kanan muninnan aloitusikä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

marja-leena68

kanan muninnan aloitusikä

Viesti Kirjoittaja marja-leena68 »

Milloin kana on sen ikäinen että alkaa munimaan? :smt006
marja-leena68

Re: kanan ikä

tais olla maailman tyhmä kyssäri ku ei kukaa vastaa,lukeneet kyllä ovatte monetki....noh mä vaan sitte oottelen ja oottelen..muniiko vaiko ei..senhän si näkee...
annemari

Viesti Kirjoittaja annemari »

No. Se riippuu kanan rodusta aika paljon. Maatiaiset munii hyvinkin jo muutaman kuukauden ikäisinä, Minullakin joskus, oliskohan ollut kolme-neljäkuisena. nuo tuotantohybridit ovat minulle aivan hieraita ne ilmeisesti aloittavat kanssa aika aikaisin, mutta eivätmuni niin pitkään kuin maattarit. Nuo jalostetummat rodut aloittavat aina vaan myöhemmin, ainakin minulla ovat niin tehneet. Tämän keväiset käppänät ja silkit - ei puhetakaan munimisyrityksistä !
marja-leena68

Kiitos vastauksesta ! :duckie:
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Mitä kanoja marja-leena68:lla on?
marja-leena68

sekarotusii ne kaik o....sekalainen parvi... :smt002
emilia

Re: kanan muninnan aloitusikä

Viesti Kirjoittaja emilia »

hei vaan

minulla on kesäkuun alussa kuoriutuneita kanoja ja ei puhettakaan, että munisivat. Olen itsekin odotellut milloin aloittavat.

Yksi muna oli kyllä yhtenä päivänä lattialla, mutta kun olen tehnyt kanalassa remonttia niin ajattelin, että johtui siitä
maatiaiskukko
sussex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Mulla nämä Alhon kantaa olevat maatiaiset aloitti tänään muninnan. 23,5 viikkoisia ovat, joten on jo odoteltukin. Eka muna vaan oli munittu lattialle. :(

Edit: nyt muutamaa päivää myöhemmin munii jo kaksi kanaa. Ja molemmat munivat pesiin. Se eka tais olla jokin erehdys. :smt023
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
tiuku

Viesti Kirjoittaja tiuku »

Täällä odotellaan kanssa, milloin nuorikot alkavat munimaan! vanhemmat ovat vajaa 4kuisia ja nuoremmat ihan lapsosia itsekin vielä.. Mutta sitä ihka ekaa omaa munaa odotetaan kyllä vimmatusti!! Pitäisköhän se laittaa ihan vitriiniin esille.. :smt109 Onhan se eka oma muna iso juttu! :smt003
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

No tänään se tapahtui, alhotyttö muni ensimmäisen munansa melkein 25 viikon iässä. :smt041
Vitriiniin muna olisi pitänyt laittaa tai muulla tavalla säilöä, mutta minäpä jätin munan hetkeksi muovirasiaan kuistin penkille :smt013 No näppäränä tyttönä meidän Riemu-koira pistikin munan parempiin suihin :shock:
reetta

Viesti Kirjoittaja reetta »

koirat ne kyllä tietää miten elämästä otetaan ilo irti. "tartu hetkeen"! aika osuva nimi teidän koirasella :smt048
maatiaiskukko
sussex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Meillä 18-viikkoisista Alho-tytöistä 3 aloitti tänään muninnan. Yksi kana oli juuri ekan munansa muninut, kun vein päivällä ruokaa. Nosteli pesäpehkuja päällensä pitkän aikaa, tuntuu olevan pesänrakennusvietit tallella. :smt003 Vain yhdellä oli muna putkahtanut maahan.

Todella nuorena aloittavat, kun edelliset Alhot aloitti n. 24 viikon iässä vasta, yksi niistä ei muni vieläkään vaikka on nyt jotain 27 viikkoa jo ikää.

Ja kuva, jossa 3 oikean puoleista näitä uusien minimunia. Vasemmalla pari hieman vanhemman Alhon munaa ja vertailuksi normaali kaupan muna.
Kuva
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
Sara09

Viesti Kirjoittaja Sara09 »

Meillä eka muna tuli pesään perjantaina ja hämäläiset tiput ovat kuoritunet 7.5, eli melkein 5kk oli ikää. Nyt on tullut muna päivässä (kolmesta kanasta), eilen oli kaksikin!
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Eka muna löytyi eilen illalla!!!!! :smt038 :smt041 :smt060

Melkein pelästyin sitä ja kannoin tietty riemusaatossa kaikille näytille :D

Kuvaviestinkin laitoin kaverille :) Voi tätä riemua... :smt002 :smt003
tiuku

Viesti Kirjoittaja tiuku »

Kitelle ja muille ekakertalaisille myös kovasti munintaonnea jatkoon! :smt003

Meille ilmestyi myös tänään ensimmäinen muna pesään Kilinä-kanalta! Tai oletetusti Kilinältä, se kun oli aamulla pesässä korsia siirtelemässä, enkä tajunnut ollenkaan sen aikovan munia.. Muna löytyi sitten myöhemmin päivällä. Kyllähän siitä jonkin asteinen hulluuskohtaus seurasi, piti 8kk ja 2.5v tenavatkin pukea ja juoksuttaa talliin munaa katsomaan. Jopa valokuvattiinkin tämä ihanuus ennen siirtelyä! :smt109
Vastaa Viestiin