kanan muninnan aloitusikä
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
marja-leena68
Re: kanan ikä
tais olla maailman tyhmä kyssäri ku ei kukaa vastaa,lukeneet kyllä ovatte monetki....noh mä vaan sitte oottelen ja oottelen..muniiko vaiko ei..senhän si näkee...
-
annemari
Re: kanan ikä
No. Se riippuu kanan rodusta aika paljon. Maatiaiset munii hyvinkin jo muutaman kuukauden ikäisinä, Minullakin joskus, oliskohan ollut kolme-neljäkuisena. nuo tuotantohybridit ovat minulle aivan hieraita ne ilmeisesti aloittavat kanssa aika aikaisin, mutta eivätmuni niin pitkään kuin maattarit. Nuo jalostetummat rodut aloittavat aina vaan myöhemmin, ainakin minulla ovat niin tehneet. Tämän keväiset käppänät ja silkit - ei puhetakaan munimisyrityksistä !
-
emilia
Re: kanan muninnan aloitusikä
hei vaan
minulla on kesäkuun alussa kuoriutuneita kanoja ja ei puhettakaan, että munisivat. Olen itsekin odotellut milloin aloittavat.
Yksi muna oli kyllä yhtenä päivänä lattialla, mutta kun olen tehnyt kanalassa remonttia niin ajattelin, että johtui siitä
minulla on kesäkuun alussa kuoriutuneita kanoja ja ei puhettakaan, että munisivat. Olen itsekin odotellut milloin aloittavat.
Yksi muna oli kyllä yhtenä päivänä lattialla, mutta kun olen tehnyt kanalassa remonttia niin ajattelin, että johtui siitä
- maatiaiskukko
- sussex
- Viesti:
Mulla nämä Alhon kantaa olevat maatiaiset aloitti tänään muninnan. 23,5 viikkoisia ovat, joten on jo odoteltukin. Eka muna vaan oli munittu lattialle. 
Edit: nyt muutamaa päivää myöhemmin munii jo kaksi kanaa. Ja molemmat munivat pesiin. Se eka tais olla jokin erehdys.
Edit: nyt muutamaa päivää myöhemmin munii jo kaksi kanaa. Ja molemmat munivat pesiin. Se eka tais olla jokin erehdys.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
-
tiuku
Täällä odotellaan kanssa, milloin nuorikot alkavat munimaan! vanhemmat ovat vajaa 4kuisia ja nuoremmat ihan lapsosia itsekin vielä.. Mutta sitä ihka ekaa omaa munaa odotetaan kyllä vimmatusti!! Pitäisköhän se laittaa ihan vitriiniin esille..
Onhan se eka oma muna iso juttu! 
-
kaakatin
No tänään se tapahtui, alhotyttö muni ensimmäisen munansa melkein 25 viikon iässä. 
Vitriiniin muna olisi pitänyt laittaa tai muulla tavalla säilöä, mutta minäpä jätin munan hetkeksi muovirasiaan kuistin penkille
No näppäränä tyttönä meidän Riemu-koira pistikin munan parempiin suihin 
Vitriiniin muna olisi pitänyt laittaa tai muulla tavalla säilöä, mutta minäpä jätin munan hetkeksi muovirasiaan kuistin penkille
-
reetta
koirat ne kyllä tietää miten elämästä otetaan ilo irti. "tartu hetkeen"! aika osuva nimi teidän koirasella 
- maatiaiskukko
- sussex
- Viesti:
Meillä 18-viikkoisista Alho-tytöistä 3 aloitti tänään muninnan. Yksi kana oli juuri ekan munansa muninut, kun vein päivällä ruokaa. Nosteli pesäpehkuja päällensä pitkän aikaa, tuntuu olevan pesänrakennusvietit tallella.
Vain yhdellä oli muna putkahtanut maahan.
Todella nuorena aloittavat, kun edelliset Alhot aloitti n. 24 viikon iässä vasta, yksi niistä ei muni vieläkään vaikka on nyt jotain 27 viikkoa jo ikää.
Ja kuva, jossa 3 oikean puoleista näitä uusien minimunia. Vasemmalla pari hieman vanhemman Alhon munaa ja vertailuksi normaali kaupan muna.

Todella nuorena aloittavat, kun edelliset Alhot aloitti n. 24 viikon iässä vasta, yksi niistä ei muni vieläkään vaikka on nyt jotain 27 viikkoa jo ikää.
Ja kuva, jossa 3 oikean puoleista näitä uusien minimunia. Vasemmalla pari hieman vanhemman Alhon munaa ja vertailuksi normaali kaupan muna.

Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
-
Sara09
Meillä eka muna tuli pesään perjantaina ja hämäläiset tiput ovat kuoritunet 7.5, eli melkein 5kk oli ikää. Nyt on tullut muna päivässä (kolmesta kanasta), eilen oli kaksikin!
-
kite
Eka muna löytyi eilen illalla!!!!!
Melkein pelästyin sitä ja kannoin tietty riemusaatossa kaikille näytille :D
Kuvaviestinkin laitoin kaverille
Voi tätä riemua...

Melkein pelästyin sitä ja kannoin tietty riemusaatossa kaikille näytille :D
Kuvaviestinkin laitoin kaverille
-
tiuku
Kitelle ja muille ekakertalaisille myös kovasti munintaonnea jatkoon!
Meille ilmestyi myös tänään ensimmäinen muna pesään Kilinä-kanalta! Tai oletetusti Kilinältä, se kun oli aamulla pesässä korsia siirtelemässä, enkä tajunnut ollenkaan sen aikovan munia.. Muna löytyi sitten myöhemmin päivällä. Kyllähän siitä jonkin asteinen hulluuskohtaus seurasi, piti 8kk ja 2.5v tenavatkin pukea ja juoksuttaa talliin munaa katsomaan. Jopa valokuvattiinkin tämä ihanuus ennen siirtelyä!
Meille ilmestyi myös tänään ensimmäinen muna pesään Kilinä-kanalta! Tai oletetusti Kilinältä, se kun oli aamulla pesässä korsia siirtelemässä, enkä tajunnut ollenkaan sen aikovan munia.. Muna löytyi sitten myöhemmin päivällä. Kyllähän siitä jonkin asteinen hulluuskohtaus seurasi, piti 8kk ja 2.5v tenavatkin pukea ja juoksuttaa talliin munaa katsomaan. Jopa valokuvattiinkin tämä ihanuus ennen siirtelyä!