Ankkanen yrittää hautoa(UUTTA HAUDONTAA ankan munilla)
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Ankkanen yrittää hautoa(UUTTA HAUDONTAA ankan munilla)
Ajattelin lisätä kanaparveani vielä ennen syksyä ja eilen tuli postissa 30 kääpiökochinin munaa. Koneena on tuttavalta lainattu hänen itse tekemänsä todella hyvä, hautomakone, vaikka on itse tehty niin konetta on todella helppo säätää ja jokaisesta haudonta kerrasta on kuoriutunut yli puolet munista.Toivottavasti niin käy tälläkin kertaa. Munat laitettu koneeseen aamupäivällä.Lämmöt ovat tällä hetkellä 37,4 ja kosteus 50%.Lupaan päivittää joka päivä tiedot ja varautukaa muutamiin kysymyksiinki.
Viimeksi muokannut ankkanen, 28 Elo 2009, 08:35. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Ankkanen yrittää hautoa
Onnea projektiin ja oikein kiva saada uusi hautomapäiväkirja!
Kävin juuri tsekkaamassa munat.Lämmöt oli pysyneet samalla tasolla ,kosteus oli noussut 51 prosenttiin.Käänsin samalla munat .miten muuten te muut montako kertaa käännätte päivässä munat? Mä ajattelin että kääntelen kolmesti päivässä.
Kolmesti mäkin oon käännelly. Sit ku herään seuraavaks joskus kahen- kolmen aikaan ja sit ku meen nukkuu. Onnea haudontaan!! 

Kävin katsomassa munat ja arvot olivat lämpö:37,6 ja kosteus:50% eli mielestäni aika hyvät. Aamulla kyllä sydän pomppasi kattoon kun koira yritti hypätä koneen päälle. Olisi Noora saanut kyllä itse maksaa uudet siitosmunat jos olisivat rikki menneet.
Tuli muuten sellainen kysymys mieleen että pystyiko munat läpivalaisemaan jo viikon haudonnan jälkeen 

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Kyllä pystyy ja jopa aiemmin, jos on hyvä lamppu ja pimeä huone. Itse olen kolmen vuorokauden haudonnan jälkeen nähnyt selvät verisuonet.
Koetin läpivalaista mutta vielä on varmaan liian aikaista tosin yhdesssä munassa olin näkevinäni hyvin hyvin hennot verisuonet.Toivottavasti näin oikein 

Kyllä tää mun haudonta näyttää hyvältä(ainakin tähän asti) Nytten lämpö on 37,5 ja kosteus 49% eli ei paljoa heittele nämä arvot. Tavoitteeni on saada ainakin kymmenen tipua aikuiseksi asti. Mutta melko varmasti tässä jokin vielä menee pieleen esim kone simahtaa ja munat kylmettyvät tai aamulla herätessäni unenpöpperössä huitaisen koneen vahingossa alas(kone siis yöpöydällä) 

Yöpöylllä kun on niin varmaan kuulee sitten ihana tpiipytykset kun on kuoriutumisen aika.
On toi kone kyllä hyvä, edelleen lämpöä 37,5 ja kosteus pysyttelee 49%-52% asteikolla. Tuosta läpivalaisemisesta vielä että olisiko ainakin yhdessä munassa elämää koska näyttää että munan sisälle olisi laitettu narua eli olisiko mahdollinen verisuoni
tosin todella hento. En läpivalaissut kuin kolme munaa kahdesta muusta munasta ei saaanut selvää(vielä)

MITÄ IHMETTÄ??! yhden munan pinnalla on jotain nestettä kastunut se ei voi olla mutta silti tuntuu kuin sen pinnalla olisi ihonhoitovoidetta.Pitäisikö kyseinen yksilö poistaa? Mutta mitä kummaa siinä pinnalla oikein on 

No poistin jokatapauksessa nyt sen munan.Tällä hetkellä lämpö on37,8 ja kosteus 51% ei sen ihmeempää