki suihkutettua teillekin mitä tapahtuu .sen oli joku kananpitäjä ottanut jo kokeiluun mut ensin on körmy päästettävä päiviltä ennenkuin voi toiset hoitaa.KELLO ON VÄHÄ VAJAA 6 ILLALLA NYT ON KÖRMY HENGILTÄ JA KANAT SEN MYRKYN KANS SUIHKUTETTU KATSOTAAN ...........Meni mokomassa melkein 2 tuntii vaik täytyhän hautajaiskahvit välil juoda
Viimeksi muokannut harrastaja, 05 Loka 2009, 17:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
flai

Re: tuoteseloste

Viesti Kirjoittaja flai »

Minä kaipailisin taasen käyttöohjetta tuohon samaan tököttiin? :smt017
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuoteseloste

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mitä tuotetta käytit harrastaja? Pitääpä tavata Antiwerminin kyljestä mitä siinä on...Mä oon laittanut kumpaankin "kainaloon" eli siipien paljaisiin tyviosiin ja alaperään eli pyrstön alle. <---Kaikki ötöt, jotka olen löytänyt, ovat löytyneet nimenomaan sieltä. Moilasen sivuilla neuvotaan sumuttamaan selkään ja kainaloihin ja muistutetaan, että silmiä pitää varoa.
Mimmi

Re: tuoteseloste

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

..ja yleensäkin silleen "vastakarvaan", että menee höyhenten alle. :smt045
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuoteseloste

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Antiwerministä ei löydy kovinkaan kummoista tuoteselostetta, mutta tässä jotain...
Wirksame bestandteile, joka tarkoittanee vaikuttavaa ainetta, on 0,25% w/w N-Methylcarbaminsäure-(2-isopropoxyphenyl)-ester. Kahdessa muussa kohdassa lukee, että vaikuttava aine on Propoxur 0,25%.
Mitenkäpä nuo suomentaisi?
Rusina

Re: tuoteseloste

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Propoxurista löytyy englanniksi tietoa täältä: http://pmep.cce.cornell.edu/profiles/ex ... r-ext.html . Myös eri lintujen vaaralliset annokset löytyvät tekstin lopusta. Propoxur näyttää olevan yleisesti hyönteismyrkyissä käytetty vaikuttava aine.
harrastaja

BIO-KILL torjunta -aine

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Otsikko viittaa syöpäläisten torjumiseen :smt021 tämä hyvin tehosi .Hinta noin 10 euroa puolen litran pullo ja K-maataudesta ostin :smt021 otsikon nimellä löytää googlesta tarkemmat tiedot... Kun sanottiin kotieläinten syöpäläisiin niin pienen painnalluksen laitoin joka kanalle siipien alle ja pyrtöön ja sillä sit sumutin orret ja sen toisen pesälaatikonkin.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuoteseloste

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

http://kasvinsuojelu.berner.fi/tuotteet/biokill.html
Tuossapa siitä Bio-Killistä...vaikka se onkin mm. kotieläinten syöpäläisiin, niin sitä ei saisi laittaa eläimiin :-k

Muoks:
Rusina: en jaksanut tavata koko juttua läpi, joten oikaisen sen verran, että kysynkin sulta, että sanottiinko siinä mitään munien/lihan käytön varoajoista?
sera1

Re: tuoteseloste

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Tarkoittanee, että sillä torjutaan kotieläinten syöpäläisiä, mitä on eläintiloihin jäänyt vipeltämään.
Eli kotieläimestä suoraan ei saisi sillä syöpäläisiä torjua :smt017
Chick
chabo
Viestit: 195
Liittynyt: 06 Huhti 2010, 14:42
Paikkakunta: Orimattila

Berner Bio-killin käyttö kanalassa

Viesti Kirjoittaja Chick »

http://kasvinsuojelu.berner.fi/tuotteet ... /Bio-Kill/
Voiko käyttää kanalassa? Entä kanojen paikalla ollessa?

Wikipedia kertoo permetriinistä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Permetriini "käytetään maataloudessa jossain määrin myös siipikarjan loisten torjuntaan".
Wyandotteja, Plymouth rockeja
Pia

Re: Berner Bio-killin käyttö kanalassa

Viesti Kirjoittaja Pia »

En ole asiantuntija, mutta tässä linkki Ectosprayhin http://www.callex.suntuubi.com/?cat=21, joka siis käy siivekkäille, eli itse linnuille ja pesiin. Siinä selviää käyttöohjekin.

Ectospray vaikuttava aine: Permethrin (Pyrethroids) 0,25 %
Bio Kill vaikuttava aine: Permetriini 2,5 g/l
Viimeksi muokannut Pia, 03 Joulu 2011, 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Berner Bio-killin käyttö kanalassa

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mä olen suihkuttanut esim orsia ja pesiä bio killillä, en kanoja. Osa kanoista on ollut sisällä jos eivät ole juuri silloin ulkoilleet.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Berner Bio-killin käyttö kanalassa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Noissa aineissa on permetriiniä molemmissa 0,25 prosenttia eli ihan yhtä paljon vaikuttavaa ainetta.
Bio-Killissä ei ole mainintaa, että sitä voisi suihkuttaa eläimiin. Liekö sitten joku sen muu aineosa semmoinen, jonka vuoksi käytetään vain rakenteisiin? <- En tiedä.
Ainakin harrastaja on kirjoittanut käyttäneensä Bio-Killiä myös kanoihin, ilman ongelmia.
Minulla on Ectosprayta ja se tappaa ihan silmänräpäyksessä täit/väiveet.
Pia

Re: Berner Bio-killin käyttö kanalassa

Viesti Kirjoittaja Pia »

Kiitos Hilta! En näköjään osaa enää perusmatikkaa..... :smt001
vardenji

Re: Berner Bio-killin käyttö kanalassa

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Voiko ectosprayta käyttää vuohille? Coopersect on siis kyllä odottamassa apteekissa(toivon et ovat sen jo saaneet sinne) ja aion sen piakkoin hakea, mutta uteliaisuudesta...
Vastaa Viestiin