Todistus kanojen alkuperästä
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Mar-jatta
Todistus kanojen alkuperästä
Nyt kun myyn ensimmäisiä alho-tipusiani, niin mistä saan noita todistuksia? Tuovisen Tiinalta?
-
kanamummo
Re: Todistus kanojen alkuperästä
Lomakepohja on siipikarjaliiton sivuilla. Tossa linkki:
https://portal.mtt.fi/portal/page/porta ... tiedotteet
saat vaikka tulostella lomakkeen.
https://portal.mtt.fi/portal/page/porta ... tiedotteet
saat vaikka tulostella lomakkeen.
- maatiaiskukko
- sussex
- Viesti:
Muutin tiedoston pdf-muotoon ja lisäsin omille sivuilleni ladattavaksi. Lataa todistus tästä.
Toivottavasti en joudu itse häkkiin tästä kopioimisesta.
Toivottavasti en joudu itse häkkiin tästä kopioimisesta.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
- maatiaiskukko
- sussex
- Viesti:
-
Ushva
Kiitos paljon, nyt sain tulostettua tulevaisuuttakin varten!
-
Muusa
Mikskähän tuossa todistuksessa ei enää ole kohtaa "Kanaerä on siitosparvesta_____(kukko)_____(kana)"?
Paitsi että iskäkukon ja äiskäkanojen nimet on kiva nippelitieto niin on se tärkeäkin tieto jos ottaa kanoja useissa erissä ja haluaa pitää huolta parvensa erisukuisuudesta.
Mulla nyt alkaa olemaan henkilökohtaisia antipatioita koko hemmetin kaavakepohjaa kohtaan
Yleensä koitan survoa "on syntynyt" -kohtaan päivämäärän lisäksi niitä sukutietoja... tilaa vaan on hintsusti, no viimeksi koneella täytellessä hoksasin sentään että kun laittaa rivin alkamaan paperin keskikohdan sijaan vasemmasta laidasta tulee kirjoitustilaa reippaasti enemmän
tosin sittenkään, täytti kaavaketta sitten koneella tai käsin ei tahdo tila riittää siihen että luettelisi emotkin.
(Turhia rivejä sen sijaan riittää, edelisen paikan/tilan, joita kai voi olla useampikin, lisäksi oman rivinsä ansaitsee edellisen tilan kotikuntakin). Tässä vaiheessa muuten tätä viestiä kirjoittaessa huomaan etten ole luetellut siinä kohdassa siitoskukkomme kotitilaa joka on eri kanoilla...
Sen verran olen kyllä rohjennut korjata lomakepohjaa että minusta "puhelimen ja gsm:n" sijaan nykyaikaisemmat yhteystiedot ovat "email ja gsm"
Mutta musta alkaa tuntua että remontoin koko lomakepohjan uusiksi joku kerta kun tarpeeksi tuskaannun...
Nykyisellään mulla menee noin kolme lomakepohjaa per todistus ennenkuin onnistun survomaan kaiken tarpeelliseksi katsomani tiedon olemattomiin kenttiin
Vaikka mitä mä täällä vänisen, MTT kai olis oikea osoite... pitäis kai oikein paneutua asiaan ja laatia kerralla kunnon uusintaehdotus
Paitsi että iskäkukon ja äiskäkanojen nimet on kiva nippelitieto niin on se tärkeäkin tieto jos ottaa kanoja useissa erissä ja haluaa pitää huolta parvensa erisukuisuudesta.
Mulla nyt alkaa olemaan henkilökohtaisia antipatioita koko hemmetin kaavakepohjaa kohtaan
Yleensä koitan survoa "on syntynyt" -kohtaan päivämäärän lisäksi niitä sukutietoja... tilaa vaan on hintsusti, no viimeksi koneella täytellessä hoksasin sentään että kun laittaa rivin alkamaan paperin keskikohdan sijaan vasemmasta laidasta tulee kirjoitustilaa reippaasti enemmän
(Turhia rivejä sen sijaan riittää, edelisen paikan/tilan, joita kai voi olla useampikin, lisäksi oman rivinsä ansaitsee edellisen tilan kotikuntakin). Tässä vaiheessa muuten tätä viestiä kirjoittaessa huomaan etten ole luetellut siinä kohdassa siitoskukkomme kotitilaa joka on eri kanoilla...
Sen verran olen kyllä rohjennut korjata lomakepohjaa että minusta "puhelimen ja gsm:n" sijaan nykyaikaisemmat yhteystiedot ovat "email ja gsm"
Mutta musta alkaa tuntua että remontoin koko lomakepohjan uusiksi joku kerta kun tarpeeksi tuskaannun...
Nykyisellään mulla menee noin kolme lomakepohjaa per todistus ennenkuin onnistun survomaan kaiken tarpeelliseksi katsomani tiedon olemattomiin kenttiin
Vaikka mitä mä täällä vänisen, MTT kai olis oikea osoite... pitäis kai oikein paneutua asiaan ja laatia kerralla kunnon uusintaehdotus
-
kanamummo
Joo, samaa imehtelen. Olen sorvannut sen todistuksen vähän tarkempaan muotoon keltään kysymättä.
Rusina kysy kanojen vielä sukutaulutkin, nin hokasin että sehän on tosi hyödyllistä lykätä muillekin tipunhakijoille mukaan!
Kiits vaan
Rusina kysy kanojen vielä sukutaulutkin, nin hokasin että sehän on tosi hyödyllistä lykätä muillekin tipunhakijoille mukaan!
Kiits vaan
-
Rusina
No mä oon tollanen sukutaulufriikkikanamummo kirjoitti: Rusina kysy kanojen vielä sukutaulutkin, nin hokasin että sehän on tosi hyödyllistä lykätä muillekin tipunhakijoille mukaan!
Kiits vaan
Mutta oikeesti, nyt kun meille on tullut tipuja useasta paikasta ja kaikilla on ne "sukutaulut", niin on huomattavan helppoa valita kukot kanoille ja seurata ominaisuuksien periytymistä. Yllättävästi pienessä kanakannassa kiertyy nuo sukulaissuhteet aina yksiin. Suosittelen kyllä muillekkin noiden sukutietojen lisäämistä lappuseen.
-
Muusa
No mä olen aina eläimiä myydessä ihan suusanallisesti tai yleensä kirjallisesti meilillä (tai munisviestillä) selvittänyt kaupankohteitten sukutaulut, usein jopa ymmärrettävässä muodossa
Mutta ei ois varmaan pöllömpi idea laatia erikseen semmoinen joku sukuselvityskaavake, niin ei tarttis virallista lomakepohjaa mennä ihmeemmin härkkimään.
Pitää ihan miettiä... tosin jos toisistakin se itse alkuperätodistus saisi sisältää tarkempia tietoja niin sittenhän sitä itseään kannattaisikin muuttaa?
Mitä kaikkia tietoja kanamummo oot siihen lisännyt, jos saa udella?
Mutta ei ois varmaan pöllömpi idea laatia erikseen semmoinen joku sukuselvityskaavake, niin ei tarttis virallista lomakepohjaa mennä ihmeemmin härkkimään.
Pitää ihan miettiä... tosin jos toisistakin se itse alkuperätodistus saisi sisältää tarkempia tietoja niin sittenhän sitä itseään kannattaisikin muuttaa?
Mitä kaikkia tietoja kanamummo oot siihen lisännyt, jos saa udella?
-
kanamummo
No tämmöstä oon yrittäny rutata, tarkempikin tietty vois olla:
TODISTUS KANOJEN KANOJEN ALKUPERÄSTÄ
Täten todistan että luovuttamani 10 kpl siitosmunaerä on Ilmajoen maatiaiskanakantaa ja lähtöisin Isokungaksen ja Lapinojan tiloilta.
Munaerä on siitosparvista Viiru-kukko ja 7 kanaa sekä Isokungakselta tuodut 2 kukkoa ja 2 kanaa.
Vimpelissä 30.6.2009
_____ ________ säilyttäjänumero___/____/S
osote
puhelinnumero
sähköposti
SUKUSELVITYS
ILMAJOEN MAATIAISKANAKANNAN SIITOSMUNILLE
Isä: Viiru, Alapree Luukerin poika, joka tuotu Lapinojasta
Emot: Alkuparvi Jarkko Isokungakselta. Seuraneitin ja Haaveilijan isä Alapree Luukeri. Piparin ja mantelin isä Eetvartti, Liekin poika. Persikka ja Rinkeli alkuperäisiä Isokungaksen kanoja.Kanelin isää en enää muista, luultavasti omakasvatekukko.
Toisen siitosparven polveutumista ei tiedossa. Isokungas ja Lapinoja ovat alkuperätilat, sukulaisuus ykkösparveen jo varsin kaukaa.
Kukko on vaihtunut ykkösparvessa vähintään joka vuosi, haettu 2kpl Lapinojalta. Muut omakasvatteita. Kanojen määrä vaihdellut 7-15, nekin vaihtuneet tiheään
TODISTUS KANOJEN KANOJEN ALKUPERÄSTÄ
Täten todistan että luovuttamani 10 kpl siitosmunaerä on Ilmajoen maatiaiskanakantaa ja lähtöisin Isokungaksen ja Lapinojan tiloilta.
Munaerä on siitosparvista Viiru-kukko ja 7 kanaa sekä Isokungakselta tuodut 2 kukkoa ja 2 kanaa.
Vimpelissä 30.6.2009
_____ ________ säilyttäjänumero___/____/S
osote
puhelinnumero
sähköposti
SUKUSELVITYS
ILMAJOEN MAATIAISKANAKANNAN SIITOSMUNILLE
Isä: Viiru, Alapree Luukerin poika, joka tuotu Lapinojasta
Emot: Alkuparvi Jarkko Isokungakselta. Seuraneitin ja Haaveilijan isä Alapree Luukeri. Piparin ja mantelin isä Eetvartti, Liekin poika. Persikka ja Rinkeli alkuperäisiä Isokungaksen kanoja.Kanelin isää en enää muista, luultavasti omakasvatekukko.
Toisen siitosparven polveutumista ei tiedossa. Isokungas ja Lapinoja ovat alkuperätilat, sukulaisuus ykkösparveen jo varsin kaukaa.
Kukko on vaihtunut ykkösparvessa vähintään joka vuosi, haettu 2kpl Lapinojalta. Muut omakasvatteita. Kanojen määrä vaihdellut 7-15, nekin vaihtuneet tiheään
-
Rusina
Tämä nyt menee ihan OT, mutta onko tuossa virhe? Ei kai Eetvartti voi olla Liekin poika? Tai ainakin mä käsitin, että Eetvartti olis sen verran vanha, ettei Liekki oo ehtiny sitä tekaista???kanamummo kirjoitti:Piparin ja mantelin isä Eetvartti, Liekin poika.
(Asia kiinnostaa, kun omat kotkot ovat tätä sukua
-
kanamummo
Eipäs muuten olekkaan
Mitäs mun allakanreunani sanoo?
Eikun mä luotin muistiini siinä kohtaa, dynastia pääs taas iskemään.
Paras kun jättää sen kohan jatkossa tyhjäks, hyvä kun hoksasit.
Se olis voinu olla Toivo sen isä... ei paras kun en sano mittää. Tumma se oli.
Anteekspyyntö kaikille asianosasille, kyllä hävettää

Eikun mä luotin muistiini siinä kohtaa, dynastia pääs taas iskemään.
Paras kun jättää sen kohan jatkossa tyhjäks, hyvä kun hoksasit.
Se olis voinu olla Toivo sen isä... ei paras kun en sano mittää. Tumma se oli.
Anteekspyyntö kaikille asianosasille, kyllä hävettää