Ankkojen sukupuolen tunnistaminen?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Kaakattaja

Ankkojen sukupuolen tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja Kaakattaja »

Meillä on 6 viikkoiset ankat, olen mennyt sekaisin kumpi on kumpi?
Kova ääninen ( äänen murros piipityksestä, ankkamaiseen kääk ääneen menossa), pulisee kokoajan, on myös aktiivisempi,
sen jalat on noin puolivälissä ruumista, on matalampi kuin toinen mutta sen pää on pulleampi poskinen kuin toisen.
Ja tämän tyypin pyrstö on usein hyvin pystyssä.
Toinen on hijaisempi ja vähemmän aktiivisempi, ääntelee piipittämällä vielä, päästä ei ole yhtä pullea poskinen mutta on
liikkuessa huomattavasti korkeampi ja pysty asentoisempi kuin toinen ja sen pyrsto on harvoin ihan pystyssä.
Pitäisi kuva ottaa niin olisi vähän selvemmin selitelty?
Niin ja ankat on Pekingin ankkoja.
Ovat muuten aivan valloittavia tyyppejä, ankoille on oma lammikko, mutta koriste allas jossa on enemmän vettä ja kelluskelee muovisia
lumpeenkukkia houkuttelee niitä enemmän, mutta eivät sieltä ominavuin pääse pois.
Aivan ihania otuksia, vaikka ovatkin kovia sotkemaan. :smt049
ninnu

Re: Ankkojen sukupuolen tunnistaminen?

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Kova ääninen on naaras :smt002
jimisi

Viesti Kirjoittaja jimisi »

Oon kuullut jostain, että ukko-ankoilla on keltaista nokassa (siis poikasina) ja akat on musta nokkasia? Oikaiskaa, jos joku tietää paremmin!
Näin olemme päätelleet, että meillä on kaksi ukkoa ja viisi akkaa :smt045
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

En kyllä uskaltaisi lähteä sukupuolia nokan värin perusteella päättelemään. Mulla on puhtaan valkoisilla ankoilla kaikilla vaaleat nokat, kirjavilla vaaleita, mustia tai kirjavia nokkia, eli esim puolet vaaleaa puolet tummaa, lähes mustilla ankoilla on mustat/tummat nokat. Sukupuoliin ei ainakaan mulla liity nokan väri mitenkään :smt017

Tässä yksi kuva, jossa 1 vrk:n ikäisiä ankkoja, suurimmalla osalla kirjavat nokat, musta nokkaisia ei tähän kuvaan mahtunut...

http://www.aijaa.com/v.php?i=4534769.jpg
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Joo en minäkään usko oikein tuohon. (Tällä suurella 10 ankan kasvatuskokemuksellani. :smt005 )
jimisi

Viesti Kirjoittaja jimisi »

Olen minäkin sitä vähän epäillyt...mutta nuo miehet kun tietää kaiken... :smt002
Kaakattaja

Viesti Kirjoittaja Kaakattaja »

Nyt kun ankat taitaa olla 7 viikkosia niin kyllä se kovaääninen taitaa tyttö olla, on ihan äärettömän utelias, ei sellaista paikkaa jota se ei olis käyny nokallaan tutkimassa. Poika on vähän vienompi, piipittää edelleen, hmmm....
Poika seisoo jotenkin pystymmässä, sillä jalat siellä ruumiin takaosassa enemmän. Tytöllä jalat on puolessa välissä ruumista.
Päät ja kaulan asennotkin vähän erilaisia. Mutta mene ja tiedä...heh.
Mutta kylläpä olis kivä nähdä ankoista enemmän kuvia,
kun tuota ankka tietoutta on muutenkin vähän liikkeellä, kun googlettelee.
Tiedättekö hyvää ankka kirjaa??? :smt003
pekko

Viesti Kirjoittaja pekko »

Tänään katselin meidän myskivauvoja ja totesin,että kahdella on selvästi isommat räpylät jo nyt...ovatkohan 3-4 viikon ikäisiä :smt017 Oliskohan ne kaksi sitten uroksia? Ainakin aikuisilla myski uroksilla on selvästi isommat räpylät.
pekko

Viesti Kirjoittaja pekko »

Olisko jollain viisaammalla vastauksia :smt017
Vastaa Viestiin