Ei enää naurata

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tiina

Ei enää naurata

Viesti Kirjoittaja tiina »

Taas yksi aloitti haudonnan. Tää alkaa ottaa jo ihan todella pattiin, sitä mukaa, kun mä saan emoja ulos kukkopoikien kanssa, samaa tahtia aletaan hautomaan uusia. Eilen yhdistin pari porukkaa niin, että otin kaks kanaa kukkopoikineen ulos ja laitoin niiden nuorikot yhdelle emolle, joka hyysää omassa yksiössään tipujaan. Eilen kuoriutui uusi satsi. Tänään yksi kana aloitti haudonnan. Yks aloitti viikko sitten.Tätä saamarin sirkusta on jatkunu koko kesän. Nyt huomasin, että kun olen yhdistellyt poikueita, mulla on kirjanpito muutaman poikueen osalta sekaisin, että kuinka monta kukkoa ja kanaa on niissä poikueissa ollut.
harrastaja

Re: Ei enää naurata

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Ei muakaan naurata yks laittamistani ei alkanu hautoo ja EIKS mitä tänä aamuna kun menin kanalalle oli Nätti jääkaapin päällä syömässä jyviä....oli tullu laatikosta pois en tiedä kauanko oli siin ollu jos tunnin kaks oli valo päällä et milloin oli karannu munien päältä liekö kylmentyneet liikaa vai oisko toivoa ?.hautonut jo viikon.... muutin kannelliseen josta ei ite pääse pois munat sekä kanan ja sinne jäi kököttämään
tiina

Re: Ei enää naurata

Viesti Kirjoittaja tiina »

Ei ne mikskään mee vaikka emo oliskin poissa jonku aikaa. Riippuu tietty siitäkin, minkä lämpöinen kanala on. Mulla on jo tämän vuoden hautomisrumba hyvässä vauhdissa, kahdella poikaset, kolmas hautoo...
Vastaa Viestiin