Mun kaunis ruskea naarasankka taisi joutua pedon suuhun, sillä sitä ei löydy mistään ja löysin ojan varressa olevasta laavusta sulkia. Kaiken huippu on että tämä tapahtui 20 minuutin aikana tänä aamuna. Ukko lähti töihin yhdeksältä ja silloin kaikki neljä ankkaa olivat pihalla ja kun minä menin pihalle 20min. yli yhdeksän niin niitä oli enää kolme.

Mulla on ollut ankat liiterin takana verkkoaidassa, mutta ne ei ole pysyneet siellä kovin hyvin vaan ovat tulleet aina pihalle välillä käyskentelemään. Tuntuu että muilla voi olla kaikki eläimet koko kesän vapaana pihalla, mutta meiltä häviää kaikki. Eikä me edes asuta kovin syrjässä, vaan tässä on paljon asutusta eikä täällä koskaan ole näkynyt mitään petoeläimiä. Miten ihmeessä uskallan enää pitää kanojakaan vapaana kun noin röyhkeästi käydään kaikki syömässä ja vielä aamulla kun pihassa liikkuu ihmisiäkin!
Oon ihan jäässä kun oon etsinyt tuolla vesisateessa vaikka kuinka kauan ja niin suuresti tämä ottaa päähän taas että ei huvita aloittaa koko viikkoa ollenkaan. Erittäinkin maanpinnalle pudottava aloitus arkeen kun just eilen illalla tultiin kotiin reissusta ja oli niin mukavaa.
Vieläkin elättelen toivoa että se ankka vielä jostain löytyisi, niin typerä sitä on että niistä höyhenistäkään en millään voinut uskoa että ne on mun ankasta. Yritin vaan ajatella että ne on jonkun muun linnun.